Gå til innhold

savnet busspassasjer funnet død


Gjest herrejemini

Anbefalte innlegg

Gjest herrejemini

Herregud, mannen som måtte gå av bussen midt på natten på vei til Gol er funnet omkommet i Krøderen!

Er det ikke uansvarlig av sjafør å sette av en beruset mann, på ukjent sted, full og kanskje ute av stand til å klare seg ??

Hva emd å ringe politiet... ??

Hva synes dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I etterpåklokskapens tegn er det lett å si at sjåføren burde ringt politiet. Men hva vet vi om hva som har skjedd i forkant?

Ettersom han ble kastet av bussen har han vel plaget sine medpassasjerer og kanskje sjåføren også til begeret ble fullt, kanskje hadde han fått flere advarsler om at han måtte roe seg ned om han skulle være med videre?

Selvfølgelig er det tragisk at det skulle gå så ille, men sjåføren har det med all sannsynlighet helt jævlig nå og det hjelper lite at man lynsjer ham på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I etterpåklokskapens tegn er det lett å si at sjåføren burde ringt politiet. Men hva vet vi om hva som har skjedd i forkant?

Ettersom han ble kastet av bussen har han vel plaget sine medpassasjerer og kanskje sjåføren også til begeret ble fullt, kanskje hadde han fått flere advarsler om at han måtte roe seg ned om han skulle være med videre?

Selvfølgelig er det tragisk at det skulle gå så ille, men sjåføren har det med all sannsynlighet helt jævlig nå og det hjelper lite at man lynsjer ham på denne måten.

Enig med deg, men om jeg var bussjåføren og hadde gjort det samme tror jeg at jeg ville ringt politiet og forklart hva jeg gjorde og hvorfor. Dermed ville politiet måtte overta ansvaret for vedkommende.

Kanskje lett å tenke slik i etterpåklokskapens lys, men det virker jo uansett noe ansvarsløst å slippe av en drita full person alene i mørket i "ødemarka" en kald kveld/natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley

Enhver må ta ansvaret for sine handlinger. Dette gjelder både følgene av å være full på bussen og hvorvidt en velger å holde seg på land eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk sak. :( Mine tanker går til familien, men speseilt til sjåføren som gjorde det han mente var rett der og da.

En skulle tro de hadde en prosedyre på dette, eller så bør de få det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Noresund sentrum" (haha!) som det så fint sto i avisa, er det fint liten vits i å ringe politiet. Det er en lensmann på Sokna (noen mil unna) noen timer i uka, og det er ikke om natta. Politiet i Hønefoss (enda noen flere mil unna) har antakelig nok med sine egne fylliker. Det er en bensinstasjon på Noresund som antakelig har åpent ca. dobbelt så mange timer som politietaten, men jeg vet ikke om den har nattåpent.

Selvsagt er det tragisk at slike episoder ender på den måten, og alle busselskap som kjører langdistanse bør kanskje ha faste rutiner på hva de gjør. Men jeg tviler på at jeg hadde ønsket å dele buss med en full, drikkende person f.eks. fra Hønefoss til Gol. Sjåføren har egen og passasjerenes sikkerhet å tenke på.

Antakelig burde det vært bedre kontroll der han gikk PÅ bussen, slik at han kunne vært tatt hånd om der. Men det er enkelt å være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjåføren ringte faktisk politiet, og fikk klarsignal om å sippe ham av. Fra VG-nett:

''Lensmannen bekrefter opplysninger trafikksjef Stein Hårklau i Firda Billag gir til Radio Norge om at bussjåføren som kastet 48-åringen av bussen, hadde fått klarsignal fra politiet om å forlate mannen.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren ringte faktisk politiet, og fikk klarsignal om å sippe ham av. Fra VG-nett:

''Lensmannen bekrefter opplysninger trafikksjef Stein Hårklau i Firda Billag gir til Radio Norge om at bussjåføren som kastet 48-åringen av bussen, hadde fått klarsignal fra politiet om å forlate mannen.''

Så bra for sjåføren....har tenkt på han jeg.... Men en forferdelig tragisk sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herrejemini

Sjåføren ringte faktisk politiet, og fikk klarsignal om å sippe ham av. Fra VG-nett:

''Lensmannen bekrefter opplysninger trafikksjef Stein Hårklau i Firda Billag gir til Radio Norge om at bussjåføren som kastet 48-åringen av bussen, hadde fått klarsignal fra politiet om å forlate mannen.''

Synd for alle parter dette her..

Rutinene bør ve kanskjel være bedre..Når man skal ut og fly så blir man jo nektet avgang om man er beruset. Slik burde det kanskje også være på busser ? Om mannen drakk og ble full underveis eller var full da han gikk ombord vet vi vel ikke..

og er det lite politi i området så er det også tragisk. At busssjaføren ringte politiet var bra, det er politiet det kanskje skorter på her da! men som sagt - tragisk for alle dette her.

Tankene går selvsagt til de etterlatte. Må være forferdelig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren ringte faktisk politiet, og fikk klarsignal om å sippe ham av. Fra VG-nett:

''Lensmannen bekrefter opplysninger trafikksjef Stein Hårklau i Firda Billag gir til Radio Norge om at bussjåføren som kastet 48-åringen av bussen, hadde fått klarsignal fra politiet om å forlate mannen.''

Aha, det var godt for hans skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det synes jeg absolutt ikke.

Politiet var varslet, mannen gikk rundt for egen maskin. Han ble sluppet av i et lite tettsted (ikke langt oppå fjellet). Han hadde ansvar for seg selv.

Det er jo heller ikke uvanlig at folk som drukner har alkohol i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på det samme da jeg leste saken. Jeg skjønner at en bussjåfør må ta ansvar for andre passasjerer og sikkerheten på bussen, men jeg synes kanskje det var i overkant å bare kaste ham av bussen uten videre (uten at vi sikkert har hele historien her). Jeg liker ikke å si det med tanke på den stakkars bussjåføren, men ringe politiet hadde kanskje vært et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjåføren ringte faktisk politiet, og fikk klarsignal om å sippe ham av. Fra VG-nett:

''Lensmannen bekrefter opplysninger trafikksjef Stein Hårklau i Firda Billag gir til Radio Norge om at bussjåføren som kastet 48-åringen av bussen, hadde fått klarsignal fra politiet om å forlate mannen.''

Ok, da tar jeg tilbake det jeg skrev i forrige innlegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver må ta ansvaret for sine handlinger. Dette gjelder både følgene av å være full på bussen og hvorvidt en velger å holde seg på land eller ikke.

Også de som slipper av en drita full person på tettsted hvor han ikke er kjent, må ta ansvar for sine handlinger. Og politet også som sa det var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg tenkte også på det samme da jeg leste saken. Jeg skjønner at en bussjåfør må ta ansvar for andre passasjerer og sikkerheten på bussen, men jeg synes kanskje det var i overkant å bare kaste ham av bussen uten videre (uten at vi sikkert har hele historien her). Jeg liker ikke å si det med tanke på den stakkars bussjåføren, men ringe politiet hadde kanskje vært et bedre alternativ.

Har du lest saken? Han ringte politiet, som godkjente at han kastet av mannen. Politiet rykket også ut, men når de kom frem klarte de ikke å finne mannen og satte i gang en leteaksjon etter ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest saken? Han ringte politiet, som godkjente at han kastet av mannen. Politiet rykket også ut, men når de kom frem klarte de ikke å finne mannen og satte i gang en leteaksjon etter ham.

Jeg har allerede svart etter at jeg fikk flere detaljer... så jeg har moderert mitt utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...