Gå til innhold

Veldig sår


Speak

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg vært veldig sår. Så ille at det gjør vondt å tørke meg, og at sex definitivt ikke er aktuelt. Det kjennes nesten ut som om det er tørt og sårt. Samtid som det er gult slim inni. (Beklager detaljene)

Jeg har akkurat skiftet fra hormonspiral til vanlig spiral, og har jo blødd litt. Det er mange år siden sist.

Noen som vet hva dette kan være? Jeg har fast partner, og har hatt det i åresvis. Så jeg tror ikke det er noen kjønns-sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg opplevde plutselig å bli sår, helt ekstremt også. Ble sjekket for det meste, men uten resultat. Det jeg til slutt fant ut var at jeg ikke tålte det resirkulerte toalettpapiret. Jeg kan kun bruke Lambi, så dersom du ikke bruker det fra før så ville jeg byttet.

Samtidig tror jeg at jeg ville tatt en kur, siden du har gult slim. Du kan få fått ubalanse i underlivet etter spiralbyttet. Finnes forskjellige typer på apoteket, så jeg ville prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259655112' post='4260603]

Jeg opplevde plutselig å bli sår, helt ekstremt også. Ble sjekket for det meste, men uten resultat. Det jeg til slutt fant ut var at jeg ikke tålte det resirkulerte toalettpapiret. Jeg kan kun bruke Lambi, så dersom du ikke bruker det fra før så ville jeg byttet.

Samtidig tror jeg at jeg ville tatt en kur, siden du har gult slim. Du kan få fått ubalanse i underlivet etter spiralbyttet. Finnes forskjellige typer på apoteket, så jeg ville prøvd det.

En kur? Har aldri hørt om noe sant. Får ta meg en tur på apoteket og spørre:-)

Jeg har brukt samme toalettpapir kjempelenge, så jeg tviler litt på at det er det. Tester apoteket først.

Takk for tips. Da blir nok gubben glad også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

En kur? Har aldri hørt om noe sant. Får ta meg en tur på apoteket og spørre:-)

Jeg har brukt samme toalettpapir kjempelenge, så jeg tviler litt på at det er det. Tester apoteket først.

Takk for tips. Da blir nok gubben glad også:-)

Jeg hadde også brukt samme papir lenge, så bare pang tålte jeg det ikke.

Det finnes forskjellig for å rette opp i ubalanse i underlivet, en soppkur kan du prøve, eller sånn øh, Lactal? ja noe i den duren for å gjenopprette balansen. Jeg har i perioder fått ubalanse i bakteriefloraen av diverse årsaker, og da har slike produkter rettet det opp igjen. Det finnes også salver som kan lindre sårheten litt.

Har du brukt truseinnlegg av noe slag nå? Det er det mange som reagerer på, blir såre. Så de kan bare bruke noen få typer innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.R.-07

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259656258' post='4260619]

Jeg hadde også brukt samme papir lenge, så bare pang tålte jeg det ikke.

Det finnes forskjellig for å rette opp i ubalanse i underlivet, en soppkur kan du prøve, eller sånn øh, Lactal? ja noe i den duren for å gjenopprette balansen. Jeg har i perioder fått ubalanse i bakteriefloraen av diverse årsaker, og da har slike produkter rettet det opp igjen. Det finnes også salver som kan lindre sårheten litt.

Har du brukt truseinnlegg av noe slag nå? Det er det mange som reagerer på, blir såre. Så de kan bare bruke noen få typer innlegg.

