Gå til innhold

Operere tunge øyelokk


pekkaline

Anbefalte innlegg

Har du gjort det så hadde det vært fint om du fortalte litt om opplevelsen.

Gruer meg litt..... Er riktig en pingle blitt etter en operasjon i nesen her tidligere. :/ Rar setning ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå noen år siden jeg tok mine, har ikke angret en dag, bare herlig.

Ingen så det heller uten at jeg fortalte det.

Selve oprasjonen gikk veldig greit, følte meg trygg, samtidig var jeg selvsagt nervøs.

Så ikke helt god ut de nærmeste dagene, måtte bare være hjemme fra jobb en uke.

Ikke noe å grue seg til,du vil føle deg mye "lettere" etterpå, deilig å slippe,skal si det er slitsomt med tunge øyelokk, tro det eller ei, det vil du få merke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå noen år siden jeg tok mine, har ikke angret en dag, bare herlig.

Ingen så det heller uten at jeg fortalte det.

Selve oprasjonen gikk veldig greit, følte meg trygg, samtidig var jeg selvsagt nervøs.

Så ikke helt god ut de nærmeste dagene, måtte bare være hjemme fra jobb en uke.

Ikke noe å grue seg til,du vil føle deg mye "lettere" etterpå, deilig å slippe,skal si det er slitsomt med tunge øyelokk, tro det eller ei, det vil du få merke.

Lykke til.

Ikke noe å grue seg for, men man reagerer jo litt forskjellig så derfor viktig å ha noen forhåndsregler.

Jeg tok det med ro på sofaen resten av dagen etterat jeg kom hjem, hver time byttet jeg poser med frosne erter som jeg la på øynene. Hadde gjort i stand på forhånd, 6 poser med frosne erter. Hadde alltid to poser klare i fryseren. Dermed ble jeg nesten ikke blå etterpå.

Ingen infeksjon eller andre plager.

Dusja øynene morgen og kveld (lukka øynene altså).

Tok stingene 5-6 dager etterpå.

Selve operasjonen gikk veldig greit og ikke noe ubehagelig i det hele tatt.

Dette er i hvertfall min erfaring og jeg ble kjempegodt fornøyd. SÅ deilig med et mere åpent blikk etterpå.

Lykke til og bruk ikke krefter på å grue deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blir fint :O)

Litt vemmelig siden operasjonen foregår i lokalbedøvelse. Vemmelig å stikke i huden rundt øynene for å bedøve. Men etterpå går det veldig greit.

Resultatet blir i de aller fleste tilfeller meget bra. Jeg angrer ikke et tøddels sekund.

Det som er trist med meg er at han ikke ville ta fettet inni der, men tok bare overflødig hud, det gjør at jeg i dag alikavel er ganske tung over øyenlokkene.

Vær kjempeflink med is (små erteposer) Da kan du redusere blåhet og hevelse. Jeg fikk en cm lang blå strek i ene øyekroken på ene øynet, det var det eneste (men det er mer sjelden)

Gled deg, det lille ubehaget er det virkelig verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg også såå lyst til å gjøre! Jeg får bare ikke somla meg til det + at det koster litt. Jeg må jo også gjøre det i ferien, vil ikke komme på jobb med blåveiser.

Skal du betale det selv eller får du dekket det? Kan jeg spørre hvor gamel du er? Jeg er 39 år, men vet ikke om det er "ungt" i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå noen år siden jeg tok mine, har ikke angret en dag, bare herlig.

Ingen så det heller uten at jeg fortalte det.

Selve oprasjonen gikk veldig greit, følte meg trygg, samtidig var jeg selvsagt nervøs.

Så ikke helt god ut de nærmeste dagene, måtte bare være hjemme fra jobb en uke.

Ikke noe å grue seg til,du vil føle deg mye "lettere" etterpå, deilig å slippe,skal si det er slitsomt med tunge øyelokk, tro det eller ei, det vil du få merke.

Lykke til.

Ser frem til at det er overstått ja! Takk. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Blir fint :o)' timestamp='1259297279' post='4257964]

Litt vemmelig siden operasjonen foregår i lokalbedøvelse. Vemmelig å stikke i huden rundt øynene for å bedøve. Men etterpå går det veldig greit.

