Gå til innhold

Litim - er det komplisert å gå på?


Gjest MedicNerd

Anbefalte innlegg

Gjest MedicNerd

Det er en viss mulighet for at psykiateren min vil gi meg Litium, men når jeg leser om hvordan man kjører inn en person på riktig dose... Høres utrolig slitsomt ut. Og sånn i forhold til temperatur og slikt også virker det som man må drive å justere dosene...

Er det mange som har mye bivirkninger av det, eller er jeg bare blitt utsatt for skrekkhistorier? Er temmelig redd for å legge på meg f.eks.

Så i korthet lurer jeg på om det er komplisert å bruke dette... Jeg ville være takknemlig for å høre fra dere som har erfaring med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leiskrekkprop

nei, det er ikke komplisert. dosen er det legen som styrer, ikke du, så hvorfor bekymre deg for det???

er heller ikke noe vanskelig å kontrolere vekten sin på litium

tren og spis sunt, og du eser ikke opp i vekt fordi om du går på litium.

gikk ned 18 kg selv, og jeg har rast opp i vekt av alle andre medisiner.

du trenger ikke justere dose i hytt og pine nei!

bare å drikke mye vann og evt ta en halv tabl mindre på morgenen om du er i syden og det er 40 varmegrader, that's it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke komplisert. dosen er det legen som styrer, ikke du, så hvorfor bekymre deg for det???

er heller ikke noe vanskelig å kontrolere vekten sin på litium

tren og spis sunt, og du eser ikke opp i vekt fordi om du går på litium.

gikk ned 18 kg selv, og jeg har rast opp i vekt av alle andre medisiner.

du trenger ikke justere dose i hytt og pine nei!

bare å drikke mye vann og evt ta en halv tabl mindre på morgenen om du er i syden og det er 40 varmegrader, that's it

Tusen takk for et godt svar! De vil gjerne at jeg skal gå over til lithium. Går på orfiril og fluanxol nå. Har selv vært skeptisk til overgang, men er så lei av innleggelser og at jeg blir så dårlig nå. Så jeg "suger" til meg alt som er positivt når det gjelder lithium nå. Har som sagt hørt begge deler, men man vet jo ingenting om åssen med. vil virke på en selv før man har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...