Jeg tåler heller ikke resirkulert toalettpapir. Var helt ødelagt i underlivet i et par år , før en gynekolog tipset meg om å skifte toalettpapir. Ikke alltid lurt å være økonomisk:) Ble bra etter noen uker, og har ikke hatt problemer siden. Bortsett i fra viss jeg er ute å reiser og glemmer å ta med dorullen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tåler heller ikke resirkulert toalettpapir. Var helt ødelagt i underlivet i et par år , før en gynekolog tipset meg om å skifte toalettpapir. Ikke alltid lurt å være økonomisk:) Ble bra etter noen uker, og har ikke hatt problemer siden. Bortsett i fra viss jeg er ute å reiser og glemmer å ta med dorullen min:)

Samme her, ingen problemer så lenge jeg holder med til kvalitetspapir :o) Glemmer jeg å ta med på reise, så begynner jeg ganske kjapt å få symptomer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259657772' post='4260640]

Samme her, ingen problemer så lenge jeg holder med til kvalitetspapir :o) Glemmer jeg å ta med på reise, så begynner jeg ganske kjapt å få symptomer igjen.

Merkelig - har det med kjemikalier i papiret å gjøre eller *kremt* friksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Merkelig - har det med kjemikalier i papiret å gjøre eller *kremt* friksjonen?

Kjemikalier tror jeg. Jeg har hørt at det er blekk i det resirkulerte, om det stemmer vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg blir så sår dersom jeg bruker det mer en sjelden gang sånn i nøden.

Når jeg fant det ut, så er det jo enkelt å unngå, for fy flate så vondt jeg hadde da det stod på som verst. Det svei noe forferdelig, jeg kunne knapt bevege på meg når det var som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ring legen / legekontoret og hør

Gult slim ville jeg sjekket, det er rett etter innsetting av (ny) spiral en er ekstra utsatt for infeksjon, og jeg har hver gang jeg har satt inn spiral (tre ganger) fått beskjed om å komme rett tilbake uten timebestilling hvis jeg merker uvanlige symptomer (som kan være tegn på infeksjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som infeksjon.. jeg var ofte plaget med det for flere år siden. Ble sår og øm uten grunn, og hadde tynn gulaktig utflod som ikke var slimete, men tørr på en måte.. Noen ganger hjalp det med vivag (stikkpiller som nøytraliserer bakteriefloraen) og andre ganger måtte antibiotika til..

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/symptomer/utflod-fra-skjeden-1386.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259656258' post='4260619]

Jeg hadde også brukt samme papir lenge, så bare pang tålte jeg det ikke.

Det finnes forskjellig for å rette opp i ubalanse i underlivet, en soppkur kan du prøve, eller sånn øh, Lactal? ja noe i den duren for å gjenopprette balansen. Jeg har i perioder fått ubalanse i bakteriefloraen av diverse årsaker, og da har slike produkter rettet det opp igjen. Det finnes også salver som kan lindre sårheten litt.

Har du brukt truseinnlegg av noe slag nå? Det er det mange som reagerer på, blir såre. Så de kan bare bruke noen få typer innlegg.

Ja, jeg har faktisk brukt truseinnlegg nå. Kaster det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult slim ville jeg sjekket, det er rett etter innsetting av (ny) spiral en er ekstra utsatt for infeksjon, og jeg har hver gang jeg har satt inn spiral (tre ganger) fått beskjed om å komme rett tilbake uten timebestilling hvis jeg merker uvanlige symptomer (som kan være tegn på infeksjon).

Har ikke tenkt at det kan være infeksjon, men det kan det kanskje. Jeg får ringe gynikologen og spørre. Takk for tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har fått en infeksjon synes jeg, i og med det gule slimet. Ring legen med en gang og få hastetime.

Det er gjort nå. Fikk time på torsdag. Føler meg i super form ellers, så det er nok ikke noe alvorlig:-)

Har også kastet truseinnlegget som jeg fikk tips om. Ser vel egentlig at det kan være en sammenheng her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1259655112' post='4260603]

Jeg opplevde plutselig å bli sår, helt ekstremt også. Ble sjekket for det meste, men uten resultat. Det jeg til slutt fant ut var at jeg ikke tålte det resirkulerte toalettpapiret. Jeg kan kun bruke Lambi, så dersom du ikke bruker det fra før så ville jeg byttet.

Samtidig tror jeg at jeg ville tatt en kur, siden du har gult slim. Du kan få fått ubalanse i underlivet etter spiralbyttet. Finnes forskjellige typer på apoteket, så jeg ville prøvd det.

