Gå til innhold

6 åringer lekte ved toglinjen...


Gjest dagens skole stiller harde krav...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg oppfatter det dithen at Jernbaneverket oppfordrer foreldrene til å snakke med ungene sine om farene ved å leke ved toglinjene. Og det synes jeg absolutt er på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør deg vanskelig.

Det er foreldrenes ansvar å få ungene til å forstå at: du løper ikke på motorveien. Du er varsom ved vannkanten. Du trår ikke ut på islagt vann. Du løper ikke langs jernbaneskinnene.

Det er snakk om å bruke hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok leses på flere måter. Jeg tolker det ikke slik at foreldrene skal passe på dem på skolen, men at de skal snakke med barna om farene ved å være på og ved stasjonen. Skolen HAR gjort det og ønsker at foreldrene også skal gjøre det.

Det er skummelt. :( Håper de tenker på de aller minste når de skal ha grupper som skal bytte rom neste gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det ikke som at foreldrene skal måtte passe på ungene sine mens de er på skolen, men det er da en selvfølge at foreldre følger opp etter en slik episode - ved å fortelle barna om farene ved å leke ved toglinja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om et av mine barn hadde gjort noe slik, kan du være sikker på at jeg ville fulgt det opp og gjort alt jeg kom på for å banke inn i knotten på ungen at slik holder man bare ikke på.

Det ville også vanket kraftige sanksjoner for å stikke av fra skolen.

Det finnes ikke vanskelig for et barn å forsvinne fra skolen så lenge skolen ikke er omgitt av høye gjerder med piggtrå på toppen og port med hengelås. Det er bare å be om å få gå på do.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hårreisende uansvarlig av skolen å bruke begrepet "stasjonsundervisning" og samtidig tro at elevene vil avholde seg fra å leke ved togskinnene på den nærmeste stasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...