Gå til innhold

Hva gjør jeg med husangsten min..?


ArabianStar

Anbefalte innlegg

Dette har i grunnen ikke plaga meg så voldsomt tidligere, men nå begynner jeg virkelig å merke at det tar på..

Nå har jeg flytta til et eldgammelt hus som ligger langt ute på landet, og min redsel for å være alene merkes veldig godt.. Det er bare nå kvelden kommer og det nærmer seg leggetid jeg får dette.. Ellers om dagen er jeg ikke redd i det hele tatt.. Selv om det blir mørkt allerede i tre-tida på dagen..

Det er enkelte ganger såpass ille at jeg nesten ikke tør åpne dører inn til andre rom i frykt for hva som vil møte meg der.. En bitteliten ukjent lyd så hopper jeg.. Har to hunder som jeg vet vil varsle ved uvedkommede, men heller ikke dette hjelper angsten..

Når jeg først har sovna på kveldstid, sover jeg helt til morran.. Og da er alle "spøkelser, gjenferd, mordere osv" helt forsvunnet og jeg kan sjøl ikke fatte hva jeg var så redd for kvelden i forveien..

Hva gjør jeg med dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mye skummle lyder

Hvorfor flyttet du dit da?

Men du visste kanskje ikke at du var husredd før du flyttet?

Uansett håper jeg du blir kvitt angsten.

Søk hjelp. Har det sånn selv, etter en traumatisk opplevelse. Hopper til for hver minste lyd. Nå går jeg til en flink psykolog, håper på å bli bedre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk hjelp. Har det sånn selv, etter en traumatisk opplevelse. Hopper til for hver minste lyd. Nå går jeg til en flink psykolog, håper på å bli bedre. Lykke til.

Jeg har jo hatt samboer i masse år nå, så har ikke merka dette før siste tida.. Trodde det skulle bli bedre siden jeg var vant til selskap hele tida, men det ser ikke sånn ut, nei..

Har tenkt på psykolog ja, så må vel ta skrittet å gjøre det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du kan gjøre med det, men jeg har det sånn selv. Vi bor i leilighet nå, men er jeg alene om natten sover jeg med lyset på. Så fort jeg slår av tv, og slukker litt lys kommer redselen. Hører lyder osv.

Har planer om å flytte i enebolig, men jeg vet faktisk ikke om jeg tør å ikke ha naboer på alle kanter. Jeg kommer ikke til å takle å være alene. "Godt" å lese at det er flere av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mye skummle lyder

Vet ikke helt hva du kan gjøre med det, men jeg har det sånn selv. Vi bor i leilighet nå, men er jeg alene om natten sover jeg med lyset på. Så fort jeg slår av tv, og slukker litt lys kommer redselen. Hører lyder osv.

Har planer om å flytte i enebolig, men jeg vet faktisk ikke om jeg tør å ikke ha naboer på alle kanter. Jeg kommer ikke til å takle å være alene. "Godt" å lese at det er flere av oss.

Føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg.

Det er ikke synd på meg. Jeg er alene hjemme kanskje to-tre netter i året. Jeg syns veldig synd på trådstarter. Det kan ikke være særlig lett :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mye skummle lyder

Det er ikke synd på meg. Jeg er alene hjemme kanskje to-tre netter i året. Jeg syns veldig synd på trådstarter. Det kan ikke være særlig lett :(

Nei, hun har det nok ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har det nok ikke lett.

Tusen takk for varme tanker!:)

Har besluttet at jeg må søke hjelp.. Kjæresten min kjører jo trailer og er borte to uker i strekk og hjemme en uke.. Så nå har jeg besluttet å søke hjelp.. Dette går ikke lengre.. Jeg har et barn på knapt et halvt år, så jeg MÅ jo klare å ta meg av han..

For meg hjelper det ikke å bo i leilighet med naboer rundt, eller folk i samme bygningen osv.. Jeg er like redd.. Så det er egentlig det samme om vi bor langt uti skogen eller i byen..

Lys nytter heller ikke.. Da venter jeg bare på å se skygger og skikkelser overalt..

Sukk.. Dette er virkelig håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...