Gå til innhold

Hva skal vi spise på julaften?


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg bor, som de fleste vet, i England. I hovedsak feires jul på første juledag her, så da skal vi til svigermor og spise kalkun. Men siden jeg er norsk, så insisterer jeg på feiring på julaften også. Da skal vi åpne alle pakkene fra Norge, pluss pakkene til/fra hverandre.

Men hva i all verden skal vi spise? Jeg hadde nok betalt godt over 1000 kroner for pinnekjøtt akkurat nå, men den tanken må jeg slå fra meg. Så da lurer jeg på om dere har noen gode ideer? Svinestek kan sikkert være greit nok, men det er definitivt ikke favoritten her i huset. Helt grei søndagsmiddag, men det er det.

Samboer forbinder kun kalkun med jul og det får vi jo på første juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*lyser opp* Går det an å sende det i posten? Vil det ikke bli ødelagt?

Tror det går an hvis et er pakket godt inn. Det er jo bare tørket salt kjøtt som ikke blir skjemt hvis det holdes rimelig tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lyser opp* Går det an å sende det i posten? Vil det ikke bli ødelagt?

Klart det kan sendes (om det er lov å importere det til England er en annen sak...)

Få noen til å sende deg pinnekjøttet snarest, før det begynner å ta evigheter for pakkene å komme fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det kan sendes (om det er lov å importere det til England er en annen sak...)

Få noen til å sende deg pinnekjøttet snarest, før det begynner å ta evigheter for pakkene å komme fram.

''Få noen til å sende deg pinnekjøttet snarest, før det begynner å ta evigheter for pakkene å komme fram.''

Går fort å sende fra Norge til England, er verre andre veien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Få noen til å sende deg pinnekjøttet snarest, før det begynner å ta evigheter for pakkene å komme fram.''

Går fort å sende fra Norge til England, er verre andre veien. ;)

Ah! Var det jeg spurte om i mailen nå. For England til Norge tar det godt over en uke i min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt.

Ikke for å ta gleden fra dere - men det er ikke lov å ha med kjøtt til England. Vi har slektninger og har hatt med både norvegia og gilde wiener når vi har reist, men det er visst ikke lov...

Uansett er vel der verste som kan skje at pakken stoppes.

Våre (norske) slektninger pleier å ha ribbe julaften (the local butcher, tror neppe Tesco har) og kalkun 1. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ta gleden fra dere - men det er ikke lov å ha med kjøtt til England. Vi har slektninger og har hatt med både norvegia og gilde wiener når vi har reist, men det er visst ikke lov...

Uansett er vel der verste som kan skje at pakken stoppes.

Våre (norske) slektninger pleier å ha ribbe julaften (the local butcher, tror neppe Tesco har) og kalkun 1. dag.

:( Får se hva mariaflyfly sier når hun kommer tilbake.

Ribbe er, forøvrig, ikke mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Får se hva mariaflyfly sier når hun kommer tilbake.

Ribbe er, forøvrig, ikke mat ;)

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt sjansen uansett, bare vært klar over risikoen. Du får bare være dum hvis noen oppdager det og konfronterer deg med problemet?

Jeg liker ribbe, men ikke kokte potetet, medisterkaker, medsterpølser eller surkål. Pinnekjøtt, derimot... Vi pleier å lagre litt fra forrige jul til lysten begynner å melde seg samtidig med høststormene.

(skal til svigers i år, der er ribbe fast takst...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt sjansen uansett, bare vært klar over risikoen. Du får bare være dum hvis noen oppdager det og konfronterer deg med problemet?

Jeg liker ribbe, men ikke kokte potetet, medisterkaker, medsterpølser eller surkål. Pinnekjøtt, derimot... Vi pleier å lagre litt fra forrige jul til lysten begynner å melde seg samtidig med høststormene.

(skal til svigers i år, der er ribbe fast takst...)

Blir frossenpizza på oss, med mindre pinnekjøttet når fram ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liza i London

Ikke noe problem å få sendt pinnekjøtt, - vi får det hvert år.

Det enkleste er faktisk å bestille det fra butikk pr tlf eller mal ( evt få noen til å gå ibutikken og bestille og betale). Forretningene som gjør dette har prosedyrer på det, alle papirer utfylt - og pinnekjøtt er lov å inportere til UK fordi det er saltet/tørket. Derfor tåler det også forsendelsen godt, selv om du ikke er hjemme første gang ParcelForce banker på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...