Gå til innhold

tjene penger på hobby


Gjest scrappekjærringa

Anbefalte innlegg

Gjest scrappekjærringa

Jeg går på tidsbegrenset uførhet. Jeg har på hobbybasis laget endel kort, og så ble jeg kontaket av en forening og fikk spm om jeg ville holde "kurs" for de. Når jeg holder kurs, og holder alle utgiftene av materialer og la oss si det sånn, får 150 pr deltager, og tilsammen på 4 kvelder kan komme til å få betalt 7500,- . HVOR mye er da reelle inntekter da det koster endel å kjøpe inn materialer.. og kan man, når det er på hobbybasis unnlate å skatte av dette ?? Vet at det er en øvre grense på dette,, men vet ikke hvpor jeg kan finne ut av dette..

Noen som vet noe om regler ifht å tjene penger på hobby ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Beløpet er adskillig høyere enn 7.500,- kr. Mener det var rundt 18.000,- for noen år siden, men kan ha vært økt siden dengang.

Jeg regner da med at dette beløpet gjelder "ren fortjeneste" på hobbyen. Dvs at du kan trekke fra materialkostnader og evt andre utlegg du har på hobbyen din.

Du kan ihvertfall med god samvittighet holde disse kursene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...