Gå til innhold

Skryting på facebook


Gjest Mirakelet

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet

Flere av mine venner skryter av hvor gode husmødre de er på facebook.

Hvorfor?

Her er noen statuser:

Hilde har vasket og strøket alle skjortene til far.

Katrine har bakt julemenn, pepperkakemenn, sirupssnipper og er nå full gang med julevasken.

Prøver de å få oss andre stresset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tusseline

    8

  • astridny

    5

  • fyrlykt

    5

  • morsan

    4

Noen lever livet sitt på slike nettsteder, og bruker det som dagbok. På grensa flaut. Det mest latterlige er folk med litt utsvevende kjærlighetsliv, som stadig oppdaterer verden på hva som skjer.

Ikke bry deg om andre folks skryt hvis du ikke tåler det, evt sperr funksjonen... men du er vel for nysgjerrig til å gjøre det ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Noen lever livet sitt på slike nettsteder, og bruker det som dagbok. På grensa flaut. Det mest latterlige er folk med litt utsvevende kjærlighetsliv, som stadig oppdaterer verden på hva som skjer.

Ikke bry deg om andre folks skryt hvis du ikke tåler det, evt sperr funksjonen... men du er vel for nysgjerrig til å gjøre det ;-p

Ja, jeg syns det er litt småkvalmt :D Skjønner ikke helt vitsen.

De er vel ute etter en kommentar eller at folk skal klikke på "liker"....

føler meg liksom forpliktet til å skrive noe....

Selv prøver jeg å ikke legge ut for mye om mitt privatliv, kanskje en sjelden gang. Deilig at det er helg....

og sånne ting da.

fikk lyst til å skrive i statusen: Kvalmt med folk som skryter av seg selv på facebook,

men da hadde nok flere av mine venner blitt fornærmet :D Lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrøt av at jeg hadde bakt knekkebrød her om dagen. Hadde moro av å informere om det gitt, da jeg er en elendig husmor vanligvis!

Her greide jeg visst å skryte av det igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er litt småkvalmt :D Skjønner ikke helt vitsen.

De er vel ute etter en kommentar eller at folk skal klikke på "liker"....

føler meg liksom forpliktet til å skrive noe....

Selv prøver jeg å ikke legge ut for mye om mitt privatliv, kanskje en sjelden gang. Deilig at det er helg....

og sånne ting da.

fikk lyst til å skrive i statusen: Kvalmt med folk som skryter av seg selv på facebook,

men da hadde nok flere av mine venner blitt fornærmet :D Lol

Hvis du ikke liker det, så la være å se det. Spør du meg så er nettopp statusfeltet noe av det artige med facebook. Liker du det ikke, så er det du som må gjøre noe med det ved å endre instillingene dine eller forlate facebook. Du kan ikke få folk til å bruke facebook som du vil. Folk bruker facebook som de selv vil. Det er du som har et problem, ikke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for hvis man forteller noe positivt om seg selv, så er det alltid for å få andre til ikke å føle seg bra?

På seg selv kjenner man andre, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mirakelet

Hvis du ikke liker det, så la være å se det. Spør du meg så er nettopp statusfeltet noe av det artige med facebook. Liker du det ikke, så er det du som må gjøre noe med det ved å endre instillingene dine eller forlate facebook. Du kan ikke få folk til å bruke facebook som du vil. Folk bruker facebook som de selv vil. Det er du som har et problem, ikke de.

Det sier du bare fordi du også liker å skryte :D

Men siden du tydeligvis er en av de, fortell meg hvorfor du gjør det?

Er det behov for oppmerksomhet? At folk du kjenner skal se hvor flink du er?

Jeg bare lurer. Folk må få holde på sånn de vil, jeg har ikke noe imot å bli oppdatert...

men det kan bli litt mye av og til, folk som skriver flere ganger om dagen.

nesten så de skriver: Nå har jeg vært på do og steik hvor jeg dreit.... litt på kanten hehe :D lol

neida, du må ikke ta meg så seriøst da. Mener ikke at folk ikke skal få lov å skryte litt, men skjønner ikke helt vitsen å legge ut alt på facebook.

Hørte på radioen i stad ang ei som mista trygda si da forsikringsselskapet hadde fått snusen i facebookprofilen, der hadde ho lagt ut skrytebilder der ho smilte og hadde det så kjekt... hun var for frisk til å få mer trygd! :D

Folk bør bli litt mer bevisst på hva de legger ut på facebook.

Man trenger ikke dele livet sitt med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Ja, for hvis man forteller noe positivt om seg selv, så er det alltid for å få andre til ikke å føle seg bra?

På seg selv kjenner man andre, eller?

Nei, men blir litt stressa, vi har ikke kommet til desember ennå og folk er i full gang med julebakst og husvask! Jeg jobber fulltid og har små barn, hvordan i all verden skal jeg få tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er akkurat det de gjør.

De prøver å vise omverdenen at de er myyyyye bedre enn oss andre dødelige.

Og jeg bryr meg ikke om dem. For jeg bruker tida på noe mye bedre - nemlig å kose med ungene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier du bare fordi du også liker å skryte :D

Men siden du tydeligvis er en av de, fortell meg hvorfor du gjør det?

Er det behov for oppmerksomhet? At folk du kjenner skal se hvor flink du er?

Jeg bare lurer. Folk må få holde på sånn de vil, jeg har ikke noe imot å bli oppdatert...

men det kan bli litt mye av og til, folk som skriver flere ganger om dagen.

nesten så de skriver: Nå har jeg vært på do og steik hvor jeg dreit.... litt på kanten hehe :D lol

neida, du må ikke ta meg så seriøst da. Mener ikke at folk ikke skal få lov å skryte litt, men skjønner ikke helt vitsen å legge ut alt på facebook.

