Gå til innhold

2-åring kvalt av kjærlighet på pinne.


Gjest Hemhemhem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    7

  • hidi, the scorpion

    6

  • Bookworm

    4

  • Colette

    3

Mest aktive i denne tråden

Min umiddelbare tanke er at jeg bestandig har visst at kjærlighet på pinne er en potensiell dødsfelle, og jeg har vært veldig restriktiv på å gi barn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Å NEI!

.... er umiddelbar tanke.

Så nesten litt sinne- som går på hvordan folk kan være så dumme å gi kjærlighet på pinne til så små barn - og så _uten_ å følge nøye med?

Så kommer medfølelsen. Stakkars mennesker. De har handlet i god tro- og endte med å miste et barn. Så forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å NEI!

.... er umiddelbar tanke.

Så nesten litt sinne- som går på hvordan folk kan være så dumme å gi kjærlighet på pinne til så små barn - og så _uten_ å følge nøye med?

Så kommer medfølelsen. Stakkars mennesker. De har handlet i god tro- og endte med å miste et barn. Så forferdelig!

..omtrent mine reaksjoner også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine umiddelbare tanker var:

1. Hvem gir en 2-åring kjærlighet på pinne?

og

2. Ungen fikk godterier etter middagen _hver_ dag?

Men tragisk er det selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2-åring fikk sin første kjærlighet på pinne i kveld, faktisk... En gave fra snille storebror på 5.

Det var av den "gammeldagse" typen som ikke løsner fra pinnen, ser på bildet at dette er en litt mer melete type kjærlighet...

Tragisk, bare. jeg ønsker ikke å dømme dem. jeg vet om et lite barn her i Norge som ble kvalt etter å ha spist en drue i butikken. Jeg deler alltid druene uansett (på langs), men blir litt anspent når jeg vet at ungene spiser det i barnehagen... Har bedt dem dele druene der også, men vet ikke om det blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2-åring fikk sin første kjærlighet på pinne i kveld, faktisk... En gave fra snille storebror på 5.

Det var av den "gammeldagse" typen som ikke løsner fra pinnen, ser på bildet at dette er en litt mer melete type kjærlighet...

Tragisk, bare. jeg ønsker ikke å dømme dem. jeg vet om et lite barn her i Norge som ble kvalt etter å ha spist en drue i butikken. Jeg deler alltid druene uansett (på langs), men blir litt anspent når jeg vet at ungene spiser det i barnehagen... Har bedt dem dele druene der også, men vet ikke om det blir gjort.

Deler du druene??? Har jeg aldri tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. de er glatte og runde, kunne aldri falle meg å gi et lite barn en hel drue.

Husker ikke hvor gamle mine var når de fikk druer første gangen, men de var neppe veldig små.

Popcorn er noe jeg er skeptisk til, det anbefales vel heller ikke for barn under 4-5 år såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor gamle mine var når de fikk druer første gangen, men de var neppe veldig små.

Popcorn er noe jeg er skeptisk til, det anbefales vel heller ikke for barn under 4-5 år såvidt jeg husker.

Popcorn? Det ville ikke _jeg_ tenkt på som noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Popcorn er veldig lett og kan lett dras ned i lungene med katastrofale følger.

Sier du det, altså? Jeg har unngått nøtter i alle fasonger med tanke på dette, men har ikke tenkt på popcorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det, altså? Jeg har unngått nøtter i alle fasonger med tanke på dette, men har ikke tenkt på popcorn.

Ikke jeg heller...

Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ikke jeg heller...

Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.

''Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.''

Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.''

Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!

ja, og du er like hyggelig, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.''

Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!

Kanskje du kan fortelle hva du mener er riktig fremfor å komme med et slikt surt oppstøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nøtter er som regel mindre, ser ikke på dem som noen stor trussel heller. Bortsett fra at barn under 3(?) år ikke skal ha peanøtter pga at peanøttoljen er giftig for dem om de får det i luftveiene.''

Viser hvor mye du har peiling....Du som preker for alle andre, vet ikke dette!

Hva var det som var feil med Niccolas innlegg her da?

''Nøtter bør barn ikke gis til barn under fem år. Mange tror det er pg. faren for å sette i halsen at man ikke skal gi nøtter. Det er bare delvis sant - hoved årsaken er at nøtter og mandler inneholder oljer som kan gi en alvorlig, kjemisk lungebetennelse dersom det innhaleres i luftveiene. Barn under fem år er mer aktiv og svelger oftere mat i "vranghalsen"(luftrøret) og bør ikke spise nøtter av den grunn.''

http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=679&ARCHIVE=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kanskje du kan fortelle hva du mener er riktig fremfor å komme med et slikt surt oppstøt?

Kommer ikke med sure oppgulp...

Synes hele saken er kjempetragisk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...