Gå til innhold

Hva er "sydenpriser" på mat og drikke?


Gjest Sydenfarer tobee

Anbefalte innlegg

Gjest Sydenfarer tobee

Altså, hva er dyrt og hva er billig når man ferierer "i syden"?

Hvor lite må et ordinært middagsmåltid koste for at du er fornøyd? Og hva kan en halvliter øl koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du ville få flere riktige svar hvis du skriver hvor du skal hen. Prisene varerierer etter land og hvor turistifisert plassen du skal til er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sydenfarer tobee

Jeg tror du ville få flere riktige svar hvis du skriver hvor du skal hen. Prisene varerierer etter land og hvor turistifisert plassen du skal til er.

Det jeg mener er:

- Hva er det akseptablet å betale for mat og drikke "i Syden"?

Mange snakker om at det er dyrt på kanariøyene, f.eks., og flere og flere sier at det er blitt det samme i Hellas.

Jeg tenker ikke på ett bestemt sted, men på hva vi nordmenn synes vi må ned på av priser for å være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er jo en vesentlig del av reisebudsjettet ettersom vi alltid spiser de fleste måltid ute.

Generelt så synes jeg det holder i massevis å betale 100,- for en middag for en voksen. Men dersom vi velger en restaurant med klasse, så kan jeg betale litt mer. Drikker lite alkohol, så her har jeg ingen formening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sydenfarer tobee

Hvor er det du har tenkt deg?

Hvor er "syden"?

Er viktigste kriteriet om maten er billig eller ikke?

Poenget mitt er:

Det snakkes så mye om at det har blitt dyrt både her og der "i syden". Og da lurer jeg bare på hva som anses å være "sydenpriser" på mat og drikke.

Jeg velger mine reisemål på andre kriterier, jeg da, jeg bare lurer på hva den gemene hop mener at mat og drikke bør koste når de er "i syden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener, men svaret mitt vil avhenge av i hvilket land jeg befinner meg i. Jeg synes f.eks 100kr for en middag i vanlige syden land (mallorca, hellas osv), er helt greit, da jeg ikke forventer noen høy standard på maten. Skal jeg derimot til et met lukseriøst sted som Dubai f.eks (noe jeg er ganske ofte), så synes jeg at middagen kan koste 200kr uten at jeg stusser noe særlig over det (da snakker jeg kun om maten eksl vin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...