Gå til innhold

Følelser


Gjest malf

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett enkelt og greit problem. Jeg føler ikke. Eller nesten ikke, ihvertfall. Klarer ikke å føle glede, være gla i noen, savne noen, forelske meg, være glad, latterkrampe, og alt sånt. Det skjer bare ikke. Kan ypperst skjeldent føle negative følelser som sjalusi og irritasjoner, men det er veldig lite. Har gått og lett etter følelsene i egentlig 3 år nå. Er en person som kan hjelpe andre med problemer og prate og de kan komme og fortelle meg og eg kan prate med de og lytte. Jeg kan ha små problem selv, og løse de enkelt. Men det med følelsene kommer jeg ikke vekk i fra. Jeg har venninner som har kommet og fortalt meg at de har blitt voldtatt, kjærlighetssorg, noen har dødd. Jeg reagerer ikke, helt rolig, kan jeg lytte og la de få snakke ut. Uten at jeg føler noen som helst smerte av å bry meg osv. Jeg stresser heller aldri, tar absolutt alt med ro, skole også. Er dette noe som du kan gi noe som helst tankebølger ovenfor, eller er dette noe som du må vite veldig mye mer for å finne ut av? Jeg er bare evig lei av å være tom. Hilsen gutt 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres for meg ut som anhedoni. Kan du væe deprimert?

Kan selv ikke huske å følt så mye opp igjennom årene. Har uansett ikke reagert noe på dette siden jeg stort sett har dreve med dataspill og slikt opp gjennom årene. Dette oppsto mest da jeg sluttet og ikke fikk ting helt til å fungere. (siste 3 årene)

Jeg kan innimellom ha små følelser som tilhører opplevelser og minner online på dataspill (world of warcraft) men dette er noe som ikke er i virkelige livet. Positive følelser kan jeg ikke huske så mye av opp igjennom livet, men har hatt mye nedfor og deprimerte perioder pga mobbing.

Deprimert kan jeg være i korte perioder ganske ofte (fra 1 til flere ganger i måneden.) kan gå veldig mye opp og ned. Jeg har nok ingen personlighets forstyrrelse, ovenfor at jeg kan sette ting i perspektiv og se ting fra andre vinkler en meg selv og slikt også. Men jeg kan lite om akkurat den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...