Gå til innhold

Ø.info.vedr. Herpes II


Gjest Vemmelig

Anbefalte innlegg

Gjest Vemmelig

Har lett men ikke funnet svar.

Hvor lenge etter man er smittet med Herpes II bør vi få utbrudd?

Jeg vet at vi kan gå lenge med dette i kroppen, og at mange har få til lite utbrudd. Men hva er lenge?

Jeg har fått et lite sår inne på ene store kjønnsleppa. Det var som en kvisesak, så barberte jeg meg, også på dette stedet, og nå er det som en rød flekk som svir og strammer.

Jeg har vært i to faste lange forhold, hvor jeg er så godt som hundre prosent sikker på at ikke kan være noe kjønnssykdommer ol. (partnerene) Dvs. at jeg er "sikker" på i allefall åtte, ni år.

Kan det være Herpes da?

Det er bare et sår, lite sådant. Ingen væske jeg kan se særlig av. Mer en hvit kvisesak, blemme, som jeg "ødela" når jeg barberte. Nå er det som sakt en vond, stram, sviende liten rød flekk, som et lite skrubbsår i huden. Nå har ikke jeg særlig erfaring med kviser i underlivet, men det føles liksom ikke helt som en ødelagt kvise heller dette her.

Noen med sikker info. erfaringer ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke kjønnsvorter da? De ser ut som bittesmå kviser og kan rives av ved barbering og gi små sår.

Søk litt på google billed-søk så ser du sikkert forskjell på herpes-sår og kjønnsvorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vemmelig

Sjekket nå. Har hatt det i dag i to dager. Det legger seg en hvit hinne oppå sårflaten, denne kan jeg enkelt "gni vekk" med papir. Da blir sårflaten rød og vond igjen (svir, strammer) Sårflatent er på størrelse med tuppen på lillefingeren min. Ingen væske utenom den hvite "hinnen" som dekket sårflaten, den var fuktigere enn huden rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vemmelig

Det er ikke kjønnsvorter da? De ser ut som bittesmå kviser og kan rives av ved barbering og gi små sår.

Søk litt på google billed-søk så ser du sikkert forskjell på herpes-sår og kjønnsvorter.

Er det det da? Trodde kjønnsvorter var mer vortelignende. Mer harde klumper som gjerne setter seg utenpå kjønnsorganet og ikke der det er fuktig, så som på innsiden av kjønnsleppen. Eller i overgangen fuktig/tørr hud.

De kommer vel også sjelden bare i et eksemplar? Dette var bare en eneste blemme, kvise, eller hva jeg skal kalle det. Har ikke antydning til fler noen sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå. Har hatt det i dag i to dager. Det legger seg en hvit hinne oppå sårflaten, denne kan jeg enkelt "gni vekk" med papir. Da blir sårflaten rød og vond igjen (svir, strammer) Sårflatent er på størrelse med tuppen på lillefingeren min. Ingen væske utenom den hvite "hinnen" som dekket sårflaten, den var fuktigere enn huden rundt.

Dette er ikke kjønnsvorter nei. Ta en tur til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vemmelig

Dette er ikke kjønnsvorter nei. Ta en tur til legen?

Jeg vil det, hvis dette ikke roer seg innen et par dager. Ant. så er det sårhelingen som er i gang når det kommer en hinne oppå, og selvklart så svir jo dette veldig når jeg får gnidd vekk denne.

Jeg trodde kanskje det kunne være et inngrodd hår eller noe som har gitt en "pose" som blir et sår når jeg barberer på det.

Pleier nemmelig alltid å holde meg ganske barbert der nede, men nå har jeg latt det vokse en periode. Kan jo være tilfeldig at det dukker opp nå da men.

Er ikke redd for gynokologen, så hvis det ikke roer seg så bestiller jeg selvsakt time dit. Men tenkte at det gikk an å se ann og sjekke det ut en liten tid først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil det, hvis dette ikke roer seg innen et par dager. Ant. så er det sårhelingen som er i gang når det kommer en hinne oppå, og selvklart så svir jo dette veldig når jeg får gnidd vekk denne.

Jeg trodde kanskje det kunne være et inngrodd hår eller noe som har gitt en "pose" som blir et sår når jeg barberer på det.

Pleier nemmelig alltid å holde meg ganske barbert der nede, men nå har jeg latt det vokse en periode. Kan jo være tilfeldig at det dukker opp nå da men.

Er ikke redd for gynokologen, så hvis det ikke roer seg så bestiller jeg selvsakt time dit. Men tenkte at det gikk an å se ann og sjekke det ut en liten tid først.

Det er kanskje vanskelig å få akuttimer hos fastlegen nå i disse influensatider, men det er jo en fordel at h*n får se på det mens såret er "friskt" vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...