Gå til innhold

når man ikke får ha sex etter operasjonen


Gjest tanta til beathe

Anbefalte innlegg

Gjest tanta til beathe

jeg skal ha en underlivsoperasjon og i informasjonen jeg har fått fra sykehuset står det at jeg må vente med å ha samleie ca 4 uker etterpå. Det jeg lurer på er om andre typer sex er ok. Eller hva med onani? Jeg synes det er litt flaut å spørre gynekologen om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at det kommer an på hva slags type sex/onani det er snakk om. Operasjoner vil jo ofte gi begrensninger i hva man kan gjøre etterpå, for å gi såret tid til å gro. Samleie er jo utelukket, og det vil nok gjelde andre "lignende" ting, hvor fingre eller gjenstander føres inn i skjeden. Om stimulering av klitoris etc er ok kommer an på hvor høyt oppe inngrepet er foretatt. Et problem kan være orgasme, det får jo musklene i skjeden til å trekke seg sammen, om det er "greit" kommer nok også an på hva slags operasjon det er.

Det finnes mange måter å stimulere hverandres kropper, og mange måter å vise ømhet og gi hverandre kjærtegn uten samleie. Kanskje dere kan bruke denne "avholdsperioden" til å utforske det nærmere?

Eller du kan overse at det er litt pinlig og spørre gynekologen. Du trenger ikke gå i detalj, spør om det bare er samleie eller alle typer sex som er "forbudt". Det er garantert ikke første gang et slikt spørsmål dukker opp for gynekologen, og h*n er sikkert proff nok til å svare på en måte som gjør at det ikke føles så pinlig å ha spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at det kommer an på hva slags type sex/onani det er snakk om. Operasjoner vil jo ofte gi begrensninger i hva man kan gjøre etterpå, for å gi såret tid til å gro. Samleie er jo utelukket, og det vil nok gjelde andre "lignende" ting, hvor fingre eller gjenstander føres inn i skjeden. Om stimulering av klitoris etc er ok kommer an på hvor høyt oppe inngrepet er foretatt. Et problem kan være orgasme, det får jo musklene i skjeden til å trekke seg sammen, om det er "greit" kommer nok også an på hva slags operasjon det er.

Det finnes mange måter å stimulere hverandres kropper, og mange måter å vise ømhet og gi hverandre kjærtegn uten samleie. Kanskje dere kan bruke denne "avholdsperioden" til å utforske det nærmere?

Eller du kan overse at det er litt pinlig og spørre gynekologen. Du trenger ikke gå i detalj, spør om det bare er samleie eller alle typer sex som er "forbudt". Det er garantert ikke første gang et slikt spørsmål dukker opp for gynekologen, og h*n er sikkert proff nok til å svare på en måte som gjør at det ikke føles så pinlig å ha spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at det kommer an på hva slags type sex/onani det er snakk om. Operasjoner vil jo ofte gi begrensninger i hva man kan gjøre etterpå, for å gi såret tid til å gro. Samleie er jo utelukket, og det vil nok gjelde andre "lignende" ting, hvor fingre eller gjenstander føres inn i skjeden. Om stimulering av klitoris etc er ok kommer an på hvor høyt oppe inngrepet er foretatt. Et problem kan være orgasme, det får jo musklene i skjeden til å trekke seg sammen, om det er "greit" kommer nok også an på hva slags operasjon det er.

Det finnes mange måter å stimulere hverandres kropper, og mange måter å vise ømhet og gi hverandre kjærtegn uten samleie. Kanskje dere kan bruke denne "avholdsperioden" til å utforske det nærmere?

Eller du kan overse at det er litt pinlig og spørre gynekologen. Du trenger ikke gå i detalj, spør om det bare er samleie eller alle typer sex som er "forbudt". Det er garantert ikke første gang et slikt spørsmål dukker opp for gynekologen, og h*n er sikkert proff nok til å svare på en måte som gjør at det ikke føles så pinlig å ha spurt.

Onani uten å føre noe inn i skjeden er helt sikkert ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tanta til beathe

Onani uten å føre noe inn i skjeden er helt sikkert ikke noe problem.

Men får å få orgasme brukes det jo også noen muskler. spørs om det er ok å bruke dem.

Kanskje jeg må demonstrere dette foran gynekologen, så kan hun avgjøre det? nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får å få orgasme brukes det jo også noen muskler. spørs om det er ok å bruke dem.

Kanskje jeg må demonstrere dette foran gynekologen, så kan hun avgjøre det? nope

Det kan jo hende, men jeg tror ikke det er det verste hvis det ikke gjør ekstra vondt, men det kjenner du jo.

Du kan heller vise deg til meg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...