Gå til innhold

Kan man øke høyden 5cm?


Gjest vilvære180

Anbefalte innlegg

Gjest vilvære180

Finnes det noe operasjon som kan øke høyden? Vet dette kan høres tullete ut, for jeg er 175... Men jeg drømte alltid om 180. Slik gikk det ikke, og jeg drømmer fortsatt om 180. Er misunnelig på andre damer som har den høyden; jeg synes det er fint med høye damer - og jeg har så lyst til å være en av de!

Off... Hadde jeg nøyd meg med å være misfornøyd med puppa mine hadde det i det minste latt seg fikse (men de er jeg fornøyd med). Typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en får værra som en er når'n itte vart som en sku

Vi kan bytte høyde. Jeg er 180 og vil mye heller være 175. Kunne godt tenkt meg å gå med hæler på skoa uten å rage over alle mannfolk. Det er sikkert mulig å operere seg lengre med litt strekking, skruing og bolting. Mulig en ender opp som 100 cm til slutt ved at en sitter i rullestol, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Healthworker

Du kan sikkert rent praktisk skru deg opp 5 cm, hvis du tar tid og smerter til hjelp.

Heldigvis vil du aldri få dekket dette gjennom helsevesenet, men du er sikkert velkommen til å betale det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en tulletråd?

Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge ligger vel på en-noenogseksti...?

''Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge ligger vel på en-noenogseksti...?''

Tror den er nærmere 1,70 i dag. Sist jeg hørte var den 1,68, og den stiger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert rent praktisk skru deg opp 5 cm, hvis du tar tid og smerter til hjelp.

Heldigvis vil du aldri få dekket dette gjennom helsevesenet, men du er sikkert velkommen til å betale det selv.

''Heldigvis vil du aldri få dekket dette gjennom helsevesenet, men du er sikkert velkommen til å betale det selv''

Tror dette er eksperimentell kirurgi som bare har blitt utført på veldig kortvokste mennesker. Tror i hvert fall ikke det blir utført her til lands, men kanskje hvis man drar østover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstløv

Operasjonen blir utført her til lands, har i hvert fall blitt det tidligere. Jeg har hørt om at meget små personer har gjennomgått slike operasjoner.

Sitat: "Kortvoksthet defineres også som et centimetermål med beregnet slutthøyde for hvert kjønn. Dette er en definisjon som avhenger av etnisk bakgrunn. I Norge er grensene satt til mindre enn 150 cm for kvinner og mindre enn 161 cm for menn."

Det er en vond, smertefull og langvarig process.

Sitat: " *

Forlengelsesoperasjoner kan gjøres i forbindelse med korrigerende operasjoner eller alene. Nøyaktige, individuelle overveielser må gjøres i forkant og være et samarbeid mellom bruker, pårørende, kirurg og andre personer fra det tverrfaglige team

o Utføres først og fremst på bena, men er også utført på armer

o Fører til økt slutthøyde og kan gi bedre proporsjoner

o Komplikasjoner forekommer

o Achondroplasier og beslektede dysplasier er best egnet

o Relativt langvarig behandling. Hvert sykehusopphold tar 3–5 dager, og en total forlengelsesprosess ca. 2 år"

Dette er sakset fra: http://trs.sunnaas.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=231&I=3039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Finnes det noe operasjon som kan øke høyden? Vet dette kan høres tullete ut, for jeg er 175...''

Det kan du trygt si. Jeg er 22,5 cm lavere en deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Healthworker

''Heldigvis vil du aldri få dekket dette gjennom helsevesenet, men du er sikkert velkommen til å betale det selv''

Tror dette er eksperimentell kirurgi som bare har blitt utført på veldig kortvokste mennesker. Tror i hvert fall ikke det blir utført her til lands, men kanskje hvis man drar østover...

Folk har blitt gjort lenger her i landet også, men da er det snakk om svært kortvokste mennesker. Ikke ei på 175 cm som "drømmer om å være 180 cm".

I utlandet finner man sikkert noen som er villig til å foreta en slik operasjon, og som høstløv viser til, det er langvarig og smertefullt.

Lykke til, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge ligger vel på en-noenogseksti...?''

Tror den er nærmere 1,70 i dag. Sist jeg hørte var den 1,68, og den stiger :-)

Det jeg klarte å se, var 166-168. Det blir på "noenogsekstitallet", enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilvære180

Er dette en tulletråd?

Gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge ligger vel på en-noenogseksti...?

Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Det går an ja, for det kan bli gjort på dverger. Men det tar svært lang tid, og man må drive og skru en skrue inni beinet i to år eller noe sånt og gjør veldig vondt.

var dokumentar om en jente på 138 cm eller noe sånt som ble 4 cm høyere etter behandlingen og veldig glad for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

Da beklager jeg det, selvfølgelig. Det er bare det at du i utgangspunktet har en høyde som de færreste jenter/kvinner kommer opp i. Derfor blir det vanskelig å tenke seg at man kunne tenke seg enda noen cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er mulig. Så et program for noen år siden ang. dette. De knekker beina, setter inn skruer og skrur dem litt fra hverandre hver dag. Dette var meget smertefullt, og en langvarig prosess.

De som gjennomførte dette var svært korte, og 5-10 cm kunne gjøre en stor forskjell for dem til å klare seg selv i hverdagen.

Det kan jo hende at du hadde klart å få en lege til å gjøre dette. Det finnes jo en del halv-gale leger. Men dette er virkelig ikke en operasjon for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Finnes det noe operasjon som kan øke høyden? Vet dette kan høres tullete ut, for jeg er 175...''

Det kan du trygt si. Jeg er 22,5 cm lavere en deg...

Jeg med mine 156 cm sitter her med helt hakeslepp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

Sorry, klarer ikke à synes synd pà deg.

Tror eneste lösningen er à bli litt mindre utseendefiksert, eller fà fokuset litt bort fra seg selv og sitt ytre generelt.

Pröv à lese litt mer aviser, litteratur; engasjer deg i andres hverdag og vanskeligheter, du vil nok forstà da at du ikke har det sà faelt likevel og fà det mye bedre med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

''Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

''

Hvis du har alvorlige komplekser knyttet til høyden din, så burde denne tråden vært postet på forum for psykiatri. Løsningen ligger ikke i kirurgi, men i endring av din egen tenkning rundt deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med mine 156 cm sitter her med helt hakeslepp...

''Jeg med mine 156 cm sitter her med helt hakeslepp...''

Hva tror du jeg gjør? Di flaggstang der du sitter. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er for svarte ikke en tulletråd!!!!!!!!!!! Da kunne jeg vel heller postet den på psykiatri :P

Jeg har virkelig komplekser i forhold til dette. Døm meg gjerne som en "akrorktiker" om dere vil!

Og hvordan tror du livet vil bli om du hadde fått "skrudd" deg opp til 180 cm? Hadde du blitt lykkelig over natten? Fått drømmejobben? Fått drømmekjæresten og drømmeboligen? Hadde livet blitt lykkelig og flott fra ende til annen?

Jeg er stygt redd den eneste forskjellen vil være to skjemmende arr på beina...

Legg heller innlegget ditt på psykiatri du, om dette virkelig plager deg så er det profesjonell hjelp fra den kanten du trenger. Jeg mener ikke å være vemmelig, men realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...