Gå til innhold

Lærere som mobber er et stort problem


Gjest faktor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på videregående før jeg fikk oppleve å bli mobbet av en lærer, men heldigvis så skjønte jeg at det var han som var en idiot. Desverre er det mange som er mye yngre og ikke skjønner at det er læreren det er noe feil med.

Jeg har en kollega som er ekspert på å få oss andre til å fremstå som idioter og til å føle oss utrolig dumme. Han irettesetter oss på lærermøter ol. på en måte som er utrolig ydmykende.

Jeg vet at han er slik med elevene også... Han mobber jo ikke direkte og ingen oppfatter det som mobbing, alle føler seg bare utrolig dumme.

Veldig bra at det blir satt fokus på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på videregående før jeg fikk oppleve å bli mobbet av en lærer, men heldigvis så skjønte jeg at det var han som var en idiot. Desverre er det mange som er mye yngre og ikke skjønner at det er læreren det er noe feil med.

Jeg har en kollega som er ekspert på å få oss andre til å fremstå som idioter og til å føle oss utrolig dumme. Han irettesetter oss på lærermøter ol. på en måte som er utrolig ydmykende.

Jeg vet at han er slik med elevene også... Han mobber jo ikke direkte og ingen oppfatter det som mobbing, alle føler seg bare utrolig dumme.

Veldig bra at det blir satt fokus på dette!

Hva gjør du med kollegaen din iforhold til dette hvis du vet han mobber elevene? Regner med og håper på at du gjør noe med det så elevene slipper å lide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på videregående før jeg fikk oppleve å bli mobbet av en lærer, men heldigvis så skjønte jeg at det var han som var en idiot. Desverre er det mange som er mye yngre og ikke skjønner at det er læreren det er noe feil med.

Jeg har en kollega som er ekspert på å få oss andre til å fremstå som idioter og til å føle oss utrolig dumme. Han irettesetter oss på lærermøter ol. på en måte som er utrolig ydmykende.

Jeg vet at han er slik med elevene også... Han mobber jo ikke direkte og ingen oppfatter det som mobbing, alle føler seg bare utrolig dumme.

Veldig bra at det blir satt fokus på dette!

Jeg syns det er ganske så skremmende at det ikke er bedre kontroll på sånnt. Skoler er sikkert et av de mest "gunstige" stedene for psykopater å jobbe på. Nå vil jeg si at den verste sort er nok langt mer utspekulært enn den kollegaen din. De utspekulærte gjør seg ofte til svært god venn med rektor slik at de får full støtte av rektor om de får klage hos foreldrene. De er også veldig blide og flinke med mange barn mens de plukker seg ut offfer, kanskje av noen som har foreldre som har klaget på. De gjør alt de kan for at ingen skal tro på foreldrene som har fremmet klager. De snakker også nedlatende om foreldrene og eleven på lærerværelset slik at flest mulig lærere skal få en negativ holdning til den eleven og foreldrene som de misliker. De kan snakke usant og overdriver noe de har pønsket seg ut. Samtidig så fremstiller de seg som verdens beste lærer og vil gjerne at alle skal skjønne og tro at de gjør alt perfekt. Det er denne typen som må oppdages for det er desse som er de aller verste og som er farligste i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med kollegaen din iforhold til dette hvis du vet han mobber elevene? Regner med og håper på at du gjør noe med det så elevene slipper å lide?

De som mange misliker trenger ikke være den verste sort for de er i det minste ærlige. Hele forklaringen hos de som "plager" mange er kanskje bare manglende innsikt i hvordan andre opplever de. En samtale med de kan kanskje være nok til å endre oppførsel slik at de bedrer seg. Dette kan faktisk være gode mennesker i bunn.

Langt verre er den sorten som krenker bare en eller to unger og som stadig vil at andre skal se på de som perfekte. Det er desse som klarer å lure alle og som kan ødelegge et barn og kanskje foreldrene også fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på videregående før jeg fikk oppleve å bli mobbet av en lærer, men heldigvis så skjønte jeg at det var han som var en idiot. Desverre er det mange som er mye yngre og ikke skjønner at det er læreren det er noe feil med.

Jeg har en kollega som er ekspert på å få oss andre til å fremstå som idioter og til å føle oss utrolig dumme. Han irettesetter oss på lærermøter ol. på en måte som er utrolig ydmykende.

Jeg vet at han er slik med elevene også... Han mobber jo ikke direkte og ingen oppfatter det som mobbing, alle føler seg bare utrolig dumme.

Veldig bra at det blir satt fokus på dette!

Fryktelig trist at en lærer ufortrødent kan få fortsette med slike destruktive hersketeknikker overfor både kollegaer og elever.

H*n ødelegger mye både for enkeltpersoner og skolemiljøet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest best wishes

jeg opplevde å bli mobbet av en lærer da jeg byttet skole. Han lo av meg foran hele klassen og fikk hele klassen til å bli med på mobbingen av meg. Jeg hang etter faglig og det utnyttet denne læreren. Jeg fikk så angst at jeg ikke klarte å svare på noe av det han spurte meg om. 2+2 kunne gjerne bli 5, jeg klarte ikke å tenke eller konsentrere meg, jeg var livredd. At jeg ikke klarte å svare på spørsmålene og gjorde feil hele tiden var enda et argument for at jeg var dum. Noen gutter i klassen var raske til å konkludere med at L'en i etternavnet mitt sto for "lite godt".

