Gå til innhold

Vintersko - 8-åring


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Har noen tips til gode vintersko til min 8-åring? Hun må nok ha str 36 tror jeg. I fjor kjøpte jeg Viking Gore-tex til eldstemann, og de var dritdårlige, selv om de kostet 900 kr tror jeg :-((((

Ser vel for meg noen halvhøye gore-tex sko som tåler snøherjing og slaps. Veldig greit om de ikke koster mer enn ca 500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser mange anbefaler Kamik og Sorel, mine hadde slike Sorel med løs filt-tøffel i fjor (og året før), men brukte dem veldig lite, de likte dem rett og slett ikke. Syntes de var litt klønete å få på med denne løse tøffelen inni tror jeg.

Så jeg hadde gått for noe annet som har bare vanlig løs såle i bunnen, men har dessverre ingen anbefalinger da mine i grunnen digger cherrox hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-åring har Sorel for 3. år på rad, og er veldig fornøyd med disse. Så at han viste fram skoene til mora til en klassevenninne en dag :-) De er lette å få på og er gode og varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Ecco mange ganger med godt hell. GoreTex er en selvfølge her på østlandet hvor vi har like mye regn/slaps som tørt vær. Men billige er de jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på XXL for å kjøpe vintersko til datra sa de at Sorelskoene er for skikkelig kaldt vær. For føre rett under null var det visst bedre med Goretex el. Sorelskoene er ganske tunge og store. Men det finnes jo flere typer da, og jeg kjenner ikke alle.

Vi endte med et par til 349,- fra Skoringen. De er hittil bevist vanntett etter et kjempeplump i et myrhull, men har ikke fått testet dem i kulde ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 8 år vil ikke ha Sorel, hun hadde det i fjor fordi hun _ikke_ skulle ha cherrox. Vi kjøper et par til slaps og regn og et par til skikkelig vintervær.

I år har vi valgt noen som heter K3me iN2, de ble blant annet kåret til best i test i Foreldre & Barn. De er sorte, halvhøye og koster ca. 800 kr. Det står ikke Goretex på dem men SympaTex, jeg vet ikke forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt cherroxlignende støvler i år, det var en ny sort som var lettere enn cherrox og som tåler ned til - 10 grader. Foreløpig ser de veldig bra ut og tåler både snø og regn. De kostet vel ca 400,- De har "pels" inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorel og kamik er bra sko, kanskje ikke helt det du var ute etter, men gode, varme og vanntette

Mine tre bruker kun dette merket:

http://www.kuoma.fi

(det er en finsk nettside, men du kan velge svensk eller engelsk versjon øverst til høyre på siden)

Fantastiske sko - varme og superlette, og enkle å ta på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre bruker kun dette merket:

http://www.kuoma.fi

(det er en finsk nettside, men du kan velge svensk eller engelsk versjon øverst til høyre på siden)

Fantastiske sko - varme og superlette, og enkle å ta på:)

Fine, men hva koster de? Og hvor får man tak i dem? Er skeptisk til å kjøpe sko uten å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine, men hva koster de? Og hvor får man tak i dem? Er skeptisk til å kjøpe sko uten å prøve.

Har anbefalt disse her på DOL før, men som sagt - den eneste plassen jeg vet at de selges er i Mo i Rana.... veldig synd egentlig, for det er virkelig bra vintersko. De veier veldig lite, noe som er supert for de aller minste, og de er lette å ta på. Holder ungene varme på føttene uansett hvor kaldt det er. Er nok ikke 100% vanntette, de er nok mest beregnet på kaldt vær, men de kan sprayes med impregnering så de tåler en del vann også.

De modellene jeg har kjøpt til mine unger koster ca 5-600,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har anbefalt disse her på DOL før, men som sagt - den eneste plassen jeg vet at de selges er i Mo i Rana.... veldig synd egentlig, for det er virkelig bra vintersko. De veier veldig lite, noe som er supert for de aller minste, og de er lette å ta på. Holder ungene varme på føttene uansett hvor kaldt det er. Er nok ikke 100% vanntette, de er nok mest beregnet på kaldt vær, men de kan sprayes med impregnering så de tåler en del vann også.

De modellene jeg har kjøpt til mine unger koster ca 5-600,-.

Vi har kjenninger i Mo i Rana så om behovet skulle dukke opp går det nok bra. :o) Vet du hvilken butikk der som har dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 8 år vil ikke ha Sorel, hun hadde det i fjor fordi hun _ikke_ skulle ha cherrox. Vi kjøper et par til slaps og regn og et par til skikkelig vintervær.

I år har vi valgt noen som heter K3me iN2, de ble blant annet kåret til best i test i Foreldre & Barn. De er sorte, halvhøye og koster ca. 800 kr. Det står ikke Goretex på dem men SympaTex, jeg vet ikke forskjellen.

''Det står ikke Goretex på dem men SympaTex, jeg vet ikke forskjellen.

''

GoreTex og SympaTex er nesten det samme, bare to ulike produsenter, og jeg tror noen mener GoreTex er et ørlite hakk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...