Gå til innhold

Hypomani på en positiv måte


Gjest truxalsucksforme

Anbefalte innlegg

Gjest truxalsucksforme

Har hatt god selvtillit masse energi og godt humør til å lese mot eksamen. Er stort sett bare på den negative polen og bruker lamictal og ad. Tok truxal i går for å sove, og i dag føles det som jeg har en sky over hodet mitt, klarer ikke fokusere og glemmer hva jeg driver med. All energien jeg har hatt ble eliminert med truxal.

Skal aldri ta truxal igjen på en hypoman episode, for heller holde meg til benzo, da jeg aldri merker noe dagen etterpå hvis jeg har brukt benzo sovemedisin. Tåler godt antihistaminer, men det er aldri nok, blir bare en booster.

Er jeg kan kanskje bare litt hypoman siden jeg kun opplever fordelene, økt energi til å lese, økt konsentrasjon. Jeg bruker jo ikke noe antimanisk. Det eneste negative er kanskje impulsiv pengebruk som jeg ikke egentlig har råd til, men gjør meg lykkelig og det er 100 ganger bedre enn angst og depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hypomani er som du sier ikke bare positivt. Rett før eksamen er dte selvsagt viktig at du får lest. Det kan forsvare bruk av benzo fremfor Truxal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...