Gå til innhold

Samvær i julen


Tralla

Anbefalte innlegg

Hvordan "deler" dere samværet i jula? Vi har bare avtale på selve julaften og nyttårsaften fra tidligere, men nå skal alt krangles på, så kunne tenke meg å høre hva som var vanlig rundt om, og få til en avtale som vi kan holde oss til. Fra lillejulaften til 3-4 juledag? Så derfra til over nyttår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har delt jula i to - fra 23- 28 desember og fra 28 desember - 2. januar.

Påska likeså, men barnebyttedag onsdag i påskeuka. Annethvert år. Den som har ungene i julehelga har dem deretter påfølgende palmehelg, den som har nyttårshelga har påfølgende påskehelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal guttungen til bestemoren på farssiden (og kanskje se pappaen også) fra 2. juledag. Vi har ikke tradisjonelt samvær. Jeg tenker som de andre at det rettferdige er å bytte 3./4. juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal guttungen til bestemoren på farssiden (og kanskje se pappaen også) fra 2. juledag. Vi har ikke tradisjonelt samvær. Jeg tenker som de andre at det rettferdige er å bytte 3./4. juledag.

Ja, blir til at vi bytter 3. juledag tenker jeg. Har tidligere jobbet turnus, og med lite familie i nærheten har det blitt mer frem og tilbake i mellomjulen. Men nå blir det nok mere ro for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har delt i to slik du sier, ja. I år er det fra 21.-28. desember og så til 4. januar.

Blir godt å dele jula i to, tidliger har vi måtte litt frem og tilbake pga jobbing, men i år blir det bedre:) Men du synes ikke mye av "jula" er over den 28. da? Føler liksom at da er de fleste familieselskapene (med unntak av nyttårsaften) ferdig. Men det er jo selvfølgelig slik det blir. Er bedre for barna også å få være i ro. Bare litt tanker her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har delt jula i to - fra 23- 28 desember og fra 28 desember - 2. januar.

Påska likeså, men barnebyttedag onsdag i påskeuka. Annethvert år. Den som har ungene i julehelga har dem deretter påfølgende palmehelg, den som har nyttårshelga har påfølgende påskehelg.

Ja, påska har vi delt slik fra før. Men ofte har vi måttet litt frem og tilbake der også pga turnusjobbing. Greit å ha noe fast å forholde seg til nå når jobbsituasjonene er annerledes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir godt å dele jula i to, tidliger har vi måtte litt frem og tilbake pga jobbing, men i år blir det bedre:) Men du synes ikke mye av "jula" er over den 28. da? Føler liksom at da er de fleste familieselskapene (med unntak av nyttårsaften) ferdig. Men det er jo selvfølgelig slik det blir. Er bedre for barna også å få være i ro. Bare litt tanker her nå:)

Vi har rett og slett delt høytiden i to like lange deler. :o) Man deler jo der man vil og er det ting den ene parten gjerne vil ha med ungene på så er det bare å komme og hente dem en dag før om ikke det alt er lagt planer selvfølgelig. Vi samarbeider veldig godt sånn, heldigvis.

Vi feirer julaften sammen også. :o) Var et par år vi ikke gjorde det, men det ble definitivt ikke det samme å ha pakkeåpning den 29. desember så det gadd jeg bare to ganger, etter det gikk vi tilbake til å feire sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir godt å dele jula i to, tidliger har vi måtte litt frem og tilbake pga jobbing, men i år blir det bedre:) Men du synes ikke mye av "jula" er over den 28. da? Føler liksom at da er de fleste familieselskapene (med unntak av nyttårsaften) ferdig. Men det er jo selvfølgelig slik det blir. Er bedre for barna også å få være i ro. Bare litt tanker her nå:)

For meg er det revnende likegyldig hvordan det deles opp. Jeg fordrar ikke julefeiring, og tenker vel kanskje at ungene godt kunne vært hos faren sin, siden han er mer glad i jula enn meg. For meg handler det mest om å holde maska, slik at de skal ha det koselig og ikke skjønne at mora deres holder på å spy over pinnekjøttet. ;)

Så den 28. har jeg fått mer enn nok, og puster bare letta ut over at det er to år til neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det revnende likegyldig hvordan det deles opp. Jeg fordrar ikke julefeiring, og tenker vel kanskje at ungene godt kunne vært hos faren sin, siden han er mer glad i jula enn meg. For meg handler det mest om å holde maska, slik at de skal ha det koselig og ikke skjønne at mora deres holder på å spy over pinnekjøttet. ;)

Så den 28. har jeg fått mer enn nok, og puster bare letta ut over at det er to år til neste gang. ;)

He, he:) Ja, jula er ikke så veldig viktig for meg heller egentlig. Men er koselig for ungene sin del. I år vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjør ennå, nå jeg er "alene". Er nesten fristet til å jobbe frivillig, men tror jeg står over i år når jeg endelig slipper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rett og slett delt høytiden i to like lange deler. :o) Man deler jo der man vil og er det ting den ene parten gjerne vil ha med ungene på så er det bare å komme og hente dem en dag før om ikke det alt er lagt planer selvfølgelig. Vi samarbeider veldig godt sånn, heldigvis.

Vi feirer julaften sammen også. :o) Var et par år vi ikke gjorde det, men det ble definitivt ikke det samme å ha pakkeåpning den 29. desember så det gadd jeg bare to ganger, etter det gikk vi tilbake til å feire sammen.

Samarbeidet har vært greit og fungert som du sier at vi har tatt og gitt litt alle sammen. Men det er ikke alt som er slik de har vært lenger;) Og vi hadde nok ikke fått en trivelig julaften sammen, så det er ikke aktuellt. Så vi får gaveåpning flere ganger i jula ja. Men det forventer barna selv også, så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det revnende likegyldig hvordan det deles opp. Jeg fordrar ikke julefeiring, og tenker vel kanskje at ungene godt kunne vært hos faren sin, siden han er mer glad i jula enn meg. For meg handler det mest om å holde maska, slik at de skal ha det koselig og ikke skjønne at mora deres holder på å spy over pinnekjøttet. ;)

Så den 28. har jeg fått mer enn nok, og puster bare letta ut over at det er to år til neste gang. ;)

Positiv tenkning, positiv tenkning, positiv tenkning....

Velmenende (og litt kvalmende) hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv tenkning, positiv tenkning, positiv tenkning....

Velmenende (og litt kvalmende) hilsen

Yeah, but no, but yeah, but no, but yeah, but... Stop giving me evils!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Det kommer litt an på hvordan julen faller (ukedager) og hvordan den passer med det normale samværet.

I år er hun hos faren fra 17 til 21, så hos meg frem til 31 (normalt min helg, og min julaften i år), og så hos han fra 31 til 4.

Det er mulig vi bytter et sted mellom 29 og 31 - det kommer litt an på hva vi finner på i romjulen, og vi skal ha fri begge to.

Men normalt sett har han måttet jobbe disse dagene mens jeg har hatt fri - og da har hun vært hos meg siden barnehagen har vært stengt i romjulen. Så; det varierer med hvilke ukedager det faller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid byttet ut fra hvilke planer familien har. F.eks. julesammenkomster osv.

Men selve julaften/nyttårsaften har vært fast. (Julaften ett sted,og nyttårsaften det andre stedet. Motsatt året etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...