Gå til innhold

oppvåkningslys - hvilket merke?


Gjest trist jente

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente

Inspirert av oppvåkningslystråden

Oppvåkningslys er en slik vekkerklokke som gradvis gjør rommet lysere slik at man våkner mildere/lettere, eller blander jeg med noe annet?

Har nemlig tenkt å kjøpe en slik vekkerklokke men har hørt at det skal være så veldig stor forskjell på dem, og at det kvaliteten ikke nødvendigvis henger sammen med prisen. Er det noen som har erfaring på området?

Vanskelig å skulle kjøpe på måfå i butikken, tror det har kommet en del ulike merker, og dersom det jeg har hørt at det ikke nødvendigvis er en gitt sammenheng mellom pris og kvalitet ville jeg satt stor pris på råd/erfaringer om noen har noen.

Hvem som er bra og ikke.

Hvor det lønner seg å kjøpe - kan visst være en del prisforskjeller innen samme merke avhengig av hvor man kjøper.

Jeg er grønn på området og blir veldig takknemlig for svar.

Synes det er supertungt å stå opp om morgenen og har tro på en slik vekkerklokke. Har hør så mange "vidunderhistorier" - at selv utpregede b - mennesker (der har dere meg) kommer seg opp med et smil grytidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-og-velvare/HF3475/philips-wake-up-light

Det er Philips som er kommer godt ut i test. Her er flere modeller fra det merket.

Den ser super ut, men dessverre utsolgt i både nettbutikk og alle aktuelle filaler. Har ihvertfall sendt mail og spurt når de får den inn.

Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg anbefaler "Sunrise system 320". Den er (såvidt jeg vet) den eneste som er både soloppgangslampe og lysterapi-lampe. Koster 2000 kroner og er kjøpt her:

http://www.nordiclightcare.com/lysbehandling/sunrisesystem320.asp

Jeg er veldig fornøyd :-)

Den hadde vært perfekt bare den ikke hadde vært så stor.

Lyslampe og vekkerklokke i ett hadde vært supert, men har ikke plass.

Tusen takk for tips. Hadde jeg hatt plass hadde den vært et suverent førstevalg!

Kan den evt ligge istedet for å stå? Har den lang ledning?

Sover på hems så det er der problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lysoglys

Den hadde vært perfekt bare den ikke hadde vært så stor.

Lyslampe og vekkerklokke i ett hadde vært supert, men har ikke plass.

Tusen takk for tips. Hadde jeg hatt plass hadde den vært et suverent førstevalg!

Kan den evt ligge istedet for å stå? Har den lang ledning?

Sover på hems så det er der problemet er.

Den er ikke så stor...26x12 cm. Og ja, den kan ligge, min gjør det (jeg sendte en mail og spurte før jeg gjorde det)

De andre folk har nevnt her er mye større!

Ledningen er vel 1,5 meter lang - men der kan man jo bare bruke skjøteledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lysoglys

Den ser super ut, men dessverre utsolgt i både nettbutikk og alle aktuelle filaler. Har ihvertfall sendt mail og spurt når de får den inn.

Tusen takk for tips!

Denne er MYE større en Nordic Light sin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med disse. Er det ikke bare å sove til du våkner. Om den blir 09 eller 12 avhenger av når tid du la deg.

Ehh? Folk flest kan vel i grunn ikke sov til de våkner. Jeg kan i alle fall ikke det uten å stå i fare for å miste jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser super ut, men dessverre utsolgt i både nettbutikk og alle aktuelle filaler. Har ihvertfall sendt mail og spurt når de får den inn.

Tusen takk for tips!

Sjekk på clas ohlson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke vitsen med disse. Er det ikke bare å sove til du våkner. Om den blir 09 eller 12 avhenger av når tid du la deg.

Ikke når man begynner på jobb kl 6:30.

Jeg har også oppvåkningslys på ønskelisten, for jeg kan ikke fordra å stå opp når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trist jente

Den er ikke så stor...26x12 cm. Og ja, den kan ligge, min gjør det (jeg sendte en mail og spurte før jeg gjorde det)

De andre folk har nevnt her er mye større!

Ledningen er vel 1,5 meter lang - men der kan man jo bare bruke skjøteledning

Mål: 265h x 125b x 95d mm er det som står oppført på linken din? Eller har jeg sett på feil type?

Sunrise System 320 - Kombinert lysbox & Soloppgangsimulator

Sunrise System 320, er verdens første kombinerte lysbox (10000 lux) & soloppganssimulator

Du kan stille inn soloppgangen mellom 15 og 90 minutter; det er den tiden det tar fra det at lampen begynner å lyse svakt til at lyset har nådd full styrke. Sunrise System 320 har også lydalarm - kan skrus av - for at du skal kunne være sikker på å våkne.

Funksjoner i Sunrise 320:

•Har en lysstyrke opp til 10,000 Lux (avst. 30 cm)

•84 stk LED pærer

•Timer - når man bruker SRS 320 som en lysbox, så kan brukern bestemme tiden hvor lenge lampen skal lyse, fra 10 - 90 minuter

•Vekker deg naturlig med en soloppgang

•Innsovningsfunksjon med "simulert solnedgang"

•Solens opp/nedgang kan stilles inn fra 15 til 90 minutter.

'•7 dagers innstillbar alarm - still inn din Sunrise slik at den passer inn med ditt personlige oppvåkningsmønster.

•Et stort lettlest display med valg av språk - inkludert svensk (+ Engelsk, Fransk, Tysk & Spansk).

