Gå til innhold

Tviler på disse "egenskapene"...


Gjest dønnærlignå

Anbefalte innlegg

Gjest dønnærlignå

Jeg har sagt før at jeg er en empat.

I denne uken hadde jeg to netter uten søvn.

Det skjer relativt ofte at jeg ha en søvnløs natt, men to netter på rad har kun hendt en gang før. Og det var heller ikke det at jeg ikke var trett, for jeg var dørgende trett der jeg lå.

Den andre natten uten søvn så fikk jeg en slik "varme" som jeg noen ganger har fått før, som jeg tror er en eller annen åndelig dimensjon. fint nok. Men da jeg hørte lyder inne på naborommet, ble jeg mistenksom, kanskje han overførte energier til meg?

Jeg kjemper mot disse paranoide tankene, som kommer fra tid til annen, fordi jeg vet at mye av det slettes ikke har hold i virkeligheten, og muligens har ingenting hold i virkeligheten.

Har ingen psykdomshistorie, dvs diagnose, men har vært plaget med nedstemthet og angst i lang tid. Har vært hos legen med dette, men det skjedde ikke noe mer.

Jeg har hatt et par dager nå hvor jeg har hatt det veldig mye bedre, men det kjennes litt som om det er et lite vakum i hodet mitt, om dere forstår, og de lyse og lette tankene (som jeg ikke har hatt på lenge, gleden, likegyldigheten til mine problemer) veksler med en tidvis bekymring over det ene og det annet.

Jeg orker ikke å høre trist musikk, jeg vil bare at det skal gå over. For hodet mitt hviler ikke riktig, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg når jeg er alene.

Får du NHD noe ut av dette, eller andre?

Jeg føler et eller annet sted at noe er galt med meg, men jeg forsøker å la være å være en selvmedlidende type, og heller arbeide mot fremskritt. Noen ganger derimot, får jeg lyst til å skrike til verden "se på meg, fiks meg, gjør et eller annet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes det høres ut som du vil ha godt av en litt større dose antipsykotisk medisin enn den du har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...