Gå til innhold

Nissegleder og nissestreker


Platina

Anbefalte innlegg

Vi skal ha hemmelig nisse på jobben i desember. Dvs at alle skal være nisse for en kollega og gjøre så mange gleder og streker (ref. rødnissene i Amalis Jul) som mulig uten å bli oppdaget.

Så nå trenger jeg deres hjelp til å finne på morsomme ting å gjøre. Regner med dere har noen knallforslag å komme med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha vært borti den "leken" Alle som deltar har navnet sitt på en lapp og så trekker man seg en lapp og finner ut hvem man skal være den ukjente nissen forl, man skal ikkerøpe noe for de andre, men målet er å finne ut hvem som nisser for hvem, ikke sant??

En nisseglede kan jo feks være at det en dag står en pose tvist eller en pakke pepperkaker og venter på den du skal nisse for, eller at den du nisser for får hjelp til noe. Hvisdet feks har snødd kan en nisseglede være å koste snøog skrapeis av bilen

Nissestreker er jeg ikke så god på.Er littredd for å gå over streken. Men man kan feks gjemme votter eller sko, flytte på ting som den ansatte pleier å ha på et bestemt sted og slike ting. Men jeg synes man skal forsøke å finne på mest gleder jeg da. nisseglederer mye koseligere enn nissestreker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissestreker er morsomme

Hva jobber dere med?

Hvis det er kontor så kan du pakke inn pc, tastatur, penner, linjaler, post-it lapper, lampe, viskelær, mapper og ALT annet som er på pulten i aluminiumsfolie.

Eller fylle en hel skuff full med popcorn?

Eller knyte sammen alle skolisser, armer og ben på klær?

Ha salt i teen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber dere med?

Hvis det er kontor så kan du pakke inn pc, tastatur, penner, linjaler, post-it lapper, lampe, viskelær, mapper og ALT annet som er på pulten i aluminiumsfolie.

Eller fylle en hel skuff full med popcorn?

Eller knyte sammen alle skolisser, armer og ben på klær?

Ha salt i teen?

Vi jobber på kontor ja, Takk for gode tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha vært borti den "leken" Alle som deltar har navnet sitt på en lapp og så trekker man seg en lapp og finner ut hvem man skal være den ukjente nissen forl, man skal ikkerøpe noe for de andre, men målet er å finne ut hvem som nisser for hvem, ikke sant??

En nisseglede kan jo feks være at det en dag står en pose tvist eller en pakke pepperkaker og venter på den du skal nisse for, eller at den du nisser for får hjelp til noe. Hvisdet feks har snødd kan en nisseglede være å koste snøog skrapeis av bilen

Nissestreker er jeg ikke så god på.Er littredd for å gå over streken. Men man kan feks gjemme votter eller sko, flytte på ting som den ansatte pleier å ha på et bestemt sted og slike ting. Men jeg synes man skal forsøke å finne på mest gleder jeg da. nisseglederer mye koseligere enn nissestreker.

Det er det opplegget ja. :) Og det er stor takhøyde på jobben, så det er rom for litt nissestreker. Selvsagt ikke ondskapsfulle greier eller ting som skaper store problemer for folk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jobber dere med?

Hvis det er kontor så kan du pakke inn pc, tastatur, penner, linjaler, post-it lapper, lampe, viskelær, mapper og ALT annet som er på pulten i aluminiumsfolie.

Eller fylle en hel skuff full med popcorn?

Eller knyte sammen alle skolisser, armer og ben på klær?

Ha salt i teen?

Jeg er sjeleglad vi ikke har slike påfunn hos oss. Jeg er ekstrem motstander av den slags humor som du beskriver. Kall meg mer enn gjerne kjedelig og kjip, det overlever jeg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad vi ikke har slike påfunn hos oss. Jeg er ekstrem motstander av den slags humor som du beskriver. Kall meg mer enn gjerne kjedelig og kjip, det overlever jeg fint.

Jeg er helt enig med deg! Dette opplegget hadde absolutt ikke passet inn hos oss, og jeg er sjeleglad for at ingen hos oss finner på noe sånt...

Vi har adventstake i vinduet og pleier å tenne stearinlys, og det er vel det eneste vi gjør ekstra på de mørke dagene i desember - og det er nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad vi ikke har slike påfunn hos oss. Jeg er ekstrem motstander av den slags humor som du beskriver. Kall meg mer enn gjerne kjedelig og kjip, det overlever jeg fint.

