Gå til innhold

Enkel mat på homeparty - tips?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rundstykker med ost, eggeskiver og kjøttpålegg. Litt tomat og agurk for å pynte. Eller du kan bare bake eller kjøpe ei kake.

Takk for tips :)

Tror nesten jeg har landa på pizzasnurrer siden jeg har alt jeg trenger og det er lettvint å spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Hei,

jeg får også besøk i morgen og har vel landet på pizzasnurrer. Problemet er at jeg ikke har noen oppskrift. Hadde èn men det ble IKKE vellykket. Hadde bare funnet en tilfeldig oppskrift på nett, tror jeg ved fremtidige anledninger ikke vil bruke en oppskrift uten å ha noen preferanser.

Har du en oppskrift du har lyst til å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg får også besøk i morgen og har vel landet på pizzasnurrer. Problemet er at jeg ikke har noen oppskrift. Hadde èn men det ble IKKE vellykket. Hadde bare funnet en tilfeldig oppskrift på nett, tror jeg ved fremtidige anledninger ikke vil bruke en oppskrift uten å ha noen preferanser.

Har du en oppskrift du har lyst til å dele?

Mine er supergode ;)

Deig: Hvetemel, olje, vann, salt og tørrgjær. Bland hvetemel og en god dæsj salt, samt tørrgjær. Varm opp vann med noen ss olivenolje oppi. Væsken bør være varmere enn lunken, men ikke slik at den nesten begynner å koke for da dreper den gjæra...

Bland alt godt i kjøkkenmaskina (om du har det). La deigen heve på et lunt sted i minst 45 min. Gjerne to timer om mulig...

Kjevle ut deigen til ei lang leiv. Bland en boks tomatpure med et par-tre pressede hvitløksfedd. Smør blandingen langs midtpartiet på den ferdigkjevla deigen. Ha masse skinke oppå pureen. Strø over endel oregano og basilikum, samt revet hvitost. På toppen heller du over litt olivenolje og strør på havsalt eller maldonsalt før du ruller sammen deigen og deler i skiver.

Stek på 225 grader i ca 20 min. Aller best blir det om du har stekovn med pizzafunksjon eller evt steker på pizzastein som du kan få kjøpt til alle ovner tror jeg?

Nyyydelig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Mine er supergode ;)

Deig: Hvetemel, olje, vann, salt og tørrgjær. Bland hvetemel og en god dæsj salt, samt tørrgjær. Varm opp vann med noen ss olivenolje oppi. Væsken bør være varmere enn lunken, men ikke slik at den nesten begynner å koke for da dreper den gjæra...

Bland alt godt i kjøkkenmaskina (om du har det). La deigen heve på et lunt sted i minst 45 min. Gjerne to timer om mulig...

Kjevle ut deigen til ei lang leiv. Bland en boks tomatpure med et par-tre pressede hvitløksfedd. Smør blandingen langs midtpartiet på den ferdigkjevla deigen. Ha masse skinke oppå pureen. Strø over endel oregano og basilikum, samt revet hvitost. På toppen heller du over litt olivenolje og strør på havsalt eller maldonsalt før du ruller sammen deigen og deler i skiver.

Stek på 225 grader i ca 20 min. Aller best blir det om du har stekovn med pizzafunksjon eller evt steker på pizzastein som du kan få kjøpt til alle ovner tror jeg?

Nyyydelig:))

De hørtes supergode ut og utrolig enkle!

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er supergode ;)

Deig: Hvetemel, olje, vann, salt og tørrgjær. Bland hvetemel og en god dæsj salt, samt tørrgjær. Varm opp vann med noen ss olivenolje oppi. Væsken bør være varmere enn lunken, men ikke slik at den nesten begynner å koke for da dreper den gjæra...

Bland alt godt i kjøkkenmaskina (om du har det). La deigen heve på et lunt sted i minst 45 min. Gjerne to timer om mulig...

Kjevle ut deigen til ei lang leiv. Bland en boks tomatpure med et par-tre pressede hvitløksfedd. Smør blandingen langs midtpartiet på den ferdigkjevla deigen. Ha masse skinke oppå pureen. Strø over endel oregano og basilikum, samt revet hvitost. På toppen heller du over litt olivenolje og strør på havsalt eller maldonsalt før du ruller sammen deigen og deler i skiver.

Stek på 225 grader i ca 20 min. Aller best blir det om du har stekovn med pizzafunksjon eller evt steker på pizzastein som du kan få kjøpt til alle ovner tror jeg?

Nyyydelig:))

Mmm.. Hørtes godt ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...