Gå til innhold

Må sjefen skrive referat etter møter?


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Hvis man har blitt inkalt til medarbeidersamtaler evnt oppfølgingssamtaler, er da sjefen pliktig til å skrive referat fra møtet? hvis ja, hvor omfattende lite omfattende bør et slikt referat være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ino1365381263

Det bør skrives referat fra disse møtene. Hvem som skal gjøre det er vel litt forksjellig praksis rundt om kring, Ikke uavanlig at det er medarbeider som skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De møtene jeg har vært hos, og da mener jeg hos seriøse ordentlige arbeidsplasser, har det vært arbeidsgiver, altså overordnet som har skrevet referat.

Jeg fikk det tilsendt på mail og svarte ok, eller skrev mine kommentarer tilbake om jeg hadde noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fint med orden på jobb

Når det gjelder medarbeidersamtaler så er jo gjerne bare sjefen og medarbeideren til stede, og da er det slettes ikke uvanlig at sjefen har et skjema med punkter som skal fylles ut vedr. trivsel ol.

Det er således han/hun som fyller ut dette skjemaet inkludert punkter eller referat på hva som er snakket om.

På større møter hvor flere er med, f.eks. kontormøter, er det ikke uvanlig at jobben deles på. Da er det heller ikke uvanlig å bruke en mal og bare fylle inn det nye som er kommet opp. Så kan dette sendes på mail til de som møtet gjelder for, både de som var til stede og de som ikke var det.

Ting praktiseres sikkert forskjellig. Dette er beskrivelsen på hvordan ting foregår hos oss. Vi er et greit størrelse regionskontor i en stor bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss legger sjefen et lite referat inn på data; så kan den underordnede føye til sine kommentarer. Til slutt godkjenner sjefen det elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...