Gå til innhold

Familiebesøk


Gjest Rundt Bordet

Anbefalte innlegg

Gjest Rundt Bordet

Mannen min bor ikke så langt unna søskene sine og foreldrene sine.

Og de kommer gjerne på besøk mange ganger pr uke, spesielt søskene. Noen av dem er her nesten hver dag.

Dette er en familie som er veldig "close", men jeg personlig synes det er litt i meste laget.

Lurer på hvordan det står til med andre på dette området, er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo litt på typen besøk, vil jeg si. Om de stikker innom en snartur, 10 minutter eller så, er det vel greit. Men om de kommer på besøk og venter at man setter seg ned med dem over noe tid flere ganger i uka synes jeg det er alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storesøster i klanen

Jeg lever i en slik familie. Vi er i utgangspunktet tre søstre + foreldre som også nå i våre voksne liv sees flere ganger i uken til måltider eller bare stikker innom. Det er som regel veldig hyggelig. Jeg synes imidlertid det er imponerende at de inngifte holder vårt sosiale aktivitetsnivå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig og vanlig - noen har det slik, andre ikke. Hva som er vanlig eller uvanlig er umulig å si noe om.

Det du nok ikke bør gjøre, er å legge deg opp i det og kreve at de skal ha mindre kontakt i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig i familier som har tette bånd og som bor nærme hverandre. Min brors svigerfamilie fungerer slik.

Vet ikke hvor relevant det er å diskutere hvor vanlig dette er; det du vel egentlig er ute etter er om du er alene om å oppleve dette som slitsomt? Eller råd om hvordan få det litt mindre tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rundt Bordet

Det er vel vanlig i familier som har tette bånd og som bor nærme hverandre. Min brors svigerfamilie fungerer slik.

Vet ikke hvor relevant det er å diskutere hvor vanlig dette er; det du vel egentlig er ute etter er om du er alene om å oppleve dette som slitsomt? Eller råd om hvordan få det litt mindre tett?

Hehe

Ja, du har nok rett i det, at jeg for min del er ikke den mest sosiale, så det blir litt mye av og til.

Har ikke tenkt å kreve at mannen min skal kutte de ut heller, så jeg må finne på noe for min egen del. Vet bare ikke helt hva det kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik hadde vår familie det når de levde. Det er noe av det jeg savner mest ved en familie. Men vi bodde nærme, og hadde tette bånd alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde se på Alle elsker Raymond på tv3... 17.30 på hverdager :) Hele serien handler om en innpåsliten svigerfamilie.

Ja! Hvor er Debra irl? Henne har jeg ikke sett i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...