Gå til innhold

Syk hund, han bæsjer blod...


Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Og da snakker vi kun blod, det spruter blod ut av rumpa hans, ikke bare littebitt i avføringen som ved en rift.

Han har hatt dette to ganger tidligere, med et par ukers mellomrom.

Første gangen hadde han spist/slukt et bein og vi tenkte at det var derfor, andre gangen hadde han klart å få tak i et bein ute (kotellett el.) og jeg fikk det ikke fra ham, så han spiste det og da regnet vi med at det var derfor.

Han har alltid hatt litt ømfintlig mage, skal ikke få tak i så mye utenom foret før han får løs mage.

Denne gangen er det enda værre enn tidligere og jeg VET at han ikke har fått i seg noe denne gangen og da lurer jeg på hvor i all verden alt dette blodet kommer fra?

Noen som har opplevd det samme?

Kan nevne at han har påvist forstørret prostata og han er 5 år. (så han er jo ingen gammel mann)

Skal selvfølgelig til legen med dette på mandag, men lurer på om noen kan ha noen mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt veterinæren nå jeg. Med en eneste gang. Hvis det spruter blod når han bæsjer må han ha rifta noe kraftig opp. Veterinæren vet nok også hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også bør han ikke få noe mat så tarmen får hvile.

Nei, han får ikke mat nå, akkurat det med urolig mage kan vi, det har han alltid hatt:o)

Men uten blod da, dette er ekkelt, må tørke ham med våtservietter når han kommer inn, masse blod i baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han får ikke mat nå, akkurat det med urolig mage kan vi, det har han alltid hatt:o)

Men uten blod da, dette er ekkelt, må tørke ham med våtservietter når han kommer inn, masse blod i baken...

Jeg ville ringt veterinær for å høre hva som er det beste hvertfall. Vet jo aldri hva som kan være ødelagt inni den stakkars kroppen :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvis det ikke gir seg...

Jeg hadde det på min hund en gang- han var -skikkelig- dårlig stakkars. Dyrlegen sa han hadde akutt tykktarmbetennelse. Kom bare blod- lenge, og masse. Han hadde ingen kontroll stakkar. Vondt hadde han også, stakkars liten.

Fikk noe pulver han skulle ha i noen dager.

Det finnes jo også åpne døgndyrleger- i hvertfall i Oslo. Vil tro du kan ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det spruter blod hadde jeg ringt vetrinærlegevakt, fordi da må det jo blø ganske kraftig i tarmen. Ikke for å skremme, men det kan jo være for sent å vente til mandag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvis det ikke gir seg....

De fleste veterinærkontorer har døgnvakt, hvis ikke leser de som regel opp tlfnr til nærmeste på telefonsvareren.

Ok, det visste jeg ikke. Da ville jeg uansett ringt jeg da....når det er rent blod.

Har ikke hund lenger, så jeg følger ikke så godt med. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det visste jeg ikke. Da ville jeg uansett ringt jeg da....når det er rent blod.

Har ikke hund lenger, så jeg følger ikke så godt med. :-)

Jeg ville også ringt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt dyrlegen med en gang! Selv på små steder er det døgnvakt hos dyrlegen, går ofte på rundgang og opplyses på telefonsvareren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at det engang er noe å spørre om. Kan du ikke i det minste RINGE dyrlegevakta?

Enig. Jeg hadde ringt veterinæren med en eneste gang hadde det vært min hund. Jeg ringer for mindre ting enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt dyrlegen med en gang! Selv på små steder er det døgnvakt hos dyrlegen, går ofte på rundgang og opplyses på telefonsvareren.

Dyrlegevakt finnes stort sett, men det betyr ikke at det er en dyrlege med kompetanse på hund/ smådyr som har vakt, dessverre. Her i mitt distrikt finnes det mins 10 dyrleger, men kun én av dem er godkjent smådyrklinikk. Resten steller stort sett med hester og kuer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegevakt finnes stort sett, men det betyr ikke at det er en dyrlege med kompetanse på hund/ smådyr som har vakt, dessverre. Her i mitt distrikt finnes det mins 10 dyrleger, men kun én av dem er godkjent smådyrklinikk. Resten steller stort sett med hester og kuer...

Men da regner jeg med at vedkommende setter den som ringer over til en som har peiling? Som en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegevakt finnes stort sett, men det betyr ikke at det er en dyrlege med kompetanse på hund/ smådyr som har vakt, dessverre. Her i mitt distrikt finnes det mins 10 dyrleger, men kun én av dem er godkjent smådyrklinikk. Resten steller stort sett med hester og kuer...

''Her i mitt distrikt finnes det mins 10 dyrleger, men kun én av dem er godkjent smådyrklinikk. Resten steller stort sett med hester og kuer...''

Du har nok et poeng der, men jeg trodde kanskje at hunder var litt sånn "all-round" for dyrlegene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...