Gå til innhold

Seriøse depresjonstester?


Gjest Svarttrost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

MADRS er fortsatt på topp hva gjelder seriøsitet. Det er en skala som skal skåres av behandler - ikke av pasient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MADRS er fortsatt på topp hva gjelder seriøsitet. Det er en skala som skal skåres av behandler - ikke av pasient.

Kan forstå at det er behandler som må utføre den. Man ville vel finne veldig mange deprimerte pasienter rundt omkring om man skulle drive med selvdiagnostisering :). Det har vel litt å si hvordan man tolker spørsmålene her, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Kan forstå at det er behandler som må utføre den. Man ville vel finne veldig mange deprimerte pasienter rundt omkring om man skulle drive med selvdiagnostisering :). Det har vel litt å si hvordan man tolker spørsmålene her, vil jeg tro.

Klart det kommer an på hvordan en tolker, men det gjør det på Madrs også, en test jeg forøvrig har vært gjennom flere ganger. Mange av spørsmålene der går igjen i disse forbrukertestene, de er bare ikke like grundige tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kommer an på hvordan en tolker, men det gjør det på Madrs også, en test jeg forøvrig har vært gjennom flere ganger. Mange av spørsmålene der går igjen i disse forbrukertestene, de er bare ikke like grundige tror jeg.

Tror ikke alle depresjonstestene på nettet er så seriøse, men denne madrs er vel mye brukt. Tror det er viktig å få en behandler til å gå igjennom betydningen av spørsmålene og tolkningen av svarene ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svarttrost

Ser at den i hvert fall er endret i forhold til mat og søvn. Og den er mer detaljert enn jeg husket. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Tror ikke alle depresjonstestene på nettet er så seriøse, men denne madrs er vel mye brukt. Tror det er viktig å få en behandler til å gå igjennom betydningen av spørsmålene og tolkningen av svarene ihvertfall :-)

Har vært gjennom den svært mange ganger før, selv om den nok skal foretas av behandler. Og pkt 1 skal en jo ikke svare på selv..

Endte uansett godt ned i siste kategori. Bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MADRS er fortsatt på topp hva gjelder seriøsitet. Det er en skala som skal skåres av behandler - ikke av pasient.

Jeg fikk madrs skjema med fra fastlegen for å fylle det ut selv hjemme.

Når jeg kom tilbake til legen med det telte han hvor mye det var, og

kastet det. Følte det var bortkastet hele skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg fikk madrs skjema med fra fastlegen for å fylle det ut selv hjemme.

Når jeg kom tilbake til legen med det telte han hvor mye det var, og

kastet det. Følte det var bortkastet hele skjemaet.

At han kastet det, skal du ikke bry deg om. Han førte sikkert summen inn i journalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han kastet det, skal du ikke bry deg om. Han førte sikkert summen inn i journalen.

Betyr det ikke noe hvilke punkter jeg sliter mest med. Er det kun

totalsummen som har betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...