Til og med i dag kan jeg føle sterk prestasjonsangst når jeg skal prestere noe foran andre. Redd jeg skal få fullstendig panikk. Jeg er redd de skal le av meg og kalle meg dum. Vet ikke om jeg noen gang vil komme helt over dette.

Denne læreren er desverre fortsatt i arbeid på samme skole. Han pleier å plukke ut et offer eller to i hver klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske så skremmende at det ikke er bedre kontroll på sånnt. Skoler er sikkert et av de mest "gunstige" stedene for psykopater å jobbe på. Nå vil jeg si at den verste sort er nok langt mer utspekulært enn den kollegaen din. De utspekulærte gjør seg ofte til svært god venn med rektor slik at de får full støtte av rektor om de får klage hos foreldrene. De er også veldig blide og flinke med mange barn mens de plukker seg ut offfer, kanskje av noen som har foreldre som har klaget på. De gjør alt de kan for at ingen skal tro på foreldrene som har fremmet klager. De snakker også nedlatende om foreldrene og eleven på lærerværelset slik at flest mulig lærere skal få en negativ holdning til den eleven og foreldrene som de misliker. De kan snakke usant og overdriver noe de har pønsket seg ut. Samtidig så fremstiller de seg som verdens beste lærer og vil gjerne at alle skal skjønne og tro at de gjør alt perfekt. Det er denne typen som må oppdages for det er desse som er de aller verste og som er farligste i skolen.

Han er heldigvis ikke slik som du beskriver. Og heldigvis møter elevene ham bare i ca 25 minutt pr uke.

Jeg ble nesten litt redd av å lese det du skrev, skummelt at mennesker kan være så onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig trist at en lærer ufortrødent kan få fortsette med slike destruktive hersketeknikker overfor både kollegaer og elever.

H*n ødelegger mye både for enkeltpersoner og skolemiljøet.

mvh

Ja...men så er han SÅÅÅÅ kjekk og grei noen ganger...

Heldigvis møter ikke elevene ham i mer enn 25 minutt pr uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med kollegaen din iforhold til dette hvis du vet han mobber elevene? Regner med og håper på at du gjør noe med det så elevene slipper å lide?

Har ymtet frempå til rektor, men syns ikke det er så lett.. Det er en liten trøst at elevene bare treffer ham i 25 minutt pr uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ymtet frempå til rektor, men syns ikke det er så lett.. Det er en liten trøst at elevene bare treffer ham i 25 minutt pr uke..

Skjønner det ikke er lett å konfrontere mobbere men det er jo derfor mobbingen fortsetter pga at ingen sier fra eller gjør noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det ikke er lett å konfrontere mobbere men det er jo derfor mobbingen fortsetter pga at ingen sier fra eller gjør noe med det!

Ja, har til og med tenkt på at han sikkert ikke vet hvilken "efekt" oppførselen hans har på andre mennesker. Han "tok" meg på et lærermøte etter at jeg hadde stilt spørsmål ved noe og fikk meg til å føle meg så utrolig teit. Tenkte alvorlig på å fortelle ham da hvordan jeg følte det etterpå, men lot det være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...men så er han SÅÅÅÅ kjekk og grei noen ganger...

Heldigvis møter ikke elevene ham i mer enn 25 minutt pr uke..

Alle elevene totalt kun 25 min per uke, eller hver elev?

Er det en leder?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har til og med tenkt på at han sikkert ikke vet hvilken "efekt" oppførselen hans har på andre mennesker. Han "tok" meg på et lærermøte etter at jeg hadde stilt spørsmål ved noe og fikk meg til å føle meg så utrolig teit. Tenkte alvorlig på å fortelle ham da hvordan jeg følte det etterpå, men lot det være...

''Ja, har til og med tenkt på at han sikkert ikke vet hvilken "efekt" oppførselen hans har på andre mennesker. ''

En annan mulighet er at han liker makten han får ved å bruke denne hersketeknikken.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, har til og med tenkt på at han sikkert ikke vet hvilken "efekt" oppførselen hans har på andre mennesker. ''

En annan mulighet er at han liker makten han får ved å bruke denne hersketeknikken.

mvh

Ja, når han sier noe får han det til å virke som om han har det eneste riktige svaret. Alt annet er helt på trynet og det kommer SÅ tydelig frem både i måten han sier ting på og hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når han sier noe får han det til å virke som om han har det eneste riktige svaret. Alt annet er helt på trynet og det kommer SÅ tydelig frem både i måten han sier ting på og hva han sier.

Og ofte kommer man ikke på de gode og saftige svarene før kvelden etter...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har til og med tenkt på at han sikkert ikke vet hvilken "efekt" oppførselen hans har på andre mennesker. Han "tok" meg på et lærermøte etter at jeg hadde stilt spørsmål ved noe og fikk meg til å føle meg så utrolig teit. Tenkte alvorlig på å fortelle ham da hvordan jeg følte det etterpå, men lot det være...

Med sånne folk tror jeg man må være helt konkret for ellers tar de deg på sånn type "når var det, kan ikke huske det" "hva sa jeg" osv så sikkert lurt å skrive ned eksakt hva som ble sagt, når og hvor hvis du skal konfrontere vedkommende. Helt enig i at det ikke er enkelt men hvis man ser voksne mobber barn MÅ man gjøre noe synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...