Gå til innhold

julepynt og 2 åring


Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Har så mye fin julepynt ,men jeg gruer meg nesten til å pynte

som jeg pleier.Tulla skal ha tak i alt! Er deres 2 åring likedan?

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den knuselige pynten og annet du er veldig redd for settes så høyt at ungen ikke får tak i det. Om du ikke har noe annet så kjøp noen nisser og plastkuler som det ikke gjør noe hun får tak i nå de første årene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pynter med noe uknuselig i den høyden 2-åringen rekker, den skjøreste pynten noe lenger opp, og grugleder seg til de årene man skal pynte med glanspapirlenker og glitterdryssende dorullnisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- i år skal vi feire jul sammen med en hyper-leken ungkatt...

Tenk på det, du - når du sitter der med 2-åringen, og pris deg lykkelig ;-)

Vi må nok tjore fast treet i taket, regner jeg med,- og kanskje ikke ta fram det vi har aller mest følelser for... Kjedelig blir det i alle fall ikke, det er sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pynter med noe uknuselig i den høyden 2-åringen rekker, den skjøreste pynten noe lenger opp, og grugleder seg til de årene man skal pynte med glanspapirlenker og glitterdryssende dorullnisser.

hi hi, ja det blir mange dorullnisser etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man pynter med noe uknuselig i den høyden 2-åringen rekker, den skjøreste pynten noe lenger opp, og grugleder seg til de årene man skal pynte med glanspapirlenker og glitterdryssende dorullnisser.

''og grugleder seg til de årene man skal pynte med glanspapirlenker og glitterdryssende dorullnisser.''

*Hehe* Snuppa her flirte forleden:"I år skal du slippe å få så mange dorullnisser mamma!" :o) Var en bråte av dem under treet i fjor nemlig. Det er koselig da, men jeg har en mistanke om at et par av dem alt har havnet der dorullnisser før eller siden ender sitt lille liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jula vi hadde baby pynta vi med fin, dyr og knuselig julepynt.

Har nå pakka vekk den, og erstatta den inntil videre med billigpynt fra IKEA o.l., ting som ikke går så lett i stykker.

Ungene er 4 og 6, og er heldigvis begynt å forsyne oss med koselig pynt laga i barnehagen. Så jeg savner ikke den dyre pynten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - husker den tiden...

Mens ungene var i den værste klå-alderen, så lot jeg noe av pynten ligge nedpakket. Ellers pyntet jeg ganske mye i høyden :)

Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he - husker den tiden...

Mens ungene var i den værste klå-alderen, så lot jeg noe av pynten ligge nedpakket. Ellers pyntet jeg ganske mye i høyden :)

Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

''Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

''

Husker jeg var mer bekymret for selve treet (og barnet) enn pynten - vi måtte kjøpe tyngre fot etter at småtten hadde tatt tak i en gren og nesten klart å rive det overende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna våre var helt små hadde vi pynten det ikke var noe farlig med på de nederste grenene på treet :-).

"Snuffs" juletreet er ikke det verste...der kan jeg sette ett grind

rundt! men jeg pynter vinduskarmer..seksjonen..sjenken og

tvbenken..på gulvet. La det ligge i esken i år,var rådet jeg

fikk her...vræl..snuffs..dette blir en trist jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snuffs" juletreet er ikke det verste...der kan jeg sette ett grind

rundt! men jeg pynter vinduskarmer..seksjonen..sjenken og

tvbenken..på gulvet. La det ligge i esken i år,var rådet jeg

fikk her...vræl..snuffs..dette blir en trist jul!

''"Snuffs" juletreet er ikke det verste...''

Ville vært mer bekymret for om en toåring fikk hele juletreet over seg enn for diverse pynt rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Snuffs" juletreet er ikke det verste...der kan jeg sette ett grind

rundt! men jeg pynter vinduskarmer..seksjonen..sjenken og

tvbenken..på gulvet. La det ligge i esken i år,var rådet jeg

fikk her...vræl..snuffs..dette blir en trist jul!

''men jeg pynter vinduskarmer..seksjonen..sjenken og tvbenken..på gulvet.''

Ser forøvrig ikke ut til å gjøre noe om du reduserer pyntingen ørlite ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

''

Husker jeg var mer bekymret for selve treet (og barnet) enn pynten - vi måtte kjøpe tyngre fot etter at småtten hadde tatt tak i en gren og nesten klart å rive det overende.

Bare nesten?

Jeg fant igjen ettåringen her under juletreet nyttårsdagen. Hørte en lyd fra stua og fant han igjen under grangreiner, med nåler i ørene, håret og ovralt. Og to skikkelig forskrekke øyne som titta opp på meg. Han tok ikke pynten men hadde fått tak i ledningen til lysa og skulle vel se hvor lang den egentlig var..?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,- i år skal vi feire jul sammen med en hyper-leken ungkatt...

Tenk på det, du - når du sitter der med 2-åringen, og pris deg lykkelig ;-)

Vi må nok tjore fast treet i taket, regner jeg med,- og kanskje ikke ta fram det vi har aller mest følelser for... Kjedelig blir det i alle fall ikke, det er sikkert :)

Jepp, hypre kattunger er langt verre enn småunger. vi hadde en katt som tok treet tre ganger på en julehelg. Så seg ut ei kule høyt oppi som han _skulle_ ta...

Det gikk med noen kuler den jula ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snuffs" juletreet er ikke det verste...der kan jeg sette ett grind

rundt! men jeg pynter vinduskarmer..seksjonen..sjenken og

tvbenken..på gulvet. La det ligge i esken i år,var rådet jeg

fikk her...vræl..snuffs..dette blir en trist jul!

Du trenger ikke la alt ligge i eskene sine, men det du er mest redd for kan få en pause i år - ellers vil du få en svært stressende og travel juletid. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pyntet som normalt gjennom hele barnas oppvekst. Måtte si "nei" noen ganger - og fotfølge dem litt med det samme ... men det gikk veldig bra.

Juletreet var vi litt redde for. Ikke selve pynten, men at de skulle dra i det og få det over seg. Når de var små og hvis de viste interesse for juletreet, tok vi dem bort til juletreet - sa "huff" - og sørget for at de fikk kjenne de skarpe barnålene. Ingen av våre var spesielt opptatt av juletreet etter det.

.... Jul blir det åkke som ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Juletreet passet jeg bare litt ekstra på, og knuselig pynt ble hengt så høyt at de ikke nådde opp :)

''

Husker jeg var mer bekymret for selve treet (og barnet) enn pynten - vi måtte kjøpe tyngre fot etter at småtten hadde tatt tak i en gren og nesten klart å rive det overende.

He, he - ja. Treet var den største bøygen. Med to født med 14 mnd mellomrom var det en rimelig hektisk tid her. Godt vi er ferdige med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...