Gå til innhold

Sover så urolig..


ArabianStar

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 6 mnd er så innmari urolig i sengen om natta.. Flere ganger i løpet av natta våkner jeg at han er sint fordi han har kjørt seg fast i sprinklene på senga.. Så er det opp å rette på han, og etter noen timer skjer akkurat det samme igjen..

Så nå er det nesten så jeg vurderer å lage gjerde på en vanlig enkelseng å la han sove i..

Er dette vanlig?? Hva gjør man med det?

Tidligere sov han hele natten, helt i ro og uten å våkne.. Men de siste mnd har han begynt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe en pose som han kan sove i. Da får han ikke kavet sånn.

Lilllesøster hos oss hadde en periode der hun reiste seg i senga i halvsøvne nermest i refleks, hun måtte "tjores" til hun sov dypt nok hver kveld. Vi brukte faktisk vognselen, men var veldig nøye på å løsne den når hun hadde sovnet. Dere har vel et litt annet problem.

http://www.going.no/asp/webshop_vare.asp?vareID=133&varegruppeID=33&vareundergruppeID=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sprinkelbeskyttere på sengen? Sånt foret, bredt tøystykke som du fester på innsiden av sprinklene?

Om de blir hindret i å kave, snu seg osv, vil de da roe seg etterhvert? Eller må han ha sånn pose bestandig?

Jada, vi har sånne fôringer.. Men veldig mye av problemet er at han trykker hodet oppi kanten og blir ofte liggende i en eller anna unaturlig vinkel med hodet, nakken, eller eller.. Ofte på tvers i senga med beina OPPÅ fôringene og hodet bøyd innover i kanten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har alle sovet i pose fra de var rundt 4-5 mnd.

Vi har ikke behøvd å "binde" dem fast, selv om det var med sele som kan festes under madrassen.

Posen gjør at de får beveget seg mindre, at det er vanskeligere å sparke av seg dyna og at det ikke blir så kald om det skulle klare å sparke den av.

Anbefales på det varmeste :)

Mine brukte posene til de var rundt året gamle (hvis jeg husker rett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt lå også veldig urolig. Det ble bedre etter noen besøk hos manuell terapeut/osteopat. Som var en idé jeg fikk etter å ha lest litt om KISS/KIDD på nettet, uten at jeg skal ha sagt at det er saken i deres tilfelle, men bare så det er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt lå også veldig urolig. Det ble bedre etter noen besøk hos manuell terapeut/osteopat. Som var en idé jeg fikk etter å ha lest litt om KISS/KIDD på nettet, uten at jeg skal ha sagt at det er saken i deres tilfelle, men bare så det er nevnt.

Å...! Da ER det kanskje det som er problemet her også... Gutten min har jo denne typiske KISS-stillingen i nakken og vi har vært hos fysioterapeut og kiropraktor. I min oppfatning var sistnevnte det som funka best..

Da er det kanskje et forsøk verd å starte opp igjen hos kiropraktor... Siden han sov så godt tidligere, da gikk vi dit en gang i uka eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å...! Da ER det kanskje det som er problemet her også... Gutten min har jo denne typiske KISS-stillingen i nakken og vi har vært hos fysioterapeut og kiropraktor. I min oppfatning var sistnevnte det som funka best..

Da er det kanskje et forsøk verd å starte opp igjen hos kiropraktor... Siden han sov så godt tidligere, da gikk vi dit en gang i uka eller noe sånt..

Ja, isåfall ville jeg definitivt gått videre med det. Osteopati/manuell terapi er en litt annen, (mykere?) tilnærming enn kiropraktikk innbiller jeg meg. Du kan jo evt. vurdere det også, evt. i tillegg. Jeg opplevde iallefall terapeuten som utrolig profesjonell. Det var heller ikke aktuelt med langvarig behandling da han mente at 3-4 behandlinger var nok, altså at det ikke var noe poeng å fortsette med flere behandlinger etter det. Vi opplevde da også tilstrekkelige resultater etter 3 behandlinger. Bedringen har i noen grad fortsatt etter behandling, kanskje som et naturlig resultat av vekst og modning, så nakkevinkelen f.eks. er lite/ikke påfallende nå. Manuell terapi gir refusjon (ingen egenandel) og det trengs ikke henvisning. Osteopati må en betale for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, isåfall ville jeg definitivt gått videre med det. Osteopati/manuell terapi er en litt annen, (mykere?) tilnærming enn kiropraktikk innbiller jeg meg. Du kan jo evt. vurdere det også, evt. i tillegg. Jeg opplevde iallefall terapeuten som utrolig profesjonell. Det var heller ikke aktuelt med langvarig behandling da han mente at 3-4 behandlinger var nok, altså at det ikke var noe poeng å fortsette med flere behandlinger etter det. Vi opplevde da også tilstrekkelige resultater etter 3 behandlinger. Bedringen har i noen grad fortsatt etter behandling, kanskje som et naturlig resultat av vekst og modning, så nakkevinkelen f.eks. er lite/ikke påfallende nå. Manuell terapi gir refusjon (ingen egenandel) og det trengs ikke henvisning. Osteopati må en betale for selv.

Kiropraktikk er egentlig ganske rolig og ikke så voldsomt som man gjerne forbinder en kiropraktor med.. På baby, mener jeg..

Hun masserte bare sønnen min i nakken og trykket litt på ryggraden hans på et par punkter, og ferdig. Tok litt i overkant av fem minutter..

Her i strøket har vi veldig lite sånt.. Må kjøre ikke mindre enn fire timer til nærmste kiropraktor/alternativ behandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...