Gå til innhold

Adventspynten på plass


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Ikke hos meg, men hos naboen. Tittet ut vinduet i stad, og der var alt på plass. Stjerner i alle vinduene, Adventstaker vinduene, og lyslenker langs vinduene og kanten på verandaen.

Jeg tror jeg drøyer noen dager til, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøss..jeg var i Sverige i dag, og utenfor kjøpesenteret var det rigget til med juletrær og annen julepynt.

Når begynner vi neste år? I oktober? Snart er det jul 4 av årets mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Grøss..jeg var i Sverige i dag, og utenfor kjøpesenteret var det rigget til med juletrær og annen julepynt.

Når begynner vi neste år? I oktober? Snart er det jul 4 av årets mnd.

Til og med her har de plasttrær og julepynt i enkelte butikker. Gyselig stygg sådan. De begynte tidlig i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det var jammen tidlig.

Og ikke bare blir det tidligere, det blir _mer_ også.

Jeg var i USA i jula i 1986, og moret meg da over alt stæsjet folk hadde ute i hagen - fargede blinkende lys, plastfigurer av nissen/snømenn(reinsdyr osv med lys inni, osv osv. Jeg tenkte da at nordmenn har en helt annen smak og stil enn amerikanerne.

Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss..jeg var i Sverige i dag, og utenfor kjøpesenteret var det rigget til med juletrær og annen julepynt.

Når begynner vi neste år? I oktober? Snart er det jul 4 av årets mnd.

Det er en del julepynt i butikksentre og utenfor hoteller osv i Oslo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jammen tidlig.

Og ikke bare blir det tidligere, det blir _mer_ også.

Jeg var i USA i jula i 1986, og moret meg da over alt stæsjet folk hadde ute i hagen - fargede blinkende lys, plastfigurer av nissen/snømenn(reinsdyr osv med lys inni, osv osv. Jeg tenkte da at nordmenn har en helt annen smak og stil enn amerikanerne.

Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!

Usj, jeg kan ikke skjønne at noen vil ha sånne glorete greier. Takke meg til en enkel 7-armet og en julestjerne i vinduet. Mye koseligere enn blinkende lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg kan ikke skjønne at noen vil ha sånne glorete greier. Takke meg til en enkel 7-armet og en julestjerne i vinduet. Mye koseligere enn blinkende lys.

Ja, det er ikke pent.

Vi bruker å henge slike små, hvite lys på buskene utenfor huset. Synes det er hyggelig at det lyses opp litt, og i mørket blir de nesten som en stjernehimmel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jammen tidlig.

Og ikke bare blir det tidligere, det blir _mer_ også.

Jeg var i USA i jula i 1986, og moret meg da over alt stæsjet folk hadde ute i hagen - fargede blinkende lys, plastfigurer av nissen/snømenn(reinsdyr osv med lys inni, osv osv. Jeg tenkte da at nordmenn har en helt annen smak og stil enn amerikanerne.

Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!

''Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!''

*LOL*

Ja,- det er vel dessverre sant ;-)

Har en sånn nabo - men jeg skjønner her i kveld at jeg skal være glad til at huset ikke er opplyst på alle kanter allerede nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke pent.

Vi bruker å henge slike små, hvite lys på buskene utenfor huset. Synes det er hyggelig at det lyses opp litt, og i mørket blir de nesten som en stjernehimmel. :-)

Ja, det er fint. Men de må være hvite. Vi henger gjerne opp bittesmå lys langs vinduet på verandaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!''

*LOL*

Ja,- det er vel dessverre sant ;-)

Har en sånn nabo - men jeg skjønner her i kveld at jeg skal være glad til at huset ikke er opplyst på alle kanter allerede nå...

Husker et hus jeg ofte gikk forbi da jeg var tenåring. der hadde de hengt ut på balkongen én enkelt rad med fargede lys (blinket dog ikke). Vi fniste og lo av dette. Nå ville vi vel neppe leet på øyet...

Her er noen eksempler på billig stæsj:

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=2&id=189

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=2&id=1089

Så også i en katalog/brosjyre som havna i postkassen en lysende nisse som henger i et tau, slik at du f eks kan henge den ned fra takkanten el lign... Berre lekkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!''

*LOL*

Ja,- det er vel dessverre sant ;-)

Har en sånn nabo - men jeg skjønner her i kveld at jeg skal være glad til at huset ikke er opplyst på alle kanter allerede nå...

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=2&id=1092

Her var nissen gitt:-) Ikke lysende, men oppblåsbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jammen tidlig.

Og ikke bare blir det tidligere, det blir _mer_ også.

Jeg var i USA i jula i 1986, og moret meg da over alt stæsjet folk hadde ute i hagen - fargede blinkende lys, plastfigurer av nissen/snømenn(reinsdyr osv med lys inni, osv osv. Jeg tenkte da at nordmenn har en helt annen smak og stil enn amerikanerne.

Men det viser seg nå at jeg tok feil - vi hadde bare ikke tilgang på disse sakene. Nå når man får slikt til en relativt rimelig penge, kjøper nordmenn det gladelig!

Hehe, samme erfaring som deg i USA i 1986 :-) (Au pair?)

Men etter gjentatte besøk & opplevelser fra fjern- og hjemland er dessverre min erfaing at de som har minst råd, bruker mest penger på dette..

Natta & god advent til alle DOL'ere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme erfaring som deg i USA i 1986 :-) (Au pair?)

Men etter gjentatte besøk & opplevelser fra fjern- og hjemland er dessverre min erfaing at de som har minst råd, bruker mest penger på dette..

Natta & god advent til alle DOL'ere:-)

''(Au pair?)''

nei, jeg var der bare i jula for å besøke noen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...