Helt enig!

Men jeg og min nærmeste medarbeider dro i gang julekalender ett år. Det var faktisk veldig hyggelig når alle uansett spiste lunsj sammen (og vi var 24 ansatte på kontoret det året!). Vii fikk bevilga en tusenlapp eller to merka sosiale tiltak, og alle fikk en liten skreddersydd oppmerksomhet hver. Alt fra en lunsjdate med en kollega til en "jentene i administrasjonen hjelper deg med å rydde det rotete kontoret ditt-dag". Trekking av kalender var med andre ord ikke overlatt til tilfeldighetene.

Husker det vagte stor begeistring og masse ros til oss som hadde tatt initiativet. Men det tok en del tid å forberede det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad vi ikke har slike påfunn hos oss. Jeg er ekstrem motstander av den slags humor som du beskriver. Kall meg mer enn gjerne kjedelig og kjip, det overlever jeg fint.

Jeg hadde syntes det var utrolig slitsomt. Hater sånne opplegg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig!

Men jeg og min nærmeste medarbeider dro i gang julekalender ett år. Det var faktisk veldig hyggelig når alle uansett spiste lunsj sammen (og vi var 24 ansatte på kontoret det året!). Vii fikk bevilga en tusenlapp eller to merka sosiale tiltak, og alle fikk en liten skreddersydd oppmerksomhet hver. Alt fra en lunsjdate med en kollega til en "jentene i administrasjonen hjelper deg med å rydde det rotete kontoret ditt-dag". Trekking av kalender var med andre ord ikke overlatt til tilfeldighetene.

Husker det vagte stor begeistring og masse ros til oss som hadde tatt initiativet. Men det tok en del tid å forberede det. ;)

Men det som dere gjorde virket litt mer koselig da. Det andre opplegget hørtes bare stress ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad vi ikke har slike påfunn hos oss. Jeg er ekstrem motstander av den slags humor som du beskriver. Kall meg mer enn gjerne kjedelig og kjip, det overlever jeg fint.

Hva med å bare la være å svare når man ikke har noe å bidra med, istedet for å ødelegge andres tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare la være å svare når man ikke har noe å bidra med, istedet for å ødelegge andres tråder?

Bare et lite hint om at slett ikke alle synes sånt er morsomt i det hele tatt så kanskje man bør finne på noe litt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare la være å svare når man ikke har noe å bidra med, istedet for å ødelegge andres tråder?

Ødelegge andres tråd`? Man kan vel svare litt rundt ting også vel? Det dreide seg jo om det hovedinnlegget handlet om. Ellers blir det veldig kjedelig om man alltid kun skal svare helt konkret syns nå jeg. Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegge andres tråd`? Man kan vel svare litt rundt ting også vel? Det dreide seg jo om det hovedinnlegget handlet om. Ellers blir det veldig kjedelig om man alltid kun skal svare helt konkret syns nå jeg. Men men...

Ødelegge i den forstand at mange lar være å svare på spørsmålet når flere uttrykker sin avsmak mot konseptet på den måten.

Hvorfor ikke heller komme med tips til små ting som kan glede en kollega i adventstiden? Eller er dere imot det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegge i den forstand at mange lar være å svare på spørsmålet når flere uttrykker sin avsmak mot konseptet på den måten.

Hvorfor ikke heller komme med tips til små ting som kan glede en kollega i adventstiden? Eller er dere imot det og?

Jeg syns det hørtes litt slitsomt ut å måtte finne på ekstra ting utenom det å være en god kollega som man alltid prøver ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelegge i den forstand at mange lar være å svare på spørsmålet når flere uttrykker sin avsmak mot konseptet på den måten.

Hvorfor ikke heller komme med tips til små ting som kan glede en kollega i adventstiden? Eller er dere imot det og?

''Hvorfor ikke heller komme med tips til små ting som kan glede en kollega i adventstiden? Eller er dere imot det og?''

Hva i all verden er galt med å uttrykke sin mening om at ikke alle synes slike festlige påfunn er festlige? Hva faen er det som er morsomt med å måtte leite kontorbygget rundt etter skjerfet sitt når man er på vei hjem for å rekke barnehagen? Hadde jeg fått vite at det var en kollega som hadde gjemt det med vilje, og jeg var i det rette humøret, skal jeg love deg at vedkommende ikke hadde funnet på å "glede" meg på denne måten en gang til. Makan til jævla tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...