Gå til innhold

Første vaksine unnagjort!


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Da har vi kommet i gang med vaksineringen i familien :-) Første barn har fått sprøyta pga astma - og det gikk visst veldig fint ifølge både henne og pappaen - bortsett fra at de ikke hadde beregnet å stå ute og vente i kø - så de hadde blitt temmelig kalde (hadde kledd seg for dårlig...

Jeg er bortreist, så jeg fikk ikke vært med på dnen erunden denne uka (tror de bare hadde vaksinering i dag på vårt legekontor) - men neste gang håper jeg at jeg også får (har også astma).

Så får de tre uten astma vente til resten av befolkningen får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Jeg har også vært og vaksinert minstemann her i dag. Han har også astma. Gikk veldig greit, og gikk ganske raskt unna.

Når vi kom inn der vaksina tas regnet jeg med lang ventetid, fikk også beskjed om at det var ca 200 før oss i køen. Men etter ikke lang tid kom en mann og lurte på om gutten min var under 10 år, noe han er, han er 7. Kom her dere, sa han så, de under 10 skal få slippe og sitte og vente i kø lenge. Så da var det rett inn, og toppen 5 min venting til før sprøyta var tatt. Også så klart 20 min å vente før vi kunne gå. Så er det en runde til om min. 3 uker.

Foreløpig har han ikke fått noen reaksjon av noe slag, så håper det fotsetter sånn. Men har hørt flere barn vi kjenner som har fått feber og blitt i dårlig form etter vaksina. Så håper vi slipper det.

Vi andre 3 skal også ta vaksine etterhvert. Men det blir når det blir vaksinering for alle vil jeg tro. Jeg har astma, men har ikke brukt medisin på over 1 år, så vil ikke tro jeg kommer under risikogruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært og vaksinert minstemann her i dag. Han har også astma. Gikk veldig greit, og gikk ganske raskt unna.

Når vi kom inn der vaksina tas regnet jeg med lang ventetid, fikk også beskjed om at det var ca 200 før oss i køen. Men etter ikke lang tid kom en mann og lurte på om gutten min var under 10 år, noe han er, han er 7. Kom her dere, sa han så, de under 10 skal få slippe og sitte og vente i kø lenge. Så da var det rett inn, og toppen 5 min venting til før sprøyta var tatt. Også så klart 20 min å vente før vi kunne gå. Så er det en runde til om min. 3 uker.

Foreløpig har han ikke fått noen reaksjon av noe slag, så håper det fotsetter sånn. Men har hørt flere barn vi kjenner som har fått feber og blitt i dårlig form etter vaksina. Så håper vi slipper det.

Vi andre 3 skal også ta vaksine etterhvert. Men det blir når det blir vaksinering for alle vil jeg tro. Jeg har astma, men har ikke brukt medisin på over 1 år, så vil ikke tro jeg kommer under risikogruppa.

Så greit for dere at han slapp forbi køen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune starter de vaksinering av barn opptil 10 år i morgen. De er ferdige med risikogruppene (bort i mot). Vi stiller der med våre og regner med at de får første dosen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært og vaksinert minstemann her i dag. Han har også astma. Gikk veldig greit, og gikk ganske raskt unna.

Når vi kom inn der vaksina tas regnet jeg med lang ventetid, fikk også beskjed om at det var ca 200 før oss i køen. Men etter ikke lang tid kom en mann og lurte på om gutten min var under 10 år, noe han er, han er 7. Kom her dere, sa han så, de under 10 skal få slippe og sitte og vente i kø lenge. Så da var det rett inn, og toppen 5 min venting til før sprøyta var tatt. Også så klart 20 min å vente før vi kunne gå. Så er det en runde til om min. 3 uker.

Foreløpig har han ikke fått noen reaksjon av noe slag, så håper det fotsetter sånn. Men har hørt flere barn vi kjenner som har fått feber og blitt i dårlig form etter vaksina. Så håper vi slipper det.

Vi andre 3 skal også ta vaksine etterhvert. Men det blir når det blir vaksinering for alle vil jeg tro. Jeg har astma, men har ikke brukt medisin på over 1 år, så vil ikke tro jeg kommer under risikogruppa.

Så bar dere slapp å vente! selv sto jeg ute i kula med min fireåring i 1,5 time.. : ( Var kjempefrosne etterpå og sove med joggedress og ullsokker den natta begge to.. Vi hadde kledd oss ganske godt, men blir kald av å stå i ro så lenge.. Ingen barn ble prioritert i køen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...