Gå til innhold

å få tiden til å gå på sykehus


Gjest Elvira 76

Anbefalte innlegg

Gjest Elvira 76

Skal gjennom en operasjon og regner med at det blir en del dager bare i sengen etter det. Har dere noen ideer om ting jeg kan gjøre i sengen som kan få tiden til å gå? Har de fleste sykehus internettilkobling? Skal til Hamar sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Hvis du har iPod eller mp3 spiller så fyll opp den med musikk og lydbøker. Kanskje du blir så sliten at det er lettere med lydbok enn å lese. Er jo ikke alle som liker lydbøker så mulig dette ikke er aktuelt for deg i det hele tatt. Jeg ville også tatt med vanlig bok.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gjerne sliten og ikke i toppform rett etter en operasjon, så det er ikke sikkert du orker så mye som du tror. Mine råd er lettleste bøker og blader, kryssord og håndarbeid og ikke minst en mp3-spiller med musikk og lydbøker. Den fungerer både som avkobling/tidsfordriv og beskyttelse mot overdrevent skravlete medpasienter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvira 76

Skrive julekort om du orker. :0)

Regner med at jeg kommer til å få en god del dop etter denne operasjonen. Å skrive julekort kan jo bli svært festelig, men kanskje enda festligere for de som mottar dem ;) LOL Forrige gang jeg var igjennom en operasjon skrev jeg noen sms'er. Først en stund etterpå forsto jeg at de var fullstendig uforståelige, masse ordlistefeil osv. Syntes det var så rart at folk ikke svarte meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at jeg kommer til å få en god del dop etter denne operasjonen. Å skrive julekort kan jo bli svært festelig, men kanskje enda festligere for de som mottar dem ;) LOL Forrige gang jeg var igjennom en operasjon skrev jeg noen sms'er. Først en stund etterpå forsto jeg at de var fullstendig uforståelige, masse ordlistefeil osv. Syntes det var så rart at folk ikke svarte meg :)

Hehehe, såpass ja! Da er det kanskje ikke så lurt. ;p

Du bør kanskje kjøpe med deg noe lett lesestoff da, ukeblader og kanskje laste ned noen mobilspill?

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det spørs jo hvor mye drugs de putter i deg ;o)

Jeg gjør omtrent nada de første dagene etter store operasjoner, bare ligger der, slumrer, sover. Små oppgaver som å sitte opp for drikke, vaske meg litt osv, krever at jeg må sove etterpå. Jeg hviler dermed frokost, lunsj, middag og kvelds ;o)

Jeg klarer ikke lese bøker, går mest i ukeblader, Pondus o.l Noen klarer fint å lese. Jeg liker ikke lyd etterpå, mens andre igjen synes lydbøker og musikk er supert. Så ta det med deg.

Har jeg fått morfin rett i blodet er jeg hinsides, får jeg epidural så ting lettere, og jeg er ikke så susa i hodet. Da er lesing enklere. Minuset med ukeblader er at jeg får så lyst på alle maten det er oppskrifter på inni der, og synes sykehusmaten er kjipt, he he.

Da ser jeg også gjerne litt på tv, eller evnt dvd på pc eller minispiller. TV-serier på dvd er genialt.

Jeg liker tegneserier for voksne, så jeg hamstrer det med meg. Så blader er veldig OK, lett å lese.

SMS skriver jeg kun til dem som kjenner meg svært godt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor dårlig du er etter operasjonen. Jeg ble operert i ryggen i vinter og skulle egnetlig ut dagen etter. Det oppsto komplikasjoner som gjorde at jeg måtte ligge helt flatt i 5 dager, klarte ikke å lese eller høre musikk de tre første dagene men kjedet meg noe helt enormt.

Pakk noe lett lesestoff og håp på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Hvis du har iPod eller mp3 spiller så fyll opp den med musikk og lydbøker. Kanskje du blir så sliten at det er lettere med lydbok enn å lese. Er jo ikke alle som liker lydbøker så mulig dette ikke er aktuelt for deg i det hele tatt. Jeg ville også tatt med vanlig bok.

Lykke til!

Lydbøker redder sykehusopphold for meg! Men man kan jo være helt herpa etter operasjoner... Kommer veldig an på hva man skal få operert. Det kan hende at det eneste du orker er å ligge rett ut etterpå. Har selv ikke vært igjennom større operasjoner, men jeg har opplevd å måtte ligge helt flatt og omtrent ikke kunne krumme en arm fordi jeg hadde så himla mange drypp. Da leste jeg barnelydbøker, og selv det måtte jeg nå og da ta en pause fra fordi jeg var veldig dårlig. Og djeeeez så kjedelig det var - selv om jeg ikke orket noe. Plage sykepleierne litt kan jo være litt artig ;) Ringe og mase masse hahaha. Neida det er ikke lurt. Få tida til å gå kan man jo gjøre ved så mangt. Lese eller høre lydbøker, blader, kryssord, håndarbeid, surfe.... Mobilt breibånd kan være en kjekk ting å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbøker redder sykehusopphold for meg! Men man kan jo være helt herpa etter operasjoner... Kommer veldig an på hva man skal få operert. Det kan hende at det eneste du orker er å ligge rett ut etterpå. Har selv ikke vært igjennom større operasjoner, men jeg har opplevd å måtte ligge helt flatt og omtrent ikke kunne krumme en arm fordi jeg hadde så himla mange drypp. Da leste jeg barnelydbøker, og selv det måtte jeg nå og da ta en pause fra fordi jeg var veldig dårlig. Og djeeeez så kjedelig det var - selv om jeg ikke orket noe. Plage sykepleierne litt kan jo være litt artig ;) Ringe og mase masse hahaha. Neida det er ikke lurt. Få tida til å gå kan man jo gjøre ved så mangt. Lese eller høre lydbøker, blader, kryssord, håndarbeid, surfe.... Mobilt breibånd kan være en kjekk ting å ha...

Godt forslag du kom med om å plage pleierene:)) Jeg gjorde også det, maste hele tiden om å få lov til å sitte oppe litt selv om jeg var så dårlig at jeg omtrent svimte av når jeg prøvde å heve hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

MedicNerd foreslo barnebøker - synes de var et flot forslag. Jeg har heller aldri vært i din situasjon og vet ikke hvor oppegående man er etter inngrepet. Det er jo sikkert veldig individuelt gså-

Noen barnebøker jeg kan anbefale er Erlend Loes sine bøker om Kurt. Den beste av dem var kurtby synes jeg, men kanskje litt for mye direkte henvisninger/antydninger til pastorsaken (husker ikke navnet nå). For meg er ikke disse rene barnebøker, og lette å høre på. Du behøver ikke konstentrere deg så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tenke litt på andre

Godt forslag du kom med om å plage pleierene:)) Jeg gjorde også det, maste hele tiden om å få lov til å sitte oppe litt selv om jeg var så dårlig at jeg omtrent svimte av når jeg prøvde å heve hodet.

Ja, det er jo kjempekjekkt. Slik at de overarbeidede pleierne bruker masse unødvendig tid inne hos deg bare for å holde deg med selskap når de har mange andre pasienter å ta seg av.

Hvor korttenkt går det ann å bli da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenke litt på andre

En del dager i sengen kan brukes på internet (har det på mange sykehus, ring og forhør deg) Bøker i bokform og som lydbok. Lettleste blader. Skrive julekort som noen foreslår (du vil sikker ikke være overdopet i flere dager ;)

Tegne, strikke, hekle etc for de som har begge armene og som liker det.

osv

Lykke til og god bedring etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...