Gå til innhold

harry potter på video


Gjest haarru peiling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest frudolén

''video = dvd?''

Skjønte det da, klarte bare ikke å dy meg, video og dvd er jo to ganske forskjellige ting. :o)

"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?

''"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?''

HVS? Nå surrer du. :o) VHS heter det. :o)

Når jeg søker på Wikipedia får jeg opp at "Video is the technology of electronically capturing, recording, processing, storing, transmitting, and reconstructing a sequence of still images representing scenes in motion."

Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video? Eller er det bare jeg ettersom vi skiller mellom vhs og dvd på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?''

HVS? Nå surrer du. :o) VHS heter det. :o)

Når jeg søker på Wikipedia får jeg opp at "Video is the technology of electronically capturing, recording, processing, storing, transmitting, and reconstructing a sequence of still images representing scenes in motion."

Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video? Eller er det bare jeg ettersom vi skiller mellom vhs og dvd på jobb?

Jeg ville tenkt at folk mente dvd når de sier video (at det bare er en forglemmelse) - hvis folk virkelig mener VHS, presiseres det som regel ved å si nettopp VHS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at folk mente dvd når de sier video (at det bare er en forglemmelse) - hvis folk virkelig mener VHS, presiseres det som regel ved å si nettopp VHS.

Vi skiller så klart mellom video (altså vhs) og dvd på jobben, det er nok derfor jeg reagerer når folk sier video og mener dvd. :o)

En del sier jo lydkassetter når de mener lydbok også, selv om det ikke har kommet noe nytt på kassett på rundt 10 år på den fronten og egentlig mener de cd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

''"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?''

HVS? Nå surrer du. :o) VHS heter det. :o)

Når jeg søker på Wikipedia får jeg opp at "Video is the technology of electronically capturing, recording, processing, storing, transmitting, and reconstructing a sequence of still images representing scenes in motion."

Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video? Eller er det bare jeg ettersom vi skiller mellom vhs og dvd på jobb?

''HVS? Nå surrer du. :o) VHS heter det. :o)''

Hehe.

''Når jeg søker på Wikipedia får jeg opp at "Video is the technology of electronically capturing, recording, processing, storing, transmitting, and reconstructing a sequence of still images representing scenes in motion."

Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video? ''

Det kan nok stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Vi skiller så klart mellom video (altså vhs) og dvd på jobben, det er nok derfor jeg reagerer når folk sier video og mener dvd. :o)

En del sier jo lydkassetter når de mener lydbok også, selv om det ikke har kommet noe nytt på kassett på rundt 10 år på den fronten og egentlig mener de cd...

''En del sier jo lydkassetter når de mener lydbok også, selv om det ikke har kommet noe nytt på kassett på rundt 10 år på den fronten og egentlig mener de cd...''

Det blir helt feil da. Men de gamle tantene (?) vet vel ikke forskjellen på en cd og kassett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"Video" kan vel egentlig bety både DVD og HVS?''

HVS? Nå surrer du. :o) VHS heter det. :o)

Når jeg søker på Wikipedia får jeg opp at "Video is the technology of electronically capturing, recording, processing, storing, transmitting, and reconstructing a sequence of still images representing scenes in motion."

Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video? Eller er det bare jeg ettersom vi skiller mellom vhs og dvd på jobb?

''Så det ser ut til at du har rett, men er det ikke sånn at de fleste av oss tenker vhs når man sier video?''

Ihvertfall da VHS var enerådende på markedet av "maskiner som kan vise film på tv", omtalte nok minst 99% av folket dette som "video" (det var vel bare en mindre gruppe som fikk med seg konkurransen mellom Beta og VHS og Video2000 eller hva det het, og innen det brede lag av folket hadde fått seg videospiller, var det kun VHS som gjaldt.)

Men etterhvert som dvd og annet har gjort sitt inntog, og da har vel folk blitt flinkere til å bruke betegnelsen VHS, og gradvis gjenvinner "video" sin opprinnelige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...