Gå til innhold

Sårende..


Gjest elisa30

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med kjæresten i ett år. Jeg veier 65 kilo og er er 170 høy. Er ikke tjukk, men kunne nok tatt av noen kilo. Her en dag sa kjæresten til meg at jeg måtte trene og ta av noen kilo, han måtte ha en dame som han tente på.

Er jeg nærtagende som ble såret av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    5

  • Dorthe

    5

  • Persille1365381127

    3

  • Ysah

    2

Mest aktive i denne tråden

Du har en bmi på 22,5 noe som er en helt normal vekt. Jeg hadde utvilsomt blitt lei meg og såret over en slik kommentar.

Litt trening er dog sunt uansett og kanskje var det bare en klønete måte å oppfordre deg til å trene på? *erfaring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hadde jeg fått en slik kommentar, så hadde kjæresten måttet gå seg en lang tur og tenke seg veldig godt om, og hvis han da hadde samme mening, når han kom tilbake, så fikk få lov til å pakke kofferten sin og gå for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik kjæreste hadde jeg ikke orket. Og jeg hadde nok oppdaget hvor overfladisk han var lenge før han kom med en slik kommentar.

Du er ikke nærtagende. Forøvrig burde du ikke slanke deg, vekten din er helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Tja, ikke spesielt hyggelig sagt...

Men jeg er like høy som deg, og da jeg oppdaget at jeg veide 64 fikk jeg helt noia - jeg diettet og trente litt, og er MYE mer fornøyd nå som jeg veier 60 kg.

Det var ingen stor innsats, og selv om ingen kommenterte det negativt da - så er det flere som kommenterer at jeg ser bra ut nå.

Om du VIL gå ned litt, så kan du det.

Men om du skal gjøre det fordi han sier det? Garantert IKKE! Hadde du gått opp 20 kg kunne kanskje en forsiktig påminnelse vært på sin plass, men når du er helt normal så er det bare ufint.

Jeg tipper det ligger noe annet under, eller så har han kanskje bare vært uforsiktig i uttalelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slik kjæreste hadde jeg ikke orket. Og jeg hadde nok oppdaget hvor overfladisk han var lenge før han kom med en slik kommentar.

Du er ikke nærtagende. Forøvrig burde du ikke slanke deg, vekten din er helt perfekt.

Enig, hun er sikkert flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik kjæreste hadde jeg ikke orket. Og jeg hadde nok oppdaget hvor overfladisk han var lenge før han kom med en slik kommentar.

Du er ikke nærtagende. Forøvrig burde du ikke slanke deg, vekten din er helt perfekt.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min hatt!!! Du finnes jo ikke overvektig.

Hva vil denne fyren synes om deg etter at du potensielt har vært graivd og født ham flere barn, ammet, hatt keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått en slik kommentar, så hadde kjæresten måttet gå seg en lang tur og tenke seg veldig godt om, og hvis han da hadde samme mening, når han kom tilbake, så fikk få lov til å pakke kofferten sin og gå for godt.

Godt svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke spesielt hyggelig sagt...

Men jeg er like høy som deg, og da jeg oppdaget at jeg veide 64 fikk jeg helt noia - jeg diettet og trente litt, og er MYE mer fornøyd nå som jeg veier 60 kg.

Det var ingen stor innsats, og selv om ingen kommenterte det negativt da - så er det flere som kommenterer at jeg ser bra ut nå.

Om du VIL gå ned litt, så kan du det.

Men om du skal gjøre det fordi han sier det? Garantert IKKE! Hadde du gått opp 20 kg kunne kanskje en forsiktig påminnelse vært på sin plass, men når du er helt normal så er det bare ufint.

Jeg tipper det ligger noe annet under, eller så har han kanskje bare vært uforsiktig i uttalelsene sine.

Takk, endelig noen som er enig med meg. Jeg er omtrent like høy og liker meg best på 58 kg. Nå er jeg 62 kg og føler på hele meg at det er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, endelig noen som er enig med meg. Jeg er omtrent like høy og liker meg best på 58 kg. Nå er jeg 62 kg og føler på hele meg at det er for mye.

Man kan ikke alltid sammenligne to personer med samme høye slik. det kommer jo an på "bredden" av skjelettet osv hvor mye det er "plass til" inni ramma før det begynner å tyte ut som valker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke alltid sammenligne to personer med samme høye slik. det kommer jo an på "bredden" av skjelettet osv hvor mye det er "plass til" inni ramma før det begynner å tyte ut som valker osv.

Skulle akkurat til å skrive noe av det samme men nå kom du meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke alltid sammenligne to personer med samme høye slik. det kommer jo an på "bredden" av skjelettet osv hvor mye det er "plass til" inni ramma før det begynner å tyte ut som valker osv.

Og også fettfordelingen. Kvinner med naturlig store pupper og/eller brede hofter vil ofte se helt utsultet ut om de får for lav BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Takk, endelig noen som er enig med meg. Jeg er omtrent like høy og liker meg best på 58 kg. Nå er jeg 62 kg og føler på hele meg at det er for mye.

Jeg skulle vært på 58 egentlig, jeg liker meg best der. Men 60 går greit. 64 gikk IKKE!

Men det er jo en smakssak går jeg utifra?

Bedre halvdel synes visstnok jeg ser bra ut både på 58 og 64 - men han ser jo at jeg er strammere og bedre trent nå, selv om det angivelig ikke gjør noe om jeg veier litt mer. Tipper han bare er forsiktig med å uttale seg i fare for å si noe feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke alltid sammenligne to personer med samme høye slik. det kommer jo an på "bredden" av skjelettet osv hvor mye det er "plass til" inni ramma før det begynner å tyte ut som valker osv.

Nemlig, det har du helt rett i. Jeg buler skikkelig på den vekta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vært på 58 egentlig, jeg liker meg best der. Men 60 går greit. 64 gikk IKKE!

Men det er jo en smakssak går jeg utifra?

Bedre halvdel synes visstnok jeg ser bra ut både på 58 og 64 - men han ser jo at jeg er strammere og bedre trent nå, selv om det angivelig ikke gjør noe om jeg veier litt mer. Tipper han bare er forsiktig med å uttale seg i fare for å si noe feil ;)

60 kg kan gå på meg også, men jeg burde ha en BMI på under 18. Ellers så blir jeg for stor oventil og for liten nedentil og det står ikke helt i stil ;o) Det ser skikkelig teit ut med størrelse 34 nedentil og størrelse 40 oventil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg synes ikke det er rart at du ble såret. Det er idiotisk kommentar av han.

Skal han bestemme hvordan du skal se ut? Forøvrig høres vekta og høyden din helt perfekt ut.

En eks ba meg gå opp til 50 kg (fra ca 45). Jeg gjorde det - ung og dum som jeg var. Så sa han jeg ikke burde gå opp mer. Og jeg gjorde ikke det.

Huff- nesten flaut å fortelle det. Men jeg var så ung- og naiv- og fant meg i det der. (forlot han etter 3-4 år av andre årsaker).

Tilbake til din situasjon: Tror du han faktisk mente det han sa? Bør dere kanskej snakke litt ilag om det? Nå er din kropp din arena, og det viktigste er at du trives med deg selv. Kanskje han sliter med potens eller liknende, og "legger skylda" på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...