Gå til innhold

når den eldste ikke vil be småsøsken i bursdag


smekka

Anbefalte innlegg

Er det ok? pleier alltid småsøsken å være med?

Jeg synes ikke det er greit ettersom de leker sammen hele tiden ellers. Er jeg urimelig som sier at h*n får be lillesøsteren/broren også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset er den søsknene med på hverandres bursdager. De er 5,5 og 9 år gamle, en gutt og en jente. Men jeg kaller det ikke akkurat å bli bedt i bursdag, de er jo liksom bare med, på samme måte som vi foreldrene er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... Det kommer jo an på alder og ikke minst aldersforskjell. Mine jenter er 5 og 7, begge har bursdag på nyåret. Det hadde vært helt utelukket at den ene ikke hadde den andre i selskapet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kommer litt an på aldersforskjell kanskje?

Treåringen får ikke være med på storesøsknenes bursdager. De er drøye 4 år og drøye 7 år eldre. Hun vil falle helt utenfor sammen med vennene til storesøstrene.

De to eldste er alltid med på den yngste sin bursdag. De liker å hjelpe til, leker og aktiviserer de små og koser seg.

Den mellomste har de to siste årene ikke vært med på den eldste sin bursdag.

Dette fordi vi har valgt å ha overnattingsbursdag og aktiviteter som har krevd to voksne. Vi synes også at det er riktig at bursdagsbarnet er i sentrum for all oppmerksomhet, også fra oss foreldre, noe vi har sett ikke har vært helt tilfelle når mellomste har vært med i bursdagen til sin storesøster.

Men dette er nå slik vi har valgt å gjøre det. Dere må bare bestemme dere og stå for den avgjørelsen overfor barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me et moi

Vi har alltid latt ungene få ha venneselskapet uten "innblanding" fra de andre søknene. Rent praktisk har det vært lett å gjennomføre siden vi har besteforeldre som bor bare 5 min fra oss. Vi har villet at barnet skulle slippe "innblanding" fra søsken på denne dagen. Det er kjekt av og til å ha full fokus på ett barn. :) Særlig ved sånne anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg virkelig ALDRI har tenkt tanken på at søskene ikke skal delta i hverandres selskap ..... Det er to års aldersforskjell mellom våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tatjana

Mine barn har vel aldri bedt søsknene sine i bursdag, i den forstand at de har fått invitasjon. Men de bor jo her og er derfor selvsagt til stede, og får både brus og kake, med mindre de selv er bedt på noe annet den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg selv husker hvor kjipt jeg synes det var å ha lillesøster med på min bursdag har barna fått slippe dette (3 år mellom dem). Da den minste var veldig liten ble hun sendt til besteforeldrene. Nå når hun er større får hun servering på eget rom, og synes det er stas. Tenker hun får be en venninne være sammen med henne der neste år. Den største har hatt en venninne hos seg på rommet mens den minste har hatt selskap. En ordning alle er fornøyde med. Søsknene får mat og drikk på linje med de andre barna, men får servering til sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns litt synd på storesøsken som hele tiden må drasse på småsøsken. Jeg syns du skal la den eldste få ha selskap uten småsøsken. La eldstemann virkelig få føle at det er hans /hennes dag og la minstemann få være hos besteforeldre el.

Mine barn er alltid hjemme når den andre har bursdag, men de sitter aldri ved bordet. De hjelper til med servering og eldstemann lager underholdning for de små:o)

Begge er veldig fornøyde med en slik ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hør på deres ønsker.

Her er det 6 og 11 års søsken. Ingen av dem ønsker den andre i sine bursdager eller selskaper lenger.

Hvorfor? Feks. så er lillesøster mer vill og tar all oppmerksomhet i selskapet hvor besøkende jenter synes hun er så søt, og derfor tuller stadig med henne. Ikke gøy for bursdagsbarnet som ønsker et mer -voksent- party.

Lillemor bryr seg ikke like mye enda, men vil ha det slik hun også fordi storesøster har det slik..he..he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 6 og 11 års søsken. Ingen av dem ønsker den andre i sine bursdager eller selskaper lenger.

Hvorfor? Feks. så er lillesøster mer vill og tar all oppmerksomhet i selskapet hvor besøkende jenter synes hun er så søt, og derfor tuller stadig med henne. Ikke gøy for bursdagsbarnet som ønsker et mer -voksent- party.

Lillemor bryr seg ikke like mye enda, men vil ha det slik hun også fordi storesøster har det slik..he..he..

Her er det 2 år mellom dem og de leker sammen hele tiden. Da synes jeg det er naturlig at den yngste også skal få komme i den eldstes bursdag...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...