Så rart, jeg har akkurat det motsatte problemet. Så lenge jeg holder meg til billig toa papir går det bra. Men prøver jeg feks lambi svir og klør det med en gang.

Må legge til at jeg prøvde first price truseinnlegg og fikk symptomer som lignet urinveis infeksjon.

Ingen av delene er tilfedlig, for jeg har forsøkt flere ganger, både med papir og truseinnlegg. Er nok noen stoffer jeg ikke tåler ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Så rart, jeg har akkurat det motsatte problemet. Så lenge jeg holder meg til billig toa papir går det bra. Men prøver jeg feks lambi svir og klør det med en gang.

Må legge til at jeg prøvde first price truseinnlegg og fikk symptomer som lignet urinveis infeksjon.

Ingen av delene er tilfedlig, for jeg har forsøkt flere ganger, både med papir og truseinnlegg. Er nok noen stoffer jeg ikke tåler ja.

Vi er alle forskjellige, og nå har jeg hørt så mange si at de tåler det og det, men ikke det og det. Så lenge vi finner ut hva vi tåler så er det jo en enkel sak.

Truseinnlegg tåler jeg alt av, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skjedekatarr/vaginose (se link).

Ellers støtter jeg forslaget om å kutte ut truseinnlegg - all den plasten kan gi "dårlig miljø" der nede.

Husker forresten Nøstebarns katalog hadde en omtale av "hvordan hekle bind av Nøstebarn-garn", så kanskje du skulle prøvd å hekle deg egne truseinnlegg? ;-)

http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginitt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skjedekatarr/vaginose (se link).

Ellers støtter jeg forslaget om å kutte ut truseinnlegg - all den plasten kan gi "dårlig miljø" der nede.

Husker forresten Nøstebarns katalog hadde en omtale av "hvordan hekle bind av Nøstebarn-garn", så kanskje du skulle prøvd å hekle deg egne truseinnlegg? ;-)

http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginitt.html

''Husker forresten Nøstebarns katalog hadde en omtale av "hvordan hekle bind av Nøstebarn-garn", så kanskje du skulle prøvd å hekle deg egne truseinnlegg? ;-)''

Husker jeg foreslo slike bind for de mest ihuga tøybleiefansen her inne en gang, men det var visst riktig så motbydelig... *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skjedekatarr/vaginose (se link).

Ellers støtter jeg forslaget om å kutte ut truseinnlegg - all den plasten kan gi "dårlig miljø" der nede.

Husker forresten Nøstebarns katalog hadde en omtale av "hvordan hekle bind av Nøstebarn-garn", så kanskje du skulle prøvd å hekle deg egne truseinnlegg? ;-)

http://www.doktoronline.no/lex/s/vaginitt.html

Ja, hjemmeheklede truseinnlegg er sikkert skikkelig effektive og behagelige:-)

Tror nok heller jeg dropper det og heller vasker truser/bukser oftere. (Ojda, med den setningen så høres det ut som om jeg vasker truser en gang i uka eller noe....)

Jeg droppet truseinnlegget i går, og jeg synes faktisk at det føles bedre allerede i dag. Jeg har aldri tenkt at det kan være et problem i det hele tatt. Jammen bra vi har DOL:-)

Takk også til linken du sente med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J.R.-07

Ja, hjemmeheklede truseinnlegg er sikkert skikkelig effektive og behagelige:-)

Tror nok heller jeg dropper det og heller vasker truser/bukser oftere. (Ojda, med den setningen så høres det ut som om jeg vasker truser en gang i uka eller noe....)

Jeg droppet truseinnlegget i går, og jeg synes faktisk at det føles bedre allerede i dag. Jeg har aldri tenkt at det kan være et problem i det hele tatt. Jammen bra vi har DOL:-)

Takk også til linken du sente med.

Bind og truseinlegg er rein "gift" for mitt underliv. Fint at du er bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...