•Viser dagens dato og 12 eller 24 timers visning.

•Frivillig lydalarm - for at du skal være helt sikker på å våkne. Denne lydalarmen øker sakte i styrke etter ta soloppgangen har nådd full styrke.

•Snooze funksjon.

•Nattlys - Hvis du ikke vil at lampen skal slukkes fullstendig ved solnedgang.

•Sikkerhetsinnstilling "lur tyven-stilling" lyset slås på og av tilfeldig for å gi inntrykk av at det er noen hjemme

•Strømbrudds-backup

Mål: 265h x 125b x 95d mm

Pris: 1995,- (1596,- eks. MVA.)

Hadde vært perfekt med lyslampe trnger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Denne er MYE større en Nordic Light sin....

Philips Wake-up Light

HF3475

Generelt

Type helseprodukt Helselys

Lydsignal

Strømkilde (V) 220-240V

Trådløs

Ledningslengde (m) 200,00

Annet

Farge Hvit

Høyde (cm) 27,00

Bredde 26,30

Dybde (cm) 19,00

Vekt (kg) 1,26

Dette er målene jeg får opp, er ikke den da større enn

Mål: 265h x 125b x 95d mm

Har jeg blandet mm og cm? Er utrolig sliten nå og klarer ikke regne helt klart merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Skjønner ikke vitsen med disse. Er det ikke bare å sove til du våkner. Om den blir 09 eller 12 avhenger av når tid du la deg.

''Skjønner ikke vitsen med disse. Er det ikke bare å sove til du våkner. Om den blir 09 eller 12 avhenger av når tid du la deg.

– Roseblomsten''

Det er da vel de aller færreste som kan dette Roseblomsten?

Jeg har store søvnproblemer og det er absolutt ingen selvfølge at jeg sovner når jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philips Wake-up Light

HF3475

Generelt

Type helseprodukt Helselys

Lydsignal

Strømkilde (V) 220-240V

Trådløs

Ledningslengde (m) 200,00

Annet

Farge Hvit

Høyde (cm) 27,00

Bredde 26,30

Dybde (cm) 19,00

Vekt (kg) 1,26

Dette er målene jeg får opp, er ikke den da større enn

Mål: 265h x 125b x 95d mm

Har jeg blandet mm og cm? Er utrolig sliten nå og klarer ikke regne helt klart merker jeg.

Jo, Philips er større enn sunrise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jo, Philips er større enn sunrise.

Takk for regnehjelp for et forvirret hodet. Utrolig sliten og tappet for alt og da ble visste selv de enkleste stykker for vanskelig.

Hvem skulle tro etter dette at matte og andre realfag var mine favorittfag på skolen..

Da blir det sunrise! Uten tvil.

Har prøvd lyslampe før og hatt veldig god effekt.

En ren lyslampe er kjempedyr, nå koster den jo egentlig bare 1000 kr hvis man sammenligner med at vekkerklokken til philips. Den koster 1000 i nettbutikk og sikkert dyrere i virkelighetsbutikk.

Tusen tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sett en desimal

Mål: 265h x 125b x 95d mm er det som står oppført på linken din? Eller har jeg sett på feil type?

Sunrise System 320 - Kombinert lysbox & Soloppgangsimulator

Sunrise System 320, er verdens første kombinerte lysbox (10000 lux) & soloppganssimulator

Du kan stille inn soloppgangen mellom 15 og 90 minutter; det er den tiden det tar fra det at lampen begynner å lyse svakt til at lyset har nådd full styrke. Sunrise System 320 har også lydalarm - kan skrus av - for at du skal kunne være sikker på å våkne.

Funksjoner i Sunrise 320:

•Har en lysstyrke opp til 10,000 Lux (avst. 30 cm)

•84 stk LED pærer

•Timer - når man bruker SRS 320 som en lysbox, så kan brukern bestemme tiden hvor lenge lampen skal lyse, fra 10 - 90 minuter

•Vekker deg naturlig med en soloppgang

•Innsovningsfunksjon med "simulert solnedgang"

•Solens opp/nedgang kan stilles inn fra 15 til 90 minutter.

'•7 dagers innstillbar alarm - still inn din Sunrise slik at den passer inn med ditt personlige oppvåkningsmønster.

•Et stort lettlest display med valg av språk - inkludert svensk (+ Engelsk, Fransk, Tysk & Spansk).

•Viser dagens dato og 12 eller 24 timers visning.

•Frivillig lydalarm - for at du skal være helt sikker på å våkne. Denne lydalarmen øker sakte i styrke etter ta soloppgangen har nådd full styrke.

•Snooze funksjon.

•Nattlys - Hvis du ikke vil at lampen skal slukkes fullstendig ved solnedgang.

•Sikkerhetsinnstilling "lur tyven-stilling" lyset slås på og av tilfeldig for å gi inntrykk av at det er noen hjemme

•Strømbrudds-backup

Mål: 265h x 125b x 95d mm

Pris: 1995,- (1596,- eks. MVA.)

Hadde vært perfekt med lyslampe trnger det!

Målene er oppgitt i mm - millimeter "trist pike" ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Målene er oppgitt i mm - millimeter "trist pike" ;o)

Jeg kan det egentlig veldig godt. Har vært utrolig mye i det siste og minimalt med søvn. Går helt rundt i hodet.

Tviler sterkt på at noen nå tror på at jeg gjennom hele skolen, med unntak av èn termin, (husker ikke om det var undomskolen eller vgs) har hatt toppkarakter i matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...