Gå til innhold

Maling til møbler - hvilken?


miia

Anbefalte innlegg

Jeg har noen furumøbler som er beiset mørke - nå vil jeg male dem hvite i stedet :)

Er det noen som vet hva slags maling jeg trenger? Vil at de skal være skikkelig blanke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bengalakk gjør dem skikkelig blanke. Men du kan jo bruke blank maling også. Hør i malingsbutikken. Mulig du må pusse litt ned og ha på heftgrunn for at malingen skal feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blankt er fint

LADY Interiør Tre glans 80 gav blanke møbler for meg iallefall. Hvis ikke det er blankt nok, må du nok male først og lakke over etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bengalakk gjør dem skikkelig blanke. Men du kan jo bruke blank maling også. Hør i malingsbutikken. Mulig du må pusse litt ned og ha på heftgrunn for at malingen skal feste.

Er ikke Bangalakk bare til metall da? Har ikke så greie på dette her altså, så defor jeg spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LADY Interiør Tre glans 80 gav blanke møbler for meg iallefall. Hvis ikke det er blankt nok, må du nok male først og lakke over etterpå.

Aha! Det høres ut som noe jeg kan bruke, ja :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Bangalakk bare til metall da? Har ikke så greie på dette her altså, så defor jeg spør :)

Har lest en del interiørblogger og får inntrykk av at det er relativt vanlig å bruke bengalakk om en vil ha kjempe-shiny møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...