Gå til innhold

På'an igjen....


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Høstmørket har senket seg.... Kulden er kommet. Guffent og kaldt ute. Glatte partier. Velger å bli inne hver ettermiddag og kveld.

Det er jo nydelig midt på dagen- om sola titter frem. Men da er man jo inne på jobb i alle fall fem av de syv ukedagene.

Det som er det rareste er at hvert år på denne tiden blomstrer matlysten. Lyst på mat hele tiden. Helst ikke salat eller grønnsaker, men gjerne salt og søtt. You name it. Alt som egentlig ikke er sunt.

Eksempel: Frokosten i dag bestod av en halv pose potetgull.

Sukk. Men nå skal jeg ut og gå siden det er helg- og noen lunde fint vær. Blir godt med litt mosjon og lys.

Vil egentlig ingenting med innlegget. Ta det for det det er- nemlig et lite hjertesukk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et konkret tips kan være å lage mye (buljongbaserte) supper. Dekker saltbehov, er varmende og tilfredsstiller på en annen måte enn salat og lignende på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Et konkret tips kan være å lage mye (buljongbaserte) supper. Dekker saltbehov, er varmende og tilfredsstiller på en annen måte enn salat og lignende på denne tiden av året.

Takk! Jo, det er jo en kjempe-ide. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å spise en god frokost med eggerøre og skinke, for eksempel. Stekt sopp er også toppers på denne tiden av året - godt og sunt :)

Tips til en god brødskive: Kutt sopp i rimelig små biter, stek de deretter slik du liker de. Ha over litt salt og pepper. Bruk godt, grovt brød med smør/margarin på. Fordel soppen over to brødskiver.

Ta så to-fire skiver kokt skinke og stek de også litt i stekepannen. Legg de så over soppen. Bruk kniv og gaffel og nyyyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg et treningsapparat og sett det foan tv´n :) da er det lettere å røre litt på seg. varm dusj, pledd og te etterpå.. Mmmmmm.. deilig! ;o) Enig i at god mat frister nå ja.. og at det frister lite å gå ut i høstmørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det som er det rareste er at hvert år på denne tiden blomstrer matlysten. Lyst på mat hele tiden. Helst ikke salat eller grønnsaker, men gjerne salt og søtt. You name it. Alt som egentlig ikke er sunt. ''

Sånn har jeg det også. Jeg tror det er ren biologi. Kroppen har ikke forstått at det er like god tilgang på mat om vinteren som om sommeren, så den er innstilt på at man må feite seg opp før snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det som er det rareste er at hvert år på denne tiden blomstrer matlysten. Lyst på mat hele tiden. Helst ikke salat eller grønnsaker, men gjerne salt og søtt. You name it. Alt som egentlig ikke er sunt. ''

Sånn har jeg det også. Jeg tror det er ren biologi. Kroppen har ikke forstått at det er like god tilgang på mat om vinteren som om sommeren, så den er innstilt på at man må feite seg opp før snøen kommer.

På tide å gå i hi! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal ned 60 kg -62,1

Det kan hjelpe å spise en god frokost med eggerøre og skinke, for eksempel. Stekt sopp er også toppers på denne tiden av året - godt og sunt :)

Tips til en god brødskive: Kutt sopp i rimelig små biter, stek de deretter slik du liker de. Ha over litt salt og pepper. Bruk godt, grovt brød med smør/margarin på. Fordel soppen over to brødskiver.

Ta så to-fire skiver kokt skinke og stek de også litt i stekepannen. Legg de så over soppen. Bruk kniv og gaffel og nyyyt :)

Mmmm, det høres godt ut! Det må prøves i morgen den dag, men siden jeg ikke tåler svinekjøtt pga en muskelsykdom, bruker jeg røkt kalkunskinke i steden. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Har du mulighet til å gå en rask liten tur i lunsjpausen, kanskje?

Absolutt ikke. Ikke alltid jeg har tid å sette meg ned til lunch- men må innta maten mens jeg jobber.

Men å gå til eller fra jobb, derimot, bør absolutt være mulig. Jeg gjorde det før.... men nå har jeg så mange unnskyldninger til å la være. (feks regn, glatt, mørkt, sent ute osv osv. Bare tull- men....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Det som er det rareste er at hvert år på denne tiden blomstrer matlysten. Lyst på mat hele tiden. Helst ikke salat eller grønnsaker, men gjerne salt og søtt. You name it. Alt som egentlig ikke er sunt. ''

Sånn har jeg det også. Jeg tror det er ren biologi. Kroppen har ikke forstått at det er like god tilgang på mat om vinteren som om sommeren, så den er innstilt på at man må feite seg opp før snøen kommer.

He-he.

Likte den forklaringen.

Men idag har jeg "overstyrt biologien" og tatt fullstendig kontroll på hva jeg har puttet i munnen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Kjøp deg et treningsapparat og sett det foan tv´n :) da er det lettere å røre litt på seg. varm dusj, pledd og te etterpå.. Mmmmmm.. deilig! ;o) Enig i at god mat frister nå ja.. og at det frister lite å gå ut i høstmørket.

Skulle ønske jeg hadde likt det.

Men jeg gikk noen fine turer ute midt på dagen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det kan hjelpe å spise en god frokost med eggerøre og skinke, for eksempel. Stekt sopp er også toppers på denne tiden av året - godt og sunt :)

Tips til en god brødskive: Kutt sopp i rimelig små biter, stek de deretter slik du liker de. Ha over litt salt og pepper. Bruk godt, grovt brød med smør/margarin på. Fordel soppen over to brødskiver.

Ta så to-fire skiver kokt skinke og stek de også litt i stekepannen. Legg de så over soppen. Bruk kniv og gaffel og nyyyt :)

Eggerøre og skinke hørtes godt ut. Blir sikkert mett av det- og kan få dekt saltbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Ikke alltid jeg har tid å sette meg ned til lunch- men må innta maten mens jeg jobber.

Men å gå til eller fra jobb, derimot, bør absolutt være mulig. Jeg gjorde det før.... men nå har jeg så mange unnskyldninger til å la være. (feks regn, glatt, mørkt, sent ute osv osv. Bare tull- men....)

Jeg tenkte at du da hadde fått utnyttet dagslyset litegrann. Men det var et dårlig forslag, skjønner jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg tenkte at du da hadde fått utnyttet dagslyset litegrann. Men det var et dårlig forslag, skjønner jeg:-)

Forslaget ditt var helt glimrende. :-)

Men det passet bare ikke min arbeidssituasjon. Sikkert mange andre som kan ha glede av det du foreslår. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...