Gå til innhold

sjalusi usikker på hva det er?


Gjest sjallabais

Anbefalte innlegg

Gjest sjallabais

Hei. jeg og kjæresten min har vært sammen i 5mnd nå og jeg har store problemer med fortiden hennes.. jeg er nå 19 og hun er 16 så det er litt aldrers forskjell men hun er veldig voksen for alderen. Problemet er at vi kommer fra et lite sted der alle kjenner alle og alle henger sammen nesten uansett alder. Vi er jo en vennekrets på 30 til 40 stykker som mange henger sammen og de fleste fester jo sammen.. problemet mitt er at et par av dem er eks er av henne og så er det 12 eller 14 personer hun bare har hat random sex med og opptil flere ganger med samme person.. dette plager meg veldig for jeg veit ikke om jeg har noe med det å gjøre i det hele tatt eller om jeg har noe jeg skulle ha sakt. Alt dette har jo skjedd over lengre tid og før vi ble sammen. Jeg har jo vist om dette lenge. Det er så mye som plager meg med det. Dette er jo også mange av mine venner og jeg kjenner jo så å si alle hun har hat sex med. Dette gjør meg jo veldig usikker på meg selv og så synes jeg ikke det er så fett at alle kompiser har hat seg med dama mi. Så det jeg prøver på er og ikke å tenke på det hun har gjort med alle de andre og hva hun har gjort men jeg vet jo om alt så da blir det veldig vanskelig å ikke tenke på det, spesielt nå du møter de personen hun har hat seg med vær jævla dag og hun er jo gode venner med mange av dem. Og så er det mange steder hun har hat seg på så vær gang vi kjører forbi så kommer det inn i tankene mine. Det er også mange venner som har sett på henne har hat sex med andre og det irriterer meg veldig. For jeg tenker litt sånn hvorfor gidde å ha sex med alt og alle når du vet du får dårlig rykte på deg spesielt jenter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun har hat seg med så mange og om det er en grunn for at hun har gjort det på en måte. For meg så er sex noe man ikke bare har med alle jeg synes det er litt spesielt og bare ikke noe man gjør med hvem som helst. Jeg føler meg litt dum når jeg er med henne og venner som henne har hat seg med henne er ikke helt sikker på hvorfor jeg føler det.? Så et av de spørsmålene jeg lurer på er: er det normalt og være et felles høl i en venne gjeng? Og hva er det jeg blir da oppi dette? Jeg lurer på hva alle de hun har liggi med tenker om meg oppi alt dette siden jeg gidder å være sammen med denne jenta??jeg lurer på om det er normalt at hun er venner med alle de hun har hat sex med?? Jeg lurer på åssen jeg skal tenke eller hva jeg skal tenke oppi alt dette?? Jeg føler jeg blir veldig fort sjalu vis henne bare skal sitte på med en av de hun har hat sex bort til butikken eller noe så blir jeg sjalu med en gang veit ikke om jeg har ”rett” til å være sjalu eller hva jeg kan si da??lurer på hva jeg skal gjøre for orker ikke å tenke på dette lenger?? Trenger veldig hjelp for jeg er utrolig glad i denne jenta hun er kjempe snill og alt det der. Så derfor er jeg desperat etter svar. Beklager for sterke ord men var veldig irritert når jeg skrev dette. Tusen takk for de som kan svare eller hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, du har ikke noe med det og må enten lære deg å leve med det eller å gjøre det slutt.

Men jeg skjønner at du er sjalu og reagerer på dette.Jeg tror ikke at det er vanlig å være felleshull, det er aldri positivt for noen.

Det er nok ikke så uvanlig at de kan være venner etterpå, men det er en fare for at den kan oppstå sjalusi, også for de som ikke er sammen med henne.

Jeg skjønner som sagt at du mener at dette er voldsomt og det er jeg enig i, hun er veldig ung og dette er ikke det lureste hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Skjønner jo at du ikke liker hennes fortid.

Kronprinsen likte kanskj heller ikke fortiden til sin fru.

Men det er jo ikke det som gjelder NÅ.

Din kjærest kan lite gjøre med de feil hun har gjort før hun traff deg. Dersom du er veldig glad i henne, så bør du forsøke avlede sjalusien på fortiden. Minn deg selv på at hun faktisk er med deg. Og bare deg. Hun foretrekker deg fremfor alle andre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. jeg skjønner at du er lei og usikker. men jeg tror ikke det er noen oppskrift på hvordan du skal tenke oppi dette. det du egentli må er og gå etter følelsene dine, du må føle hva du vil, for hvis du faktisk ikke vil ha disse tankene så må du bare si det til deg selv nok ganger. jeg tror ihvertfall det sitter i syken, altså i hodet. du kan nok stenge disse tankene ute hvis du faktisk er bestemt på det. en ting også, jeg tror nok ikke denne jenta er så veldig fornøyd med sin fortid heller, så når du blir usikker og evt reagerer så må du la henne få vite hva du føler for hun er jo tekninsk sett ikke offeret når det er du som blir usikker. jeg vet ikke om dette hjalp deg, men min konklusjon er nok at du må være bevist på og få det ut av systemet og heller skrive ned en: for og imot, liste om forholdet ditt til denne jenta. hvis du får flest imot så tar du deg en prat med denne jenta og hvis du får flest for så burde du være selvsikker og kunne legge mye av negativiteten bak deg. håper det var litt til hjelp.

T.T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg skjønner at du er lei og usikker. men jeg tror ikke det er noen oppskrift på hvordan du skal tenke oppi dette. det du egentli må er og gå etter følelsene dine, du må føle hva du vil, for hvis du faktisk ikke vil ha disse tankene så må du bare si det til deg selv nok ganger. jeg tror ihvertfall det sitter i syken, altså i hodet. du kan nok stenge disse tankene ute hvis du faktisk er bestemt på det. en ting også, jeg tror nok ikke denne jenta er så veldig fornøyd med sin fortid heller, så når du blir usikker og evt reagerer så må du la henne få vite hva du føler for hun er jo tekninsk sett ikke offeret når det er du som blir usikker. jeg vet ikke om dette hjalp deg, men min konklusjon er nok at du må være bevist på og få det ut av systemet og heller skrive ned en: for og imot, liste om forholdet ditt til denne jenta. hvis du får flest imot så tar du deg en prat med denne jenta og hvis du får flest for så burde du være selvsikker og kunne legge mye av negativiteten bak deg. håper det var litt til hjelp.

T.T

håper du kan skrive om det har hjulpet eller ikke :) fint med tilbakemelding på kommentarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det er mange grunner til at vi har sex. En er at sex gir nytelse og det som gjør godt ønsker vi mer av. En helt annen grunn er at vi ser på sex som en bekreftelse av et parforhold og av kjærlighet og at det er den ultimate måten å fortelle at vi er glad i noen på. Kanskje kjæresten din har nytelse som utgangspunkt når hun har hatt sex med de i gjengen, mens dine idealer er sex som bekreftelse av kjærligheten.

Du har jo ingen grunn til å tivle på henne, siden hennes tidligere elskere er et tilbakelagt stadium. Det med at kvinner ikke bør ha for mange x-kjærester eller elskere og bør passe på ryktet, er vel litt tilbakelagt stadium, i dag? Det er jo summen av erfaringer som har gjort henne til den du er glad i. Så du bør jo bare være lykkelig for at hun har blitt som hun er og takke for de som har bidratt til hennes erfaring.

Dessuten er det deg hun har valgt til kjæreste, ikke noen av de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...