Gå til innhold

Er birkebeinerbrød bra nok?


tjohei

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo gjerne spise sunt. Nå går det i birkebeinerbrød, 4 korn pluss og sport +. Jeg skal droppe juicen siden den inneholder mye sukker og gir sure oppstøt. Jeg drakk en periode mana juice på grunn av antioksidantene, men skjønner at det blir for mange kalorier å drikke juice. Tidligere kjøpte jeg omega 2 brødet og skar det opp i brødmaskinen i butikken, men jeg synes det er litt styr og tenker at birkebeinerbrød er vel bra nok? Hva slags brød spiser dere og er birkebeinerbrød bra nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har vel alle brødene i butikken sånn sirkel som viser hvor grove de er? Kjøp de groveste du finner. :o)

Det er ganske mye fiber i omega 3 brødet, mer enn i birkebeinerbrødet, men det som er fint med birkebeinerbrødet er at det oppskåret på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel alle brødene i butikken sånn sirkel som viser hvor grove de er? Kjøp de groveste du finner. :o)

Jeg skal heller kjøpe bygg brødet fra bakers. Det er grovest og fiberrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vel alle brødene i butikken sånn sirkel som viser hvor grove de er? Kjøp de groveste du finner. :o)

Jeg sjekket det på nettet. Det tar jo lang tid å gå igjennom alle brødene i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nylig en test over sunnheten i diverse kjøpebrød, og Birkebeinerbrød var blant dem som kom dårligst ut. Man blir lurt av den mørke fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedon Lindberg sitt brød er et bra alternativ dersom du er ute etter et sunt brød, det gir ikke så stor blodsukkerstigning som enkelte andre brød, dessuten er det ganske grovt. Aberet era t de ikke selges i alle butikker, har kun fått tak i det på Rema butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg så nylig en test over sunnheten i diverse kjøpebrød, og Birkebeinerbrød var blant dem som kom dårligst ut. Man blir lurt av den mørke fargen.

Jeg sjekket grovheten på birkebeiner og den var ikke spesielt grov. Nå skal jeg gå over til byggbrødet fra bakers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men da må man på bakern og det er vel dyrere enn brødet i butikken?

Ja, koster over 30kr. Her i huset er det kun jeg som spiser det brødet og da går det an:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, koster over 30kr. Her i huset er det kun jeg som spiser det brødet og da går det an:-)

''Her i huset er det kun jeg som spiser det brødet og da går det an''

Men da må det da bli tørt? Eller fryser du de kanskje ned kvartvis eller i skiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her i huset er det kun jeg som spiser det brødet og da går det an''

Men da må det da bli tørt? Eller fryser du de kanskje ned kvartvis eller i skiver?

Fryser det ned, ja. Noen ganger i skiver og andre ganger deler jeg det i tre. Etterat jeg har tatt det ut av fryseren er det greit et par dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...