Gå til innhold

NHD-trenger sårt et råd


Gjest Mor-aase

Anbefalte innlegg

Gjest Mor-aase

Jeg sliter med søvnproblemer pga psykiske problemer, men den siste tiden har det blitt enda verre. Sover ca en time om gangen og en sjelden gang 6 timer. Er helt utslitt. Bruker 100 mg lamictal 2 ganger daglig og imovane annen hver dag. Har brukt seroquel, men den måtte jeg slutte med pga vektøkning. Forsøkte abilify, men den måtte jeg og slutte med pga kvalme, voldsom rastløshet og forverring av søvnproblemene. Lamictalen hjelper noe og den vil jeg fortsette med. Skal til legen og trenger det jeg kan få av råd. Har du noen anbefaling ang medisiner som kan hjelpe med søvnen som ikke er vanedannende, som jeg ikke blir særlig immun mot eller noe jeg kan bruke de kveldene jeg ikke tar imovanen? Er litt forsiktig når det gjelder vanedannende medisiner. Til info ble det brukt refusjonskode -72 på resepten jeg fikk med abilify. Koden -73 har og vært brukt. Er det andre medisiner du kan anbefale en abilify? Hvordan er haldol? En ting bør nevnes og det er at jeg har litt fysiske problemer å svelge tabletter fordi det er litt trangt der det skal ned. Kan du hjelpe meg? All hjelp mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor-aase

Jeg har forsøkt truxal, men etter ei stund virket den ikke like godt som i starten. Ble liksom immun. Men kanskje du mente jeg kunne bruke den de kveldene jeg ikke bruker imovane.

Legen min snakket om haldol og da lurer jeg på hvordan den er og om det er mulig å slippe tabletter da jeg har litt problemer å få tabletter ned og jeg glemmer å ta de til samme tider og noen ganger glemmer jeg de helt. Har forsøkt alt for å huske medisiner, men det hjelper lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du primært ønsker tråd fra nhd, men jeg skyter bare inn med litt erfaring som bruker: Zyprexa blir i alle fall jeg super-trøtt av.

Håper at du finner en god løsning for deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg har forsøkt truxal, men etter ei stund virket den ikke like godt som i starten. Ble liksom immun. Men kanskje du mente jeg kunne bruke den de kveldene jeg ikke bruker imovane.

Legen min snakket om haldol og da lurer jeg på hvordan den er og om det er mulig å slippe tabletter da jeg har litt problemer å få tabletter ned og jeg glemmer å ta de til samme tider og noen ganger glemmer jeg de helt. Har forsøkt alt for å huske medisiner, men det hjelper lite.

Jeg vet at det finnes medisiner som hjelper på søvn som du kan få flytende. Den jeg har sett mest brukt er nozinan - men den blir du (ihvertfall jeg og flere jeg har snakket med) helt sløv av. Jeg sovner på den, men føler meg helt dopet ned dagenderpå og våkner ikke ordentlig samme hvor mye kaffe jeg heller ned.

Tror flytende nozinan er tatt av markedet, vet det er kommet (mulig det har vært der hele tiden) et alternativ. Fikk vite da jeg var innlagt for en stund siden. Vil tro det ligner på nozinan.

Jeg har ikke brukt nozinan på mange år siden jeg ble så slått ut. Men vet også flere som har hatt god effekt. De har ofte brukt den ved angst på dagtid og for søvn på kvelden. Har sett dette da jeg var innlagt.

Noe annet vet jeg ikke men legen bør jo vite det.

Det finnes jo også tabletter som skal løses opp i vann først, men husker ikke hva disse heter. Om det hadde vært et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...