Hørte på radioen i stad ang ei som mista trygda si da forsikringsselskapet hadde fått snusen i facebookprofilen, der hadde ho lagt ut skrytebilder der ho smilte og hadde det så kjekt... hun var for frisk til å få mer trygd! :D

Folk bør bli litt mer bevisst på hva de legger ut på facebook.

Man trenger ikke dele livet sitt med alle.

Hvorfor jeg gjør det? Fordi jeg synes det er artig. Akkurat som jeg synes det er artig når vennene mine gjør det. Det trenger ikke bare være skryt, men alt mulig annet rart også. Noen ganger blir det kjempelang tråder av det, og det er desto artigere. Man kunne sikkert like gjerne sittet og spilt et eller annet dataspill i steden, men livet på facebook er mye mer sosialt interessant ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg skrøt av at jeg hadde bakt knekkebrød her om dagen. Hadde moro av å informere om det gitt, da jeg er en elendig husmor vanligvis!

Her greide jeg visst å skryte av det igjen ;-)

Jeg skrøt av meg selv da jeg for første gang hadde lagd potetball fra bunnen av. Da fikk jeg masse velfortjent oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kommet på at noen skulle ta det ille opp hvis jeg skrev på profilen min at jeg har bakt eller tatt storrengjøring.

Det å være fornøyd med egen innsats er en positiv ting, en glede man gjerne deler med andre.

Jeg beklager virkelig hvis du følte deg mindeverdig da jeg skrev at jeg hadde bakt 5 brett julekaker. Det var virkelig ikke meningen å såre noen.

Jeg skrev også at jeg skulle ta med kaker på jobben, noe mine kollegaer satte veldig stor pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det merkelige her er at du merker deg ved disse statusene og spør om de prøver å få deg stresset. At det i det hele tatt faller deg inn å stresse mer fordi noen andre, i et helt annet hus, i et annet hjem, i en annen familie, har startet tidlig på julebaksten er noe forundelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrøt av meg selv da jeg for første gang hadde lagd potetball fra bunnen av. Da fikk jeg masse velfortjent oppmerksomhet :)

Ikke sant!

Jeg mener også at jeg fikk velfortjent skryt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å kommentere slike statuser der vennene mine skryter av seg selv.

Men jeg har en "lei" trend på mine venners side. har endel nybakte mødre som venner og de fleste med deres førstefødte, der de krangler seg imellom om hvem som har den beste mannen, beste navnet, beste vogna eller beste bæreselen...

Og en krangle om hvem som har det beste barnet eller mannen er meg ravende likegyldig, og jeg vet også å si det til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Jeg skrøt av meg selv da jeg for første gang hadde lagd potetball fra bunnen av. Da fikk jeg masse velfortjent oppmerksomhet :)

Det er lov å være stolt av seg selv da :)

Sånne ting syns jeg det er helt greit å skryte av.

Men jeg har et par venner som tydeligvis er ute etter oppmerksomhet,

de skryter jo av den minste ting... jeg har ikke turt å sagt noe, for jeg tror ikke de mener det sånn.. men det kan bli litt for mye av og til... sånn at jeg blir litt småkvalm og ikke gidder å kommentere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Jeg elsker å kommentere slike statuser der vennene mine skryter av seg selv.

Men jeg har en "lei" trend på mine venners side. har endel nybakte mødre som venner og de fleste med deres førstefødte, der de krangler seg imellom om hvem som har den beste mannen, beste navnet, beste vogna eller beste bæreselen...

Og en krangle om hvem som har det beste barnet eller mannen er meg ravende likegyldig, og jeg vet også å si det til dem!

Ja, det er kvalmt.

Jeg kjenner ei nybakt mor - dvs ungen er 5 mnd nå, men hun er litt dum da.

Og elsker å skryte av ungen sin, og det er jo helt ok, for alle liker jo å skryte av barna sine, men d virker som hun skryter av barnet sitt fremfor andres barn, at hennes barn er bedre enn alle andre sine.

f.eks. kommenterte hun en venninne som også har en liten unge, som hadde snudd seg, og da kom hun med den kvalme: Ungen min har nå snudd seg for lenge siden.

greit nok å skryte av ungen sin, men sånn hun sa det hørtes det ut som det var en konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kvalmt.

Jeg kjenner ei nybakt mor - dvs ungen er 5 mnd nå, men hun er litt dum da.

Og elsker å skryte av ungen sin, og det er jo helt ok, for alle liker jo å skryte av barna sine, men d virker som hun skryter av barnet sitt fremfor andres barn, at hennes barn er bedre enn alle andre sine.

f.eks. kommenterte hun en venninne som også har en liten unge, som hadde snudd seg, og da kom hun med den kvalme: Ungen min har nå snudd seg for lenge siden.

greit nok å skryte av ungen sin, men sånn hun sa det hørtes det ut som det var en konkurranse.

Foreldrekonkurranse ;)

Min sønn trodde foreldrekonferanse het dette. Og på en måte så er det en konkurranse å ane fra noen foreldre. Barnet mitt kan ditt og barnet mitt sa datt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er litt småkvalmt :D Skjønner ikke helt vitsen.

De er vel ute etter en kommentar eller at folk skal klikke på "liker"....

føler meg liksom forpliktet til å skrive noe....

Selv prøver jeg å ikke legge ut for mye om mitt privatliv, kanskje en sjelden gang. Deilig at det er helg....

og sånne ting da.

fikk lyst til å skrive i statusen: Kvalmt med folk som skryter av seg selv på facebook,

men da hadde nok flere av mine venner blitt fornærmet :D Lol

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...