Gå til innhold

Ilse Jacobsen støvler


matildes mor

Anbefalte innlegg

Etter min første skogstur med de nye støvlene undres jeg på om disse bare er beregnet til byfrøkener som skal gå i byn på en regnversdag ?? Jeg som synes de var så stilige og tenkte at kvalitetsmessig så måtte disse støvlene tåle en del pga pris.

Så jeg trampet i vei til skogs så søla skvatt glad og fornøyd.

Dessverre ser støvlene IKKE fine ut etterpå. De er sorte og det sorte er "skrapet" opp av kvister og busker som jeg har passert på min vei. Vet ikke om dere forstår hva jeg mener,men støvlene ser virkelig stygge ut,og jeg er superskuffa. Jeg hadde virkelig trodd at de tålte å bli brukt, og har aldri opplevd dette med noen andre støvler før. Og dette var jo ikke akkurat første skogstur med støvler.

Så anyone-er dette normalt for disse støvlene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et par røde som ligner veldig på disse Ilse Jacobsen-støvlene, de kostet 179,- på Europris og jeg har brukt dem masse i skog og mark, de er faktisk gode på foten og de er akkurat like fine. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Men jeg har lagt merke til at mange går rundt med det som ser ut til å være velbrukte sådanne. Gummien virker litt "porøs" synes jeg. Gå å klag.

Kjøp Hunter istedet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariadne (byfrøken)

Jeg har sett naturhvite som er blitt så møkkete etter vanlig bruk at de ikke blir rene igjen. De er nok til byfrøkner, og knapt nok dét. Ü

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me not like

''Etter min første skogstur med de nye støvlene undres jeg på om disse bare er beregnet til byfrøkener som skal gå i byn på en regnversdag ??''

Det er akkurat det de er! (og ikke er de særlig gode i passformen heller, klumpete og lite flatterende rund ankelen) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Etter min første skogstur med de nye støvlene undres jeg på om disse bare er beregnet til byfrøkener som skal gå i byn på en regnversdag ??''

Det er akkurat det de er! (og ikke er de særlig gode i passformen heller, klumpete og lite flatterende rund ankelen) :P

Forbasket at det skulle ta meg 1,5 times svett gange og 1300 kr å finne ut det da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal reklamere på dem. Støvler skal tåle en tur i skogen. Og med tanke på prisen så skal du kunne forvente mer.

Mulig jeg må det ja.....Hadde liksom forventet meg mer. Mine gamle Obs støvler til 299,- ser faktisk bedre ut.....Kjipe greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dyrt er ikke alltid bra

Det samme skjedde med mine brune Ilse Jacobsen-støvler. En dag det var vått ute og jeg hadde en jobb i hagen, tok jeg på meg dem. Og de så rett og slett forferdelige ut etterpå. De blir ikke pene igjen, så de er nå mine faste hagestøvler. Fint skal det være !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest me not like

Forbasket at det skulle ta meg 1,5 times svett gange og 1300 kr å finne ut det da;-)

Dyre erfaringer er også erfaringer! ;)

ps. jeg hadde nok reklamert jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt sånn middel til å behandle de med? Jeg har også slike støvler, men har bare brukt de som "byfrøken" til nå.

Skulle bestille "sponge" som det heter da jeg kjøpte støvlene, men så var det utsolgt. Og så har jeg bare glemt det etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt sånn middel til å behandle de med? Jeg har også slike støvler, men har bare brukt de som "byfrøken" til nå.

Skulle bestille "sponge" som det heter da jeg kjøpte støvlene, men så var det utsolgt. Og så har jeg bare glemt det etterpå...

Hm.....nei det har jeg ikke hørt om. Selger de det på sko butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke. Men jeg har lagt merke til at mange går rundt med det som ser ut til å være velbrukte sådanne. Gummien virker litt "porøs" synes jeg. Gå å klag.

Kjøp Hunter istedet :-)

Mine grønne Hunterstøvler har også blitt litt stygge i fargen :-( De har falmet litt nede ved føttene... Nå har jeg ikke skylt dem når de har vært skitne etc., så spørs om jeg burde gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg er byfrøken de lux, men har hatt mange turer i skog og mark med Ilse jackobsen støvler og det har gått helt fint. Har jo blitt skitne i gjørme osv, men har bare vært å ta en klut over når jeg har kommet hjem, før det har størknet.

Jeg ville absolutt reklamert! Ser at det er delte erfaringer her i forhold til disse støvelene. Men støvler SKAL da tåle turer i skog og mark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....nei det har jeg ikke hørt om. Selger de det på sko butikken?

Det vet jeg ikke - men de hadde det i en nettbutikk. Har som sagt ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt selv ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Det vet jeg ikke - men de hadde det i en nettbutikk. Har som sagt ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt selv ennå.

http://www.ecco.com/no/no/service/soek/index.jsp?q=sponge&country=no&language=no

SHOE SHINE SPONGE

MINI INSTANT SHOE SHINE SPONGE

SHOE SHINE SPONG

Er det noen av disse?

Er det kun for støvler?

Har som mål å ta bedre vare på skoene mine. Bruker leather balsam eller impregneringsspray avhengig av skotype.

Leather balsam kan vel ikke brukes på støvler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ecco.com/no/no/service/soek/index.jsp?q=sponge&country=no&language=no

SHOE SHINE SPONGE

MINI INSTANT SHOE SHINE SPONGE

SHOE SHINE SPONG

Er det noen av disse?

Er det kun for støvler?

Har som mål å ta bedre vare på skoene mine. Bruker leather balsam eller impregneringsspray avhengig av skotype.

Leather balsam kan vel ikke brukes på støvler?

Fant denne:

http://www.ilseshop.no/extra_info_pages.php/pages_id/7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Takk for link!

"Ilse jacobsen Gummistøvler er laget av naturgummi. I likhet med skinn, må naturgummi behandles med fuktighetsgivende olje for at de ikke skal tørke inn. "

Jeg har Vikingstøvler. Har prøvd å google om viking er laget av naturgummi, men får ikke noen treff som sier noe om materialet de er laget av. Vet ikke om ulike modeller er lagte av ulikt materiale heller.

Som sikkert mange har fått med seg nå, er jeg ikke så god på å søke på riktige ord/ordkombinasjon. Må jo stå et sted men jeg klarer ikke finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...