Gå til innhold

Mobbing. nekte å sende barn på skolen?


Gjest petronellus

Anbefalte innlegg

Gjest petronellus

Nå er jeg så lei!!

Denne skolen er en Mot skole, men jeg skjønner ikke helt hvorfor? Er det ingen kriterier for å bli Mot skole?

Andre elever lar ikke mitt barn gå i fred og skolen gjør ingenting.

Senest i dag måtte jeg hente mitt barn for en elev hadde sparket han hardt i rompa.

Mitt barn ble syk etterpå, vet ikke om det er sammenheng her, men tror det kan dreie seg om et angstanfall.

Han besvimte.

Nå er jeg så lei at vi ringer skolen og melder at vårt barn kommer ikke dit igjen før skolen har tatt tak.

Skolen sier at de vil ha navn på de som er ekkel, skjønner ikke hvorfor det er alltid så viktig? Det skal jo ikke være mobbing på skolen. Barnet vet ikke hva alle heter og i dag var det en han ikke kjenner navnet på og derfor skal han gå fri da eller? Eller betyr det at mitt barn må lære seg navnene på alle elevene sånn at han vet til enhver tid hvem det er som tar lua og dupper i søppla, kaster han i buskene, slår, sparker, kommer med kommentarer osv..

De vet og har funnet ut at barnet er forsvarsløst, han tar ikke igjen og hans reaksjon er å le når noen er ekkel.

Han fungerer veldig dårlig sosialt og sliter med angst.

Fy jeg er så sint.

Dagens utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt møte med skolen?

Er ppt koblet inn for å hjelpe barnet mot angst og sosiale problemer?

Jeg tror jeg hadde bedt om jevnlige møter med skolen for å følge opp dette. Da vil de føle seg mer skjerpet og gi tilbakemeldinger. Krev å få deres rutiner og planer mot mobbing.

Ikke la deg avspise med at de må vite navn på mobberne for at de skal få gjort noe.

Et tiltak som ikke krever all verden og som de i minste burde få til er å få inspektørene til å følge ekstra med på din gutt i frimininuttene.

Det skal være lav terskel for din gutt å si ifra til voksne. Og de voksne må ta gutten din på alvor hver gang. De må merke seg hvem mobberne er, slik at det blir en reaksjon i etterkant. Ikke alltid reaksjonen kan komme umiddelbart, men det må skje noe!

Kontaktlærer må være sterkt involvert. Alle navn på mobbere må til han/henne, som kan jobbe systematisk mot dette her.

Hva gjør kontaktlærer for å få med gutten sosialt?

Har gutten din noen å gå sammen med hjem på skoleveien?

Er det en mulighet for en periode at gutten din kan f.eks. få et rom og sitte og gjøre litt lekser en halvtimes tid etter skoleslutt?

Jeg tenker som så at hvis han er redd for medelevene, vil han kunne skjermes noe ved å gå litt senere enn de andre. Rett og slett for å beskytte han litt...

Vis at du engasjerer deg og at du ikke har tenkt å gi opp overfor skolen. Send mailer hver gang det har skjedd noe. Gjerne til kontaktlærer med kopi til rektor og inspektør. Da dokumenterer du hver eneste hendelse. Krev handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars ungen din! Sånn skal det selvsagt ikke være.

Hvor var de voksne i disse tilfellene?

Jeg ville ringt rektor/sosiallærer/inspektør og krevd å få et møte med skolen, der dere legger fram samla erfaringer og _krever_ at det skal gjøres noe helt konkret.

Da eldstemann gikk i førsteklassen, var det flere trasige episoder (slått, jaget ned og flere barn satte seg på han, slått i hodet, tatt lua fra etc - alt i løpet av et par uker). Vi hadde møte med rektor og to av foreldrene til dem som mobbet - og tiltak ble satt inn umiddelbart. Det løste seg heldigvis da.

Nå går han i femte, og har det fint på skola, heldigvis.

Det er slik jeg tenker at alle skoler burde respondere. Slå ned med EN gang, ikke tillate mobbing, sette i gang tiltak og sikre at barnet har det trygt og godt på skola....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anmeld!

Hvorfor anmelder du ikke saken for politiet?

