Gå til innhold

Når man lurer på om noen er gravid


Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

men ikke er sikker på det, for personen kan ha lagt på seg også. Hva kan man spørre om for å få klarhet i det, uten at noen blir fornærmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • cecily

    6

  • mariaflyfly

    4

  • ariadne

    3

Gjest tjukkogbrei

Den smellen der ville ikke jeg gått på, og rett og slett bare avventet. Er vedkommende gravid, vil det jo i løpet av kort tid komme et barn - og da blir man sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller synes jeg man skal passe sine egne saker, inntil man får vite det på annen måte, evt. fordi magen etter hvert blir tydelig.

Det finnes ingen god måte å ro seg i land på, dersom man tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville nok snakket litt rundt grøten og sett etter andre tegn på graviditet. Når graviditeten synes på magen er ofte kvinnen et godt stykke uti graviditeten og det er neppe noen hemmelighet. Hvis du klekker ut noen lure spørsmål får du sikkert svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips: Ikke gå bort til vedkommende og gratuler med kommende familieforøkelse med høy og klar stemme iallefall!

*rødmer ennå ved tanken av hva jeg gjorde da en av de voksne i barnehagen hadde lagt på seg en smule...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg kom en med slik historie,

Hun er litt rund over magen(ikke tjukk, ikke gravid) En dag hun hadde vært på en annen avdeling enn det hun jobber på, var det to eldre damer som satt og så på henne og hvisket litt seg imellom, tilslutt klarte de ikke å dy seg men sa høyt og tydelig gratulerer da!

Jenta ble paff og spurte hvorfor: Da kom det fra den ene damen," jeg ser du skal ha små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nokså rund... og syntes at det var virkelig ille da jeg var yngre å få spørsmål om evt. graviditet når jeg ikke var gravid.... Pinlig var det. Og sårende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe spør man bare ikke om

Jeg er nokså rund... og syntes at det var virkelig ille da jeg var yngre å få spørsmål om evt. graviditet når jeg ikke var gravid.... Pinlig var det. Og sårende.

''Pinlig var det. Og sårende.''

Pinlig for den som spør og sårende for den som blir spurt ja. Det er forståelig at man lurer på sånt, men ubegripelig for meg at noen uttaler det høyt.... vitner om lav SQ spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Pinlig var det. Og sårende.''

Pinlig for den som spør og sårende for den som blir spurt ja. Det er forståelig at man lurer på sånt, men ubegripelig for meg at noen uttaler det høyt.... vitner om lav SQ spør du meg ;)

Det er nok pinlig for den overvektige også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe spør man bare ikke om

Det er nok pinlig for den overvektige også....

..joda, jeg ser den... men jeg håper inderlig det blir mer pinlig for den som spør når det går opp for dem hvor utrolig teite de er som stiller slike spm! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvorfor ikke vente til vedkommende eventuelt forteller det selv? Synes slike spørsmål er uhøflige, og svært privat for den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok snakket litt rundt grøten og sett etter andre tegn på graviditet. Når graviditeten synes på magen er ofte kvinnen et godt stykke uti graviditeten og det er neppe noen hemmelighet. Hvis du klekker ut noen lure spørsmål får du sikkert svar....

Hehe, jeg måtte virkelig prøve meg på å se om det fantes noen lure spørsmål, uten å spørre direkte. Noen flere?

Lure spørsmål:

Hva skjer a? Er det noe nytt?

Hva skal du gjøre i neste sommerferie? Har du lyst til å komme på ost og vin i helga? Jeg var så kvalm i forrige uke, tror det er noe som går, har du vært kvalm i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...