Gå til innhold

Noen som setter sprøyter selv?


Gjest annonym resten av måneden

Anbefalte innlegg

Gjest annonym resten av måneden

Diabetikere setter jo sprøytene selv. Er det noe i veien for at man kan sette sprøyter med cisordinol og lignende selv? Noen som gjør det?

Ser for meg at dette ville være veldig praktisk for den som reiser mye ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MedicNerd

Kan ikke si ja eller nei, men det burde jo ikke være noe i veien for det hvis man er frisk nok til å holde styr på det (ville ta medisinen sin, og ha god oversikt over bruken). Det kommer nok også an på hvordan sprøyta skal settes. Vi som har diabetes setter sprøyta i underhudsfett - noe som er meget enkelt å lære. Skal man derimot ha sprøyta intravenøst, vil det kreve trening. Det mest sannsynlige er vel at den skal settes i en muskel - noe som ikke er så vanskelig å lære seg.

Cisordinol finnes jo som tabletter og, så om det kunne fungere ville vel det kanskje være den beste løsningen om man reiser mye.

Dette er bare mine tanker om saken. NHD har nok mer kompetente svar enn meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annonym resten av måneden

Kan ikke si ja eller nei, men det burde jo ikke være noe i veien for det hvis man er frisk nok til å holde styr på det (ville ta medisinen sin, og ha god oversikt over bruken). Det kommer nok også an på hvordan sprøyta skal settes. Vi som har diabetes setter sprøyta i underhudsfett - noe som er meget enkelt å lære. Skal man derimot ha sprøyta intravenøst, vil det kreve trening. Det mest sannsynlige er vel at den skal settes i en muskel - noe som ikke er så vanskelig å lære seg.

Cisordinol finnes jo som tabletter og, så om det kunne fungere ville vel det kanskje være den beste løsningen om man reiser mye.

Dette er bare mine tanker om saken. NHD har nok mer kompetente svar enn meg :-)

Har kontroll på medisinene og tar dem selv i tablettform pr idag. Ser for meg at det hadde vært veldig enkelt bare å stappe en sprøyte i låret hver 4. uke eller noe sånt. Hehe, kanskje ikke slik det fungerer, men det må nå gå an å spørre? Verden kan jo gå framover på dette punktet også?

Skjønner det med at noen er ambivalent til medisiner, men det er jo mye verre med tabletter da. Lettere å ambilere (eh..var dette et ord i ordlisten tro?) seg til å ta ei sprøyte hver 4. uke enn å ta tabletter 2-3 ganger pr dag. Mener nå jeg ihvertfall :-).

Dessuten kan jeg å sette sprøyter så det problemet er eleminert. Synes dette er en ganske genial løsning jeg...for meg ihvertfall :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontroll på medisinene og tar dem selv i tablettform pr idag. Ser for meg at det hadde vært veldig enkelt bare å stappe en sprøyte i låret hver 4. uke eller noe sånt. Hehe, kanskje ikke slik det fungerer, men det må nå gå an å spørre? Verden kan jo gå framover på dette punktet også?

Skjønner det med at noen er ambivalent til medisiner, men det er jo mye verre med tabletter da. Lettere å ambilere (eh..var dette et ord i ordlisten tro?) seg til å ta ei sprøyte hver 4. uke enn å ta tabletter 2-3 ganger pr dag. Mener nå jeg ihvertfall :-).

Dessuten kan jeg å sette sprøyter så det problemet er eleminert. Synes dette er en ganske genial løsning jeg...for meg ihvertfall :=)

Lettere med sprøyte ja,men hver 4 uke?

Jeg måtte ta hver tiende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal ide, og burde jo være mulig om det er slik for deg at du faktisk vil ta de sprøytene.

men jeg tror grunnen til at slike medisiner blir gitt i sprøyte er fordi pasienten nekter å ta medisin grunnet manglende sykdomsinnsikt og lignende.

Men jeg tror en slik sprøyte settes intramuskulært og ikke bare rett i underhudsfettet som ved diabetes, så hvor lett det er å få den i skinka si selv vet jeg ikke???

Skulle tro det var greiere å ta medisinen som tabletter.

Er mange som må det, hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...