Resultatet blir i de aller fleste tilfeller meget bra. Jeg angrer ikke et tøddels sekund.

Det som er trist med meg er at han ikke ville ta fettet inni der, men tok bare overflødig hud, det gjør at jeg i dag alikavel er ganske tung over øyenlokkene.

Vær kjempeflink med is (små erteposer) Da kan du redusere blåhet og hevelse. Jeg fikk en cm lang blå strek i ene øyekroken på ene øynet, det var det eneste (men det er mer sjelden)

Gled deg, det lille ubehaget er det virkelig verdt

Takk! Kjenner jeg blir glad. Takk for tips også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også såå lyst til å gjøre! Jeg får bare ikke somla meg til det + at det koster litt. Jeg må jo også gjøre det i ferien, vil ikke komme på jobb med blåveiser.

Skal du betale det selv eller får du dekket det? Kan jeg spørre hvor gamel du er? Jeg er 39 år, men vet ikke om det er "ungt" i denne sammenheng.

Jeg er 43 år. Min søster gjorde det da hun var 37år, så det er bare å gå til legen din å be om henvisning. :)

Her hvor jeg bor fikk jeg innkallesen til timen i posten i mars. Timen var nå nylig i oktober.

Jeg har vært utrolig heldig å blitt trukket ut til å få ordnet det i romjula, ellers måtte jeg ventet helt til høsten!

Så ting tar tid, du har masse tid å ev. ombestemme deg på. ;))

Nå gleder jeg meg bare til å få det unnagjort.

Jeg får det dekket. Må betale egenandel og kjøpe en salve til bruk etter operasjonen, det kommer på rundt 700kr. DET er en fin julegave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 år. Min søster gjorde det da hun var 37år, så det er bare å gå til legen din å be om henvisning. :)

Her hvor jeg bor fikk jeg innkallesen til timen i posten i mars. Timen var nå nylig i oktober.

Jeg har vært utrolig heldig å blitt trukket ut til å få ordnet det i romjula, ellers måtte jeg ventet helt til høsten!

Så ting tar tid, du har masse tid å ev. ombestemme deg på. ;))

Nå gleder jeg meg bare til å få det unnagjort.

Jeg får det dekket. Må betale egenandel og kjøpe en salve til bruk etter operasjonen, det kommer på rundt 700kr. DET er en fin julegave! :)

Det skal vel mye til for å få henvisning? Jeg har bare litt tunge, ikke mye - bare kosmetisk. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Mamma har gjort det, og det gikk kjempefint :)

Hun så ut som om hun hadde fått juling noen dager, men det var visst ikke så vondt som hun trodde. Det grodde raskt, og etter en uke så man at det var røde striper der de hadde skåret - men ikke at det var operasjonssår.

Hun var positivt overrasket over hvor greit det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel mye til for å få henvisning? Jeg har bare litt tunge, ikke mye - bare kosmetisk. Du da?

Det skal hindre synet eller belaste øyene. På meg henger det tungt på ytterkantene. Spesielt den ene siden. Andre siden har jeg også en kolstreolklump. :( Så den skal han fjerne.

Om du ser det er den veien det går, så husk på dette med at det tar tid før det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har gjort det, og det gikk kjempefint :)

Hun så ut som om hun hadde fått juling noen dager, men det var visst ikke så vondt som hun trodde. Det grodde raskt, og etter en uke så man at det var røde striper der de hadde skåret - men ikke at det var operasjonssår.

Hun var positivt overrasket over hvor greit det gikk :)

Takk. :) Flere jeg har snakket med de siste dagene har bare positivt å si. Ja jeg kan se forslått ut. Litt dumt med tanke på nyttårsaften, men dette er viktigere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Takk. :) Flere jeg har snakket med de siste dagene har bare positivt å si. Ja jeg kan se forslått ut. Litt dumt med tanke på nyttårsaften, men dette er viktigere. :)

Det gikk over på samme tid som et heftig blåmerke hos mamma, så det trenger ikke ta så lang tid. En uke eller noe.

Du får bruke store (og veldig morderne!!) briller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk over på samme tid som et heftig blåmerke hos mamma, så det trenger ikke ta så lang tid. En uke eller noe.

Du får bruke store (og veldig morderne!!) briller ;)

hehe, fluebriller. *nikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...