Gå til innhold

blånisseklær


Gjest rimelig variant...

Anbefalte innlegg

Gjest rimelig variant...

har 2 barn som går på barneskole. Nå skal de snart ha advendtsamling og ha med blånisseklær/utstyr.Er ikke slike tøy dyre? Har dere forslag på noe annet tøy som ligner og er blått som vi kan ta med.

Synes det er så mye att vi må ordne slike ting og med en ellers slunken lommebok er det ikke bestandig lett og kjøpe ting.

Vet det er frivillig men om de fleste andre har med så merker jo barna det og blir lei seg om de ikke har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kjenner ingen som kan låne bort en blånisselue? Et par blå tova votter? En blå ullgenser? Et blått strikka skjerf?

Å kjøpe sånt ferdig er svinedyrt og ikke aktuelt her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt drøyt å be om at barna tar med seg blånisseklær. Ikke alle har det, ikke alle kan strikke, og skal man kjøpe blir det rådyrt. Også klør de.. ikke alle barn klarer luer som klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan ikke strikke

Bruk blå klær dere har fra før.

Lån fra noen dere kjenner.

Strikk og tov blånisseluer selv. Tar 1 kveld å strikke :)

''Strikk og tov blånisseluer selv. Tar 1 kveld å strikke :)''

Haha. Det kommer vel helt an på strikkeferdighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Strikk og tov blånisseluer selv. Tar 1 kveld å strikke :)''

Haha. Det kommer vel helt an på strikkeferdighetene.

Joda, det stemmer vel. Men jeg, som absolutt ikke er noen strikkemester strikket og tovet to blånisseluer til jentene mine sist det var så i skuddet. Det tok meg 2 kvelder.

Pinnene og garnet er så tykt at det går kjempefort.

Og luer er veldig enkle å strikke også :)

Men, det er jo en forutsetning å kunne strikke, og å kunne lese et enkelt strikkemønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan ikke strikke

Joda, det stemmer vel. Men jeg, som absolutt ikke er noen strikkemester strikket og tovet to blånisseluer til jentene mine sist det var så i skuddet. Det tok meg 2 kvelder.

Pinnene og garnet er så tykt at det går kjempefort.

Og luer er veldig enkle å strikke også :)

Men, det er jo en forutsetning å kunne strikke, og å kunne lese et enkelt strikkemønster :)

I hele mitt liv har jeg strikket to grytekluter. Den ene ble fin og trapesformet (strikka visst ikk like løst/fast som læreren, gitt) mens den andre faktisk ble fin og kvadratisk. Dette er X antall år siden for å si det sånn.

Det _kan_ hende jeg husker hvordan man strikket rett dersom jeg prøvde igjen, men jg har ingen ringeste anelse om hvordan man legger opp, og det må vel til for en lue også :-p

Strikkeoppskrifter har jeg aldri vært borti, men jeg er generelt ganske snar til å ta oppskrifter og bruksanvisninger.

Det _kan_ hende jeg ville klart å strikke en lue med noe hjelp (det finnes vel oppskrifter på hvordan man legger opp f.eks), men jeg er ganske så sikker på at det ville tatt meg mer enn en kveld :-p

Husker ellers at min mor klarte å bruke fem år på å strikke en vest til min far :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tenkt på annet enn å sende barna i noen blå klær de har fra før.

Nå har vi tilfeldigvis blånisseluer fra noen år tilbake, ellers ville jeg kanskje forsøkt å sy et eller annet helt provisorisk, evt. laget kremmerhusluer av blått papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele mitt liv har jeg strikket to grytekluter. Den ene ble fin og trapesformet (strikka visst ikk like løst/fast som læreren, gitt) mens den andre faktisk ble fin og kvadratisk. Dette er X antall år siden for å si det sånn.

Det _kan_ hende jeg husker hvordan man strikket rett dersom jeg prøvde igjen, men jg har ingen ringeste anelse om hvordan man legger opp, og det må vel til for en lue også :-p

Strikkeoppskrifter har jeg aldri vært borti, men jeg er generelt ganske snar til å ta oppskrifter og bruksanvisninger.

Det _kan_ hende jeg ville klart å strikke en lue med noe hjelp (det finnes vel oppskrifter på hvordan man legger opp f.eks), men jeg er ganske så sikker på at det ville tatt meg mer enn en kveld :-p

Husker ellers at min mor klarte å bruke fem år på å strikke en vest til min far :-p

He, he :)

Det finnes strikkebøker som viser hvordan man legger opp, ja :)

Det kan jo virke som om strikkeinteressen ligger i familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...