Selv om desse mobberne er under den kriminelle lavalder så har de ikke lov til å drive legemsbeskadigelse av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petronellus

Hvorfor anmelder du ikke saken for politiet?

Selv om desse mobberne er under den kriminelle lavalder så har de ikke lov til å drive legemsbeskadigelse av den grunn.

Tanken har streifet oss. Har snakket med skolen nå og vi skal på møte neste uke.

De også nevner anmeldelse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest petronellus

Stakkars ungen din! Sånn skal det selvsagt ikke være.

Hvor var de voksne i disse tilfellene?

Jeg ville ringt rektor/sosiallærer/inspektør og krevd å få et møte med skolen, der dere legger fram samla erfaringer og _krever_ at det skal gjøres noe helt konkret.

Da eldstemann gikk i førsteklassen, var det flere trasige episoder (slått, jaget ned og flere barn satte seg på han, slått i hodet, tatt lua fra etc - alt i løpet av et par uker). Vi hadde møte med rektor og to av foreldrene til dem som mobbet - og tiltak ble satt inn umiddelbart. Det løste seg heldigvis da.

Nå går han i femte, og har det fint på skola, heldigvis.

Det er slik jeg tenker at alle skoler burde respondere. Slå ned med EN gang, ikke tillate mobbing, sette i gang tiltak og sikre at barnet har det trygt og godt på skola....

Det er sjelden inspeksjon selv om det egenlig skal være en person som har ansvar for å følge mitt barn litt ekstra.

Nå vet jeg at denne person skal følge 6 stk til! så det er nok kjempevanskelig vil jeg tro.

mobberne vet jo å gjøre sitt når ingen lærere ser det. Det går fort å avgi et spark.

Vi vurderer å anmelde neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest petronellus

Har du hatt møte med skolen?

Er ppt koblet inn for å hjelpe barnet mot angst og sosiale problemer?

Jeg tror jeg hadde bedt om jevnlige møter med skolen for å følge opp dette. Da vil de føle seg mer skjerpet og gi tilbakemeldinger. Krev å få deres rutiner og planer mot mobbing.

Ikke la deg avspise med at de må vite navn på mobberne for at de skal få gjort noe.

Et tiltak som ikke krever all verden og som de i minste burde få til er å få inspektørene til å følge ekstra med på din gutt i frimininuttene.

Det skal være lav terskel for din gutt å si ifra til voksne. Og de voksne må ta gutten din på alvor hver gang. De må merke seg hvem mobberne er, slik at det blir en reaksjon i etterkant. Ikke alltid reaksjonen kan komme umiddelbart, men det må skje noe!

Kontaktlærer må være sterkt involvert. Alle navn på mobbere må til han/henne, som kan jobbe systematisk mot dette her.

Hva gjør kontaktlærer for å få med gutten sosialt?

Har gutten din noen å gå sammen med hjem på skoleveien?

Er det en mulighet for en periode at gutten din kan f.eks. få et rom og sitte og gjøre litt lekser en halvtimes tid etter skoleslutt?

Jeg tenker som så at hvis han er redd for medelevene, vil han kunne skjermes noe ved å gå litt senere enn de andre. Rett og slett for å beskytte han litt...

Vis at du engasjerer deg og at du ikke har tenkt å gi opp overfor skolen. Send mailer hver gang det har skjedd noe. Gjerne til kontaktlærer med kopi til rektor og inspektør. Da dokumenterer du hver eneste hendelse. Krev handling.

Han blir ofte hentet og kjørt til skolen så på skoleveien føler han seg trygg.

Det er på skolen det meste skjer og når ingen voksne kan se det.

Vi har krevd møte med ledelsen og det får vi nå. Der skal de gjennomgå skolens mobbeplan så får vi se ut fra møtet hva vi gjør neste gang. Mulig vi begynner å anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om skolen ikke har reagert til nå, blir det sannsynligvis ikke bedre om du holder ham hjemme.

Det beste blir nok å bytte skole. Burde ikke være slik.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjempealvorlig ut. På tide å ta et skikkelig møte med skolen og forklare situasjonen. Jeg synes du bør ta møte uten barnet til stede. Dette er noe som han ikke bør belastes for nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...