Gå til innhold

Jul i Blåfjell for 4-åring?


Gjest Blåfjellmor

Anbefalte innlegg

Gjest Blåfjellmor

Ser Blåfjell-filmen har 7-årsaldersgrense og frarådes små barn pga. skumle scener.

Har jo lyst ta med 6-åringen og 4-åringen, men er 4-åringen for liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

Jeg trodde grensa for å dra på 7årsfilm er 7 år (alene) og 5år( i følge med voksne). Jeg hadde med meg en 7åring og en 5åring.

Men jeg mistenker at det var yngre barn på kinoforestillingen da vi så filmen.

7åringen storkoste seg. 5åringen synt det ble litt for skummelt og flyttet fort over til mammas fang og bleder resten av filmen. det er jo litt skummelt inni fjellet, mørkt og fjellansikter som snakker bl.a. Men noen unger tåler skumle ting bedre enn andre, så det kommer mest an på ungen det vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg tror historien går over hodet på en fireåring. Den er ganske alvorlig i tematikken.

7åringen min syntes filmen var bra og' storkoste seg, men heller ikke ho forsto slutten, så da vi kom ut måtte jeg forklare hva som egentlig hadde skjedd helt på slutten.

5 åringen syntes filmen var skummel, og forsto nok enda mindreav hva filmen handlet om. for 5åringen var det viktigste å ha vært på kino og fått sett film, ikke hva filmen dreide seg om.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få erfaringer fra andre.

Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det!

Antakelig vil nok 4-åringen si en god del til det...

Men kan du ikke finne noe "barnslig" som bare h*n på 4 er interessert i, og så går dere på det? Ikke nødvendigvis kino, men noe annet? Forresten pleier det komme noen julefilmer litt nærmere jul, som har adgang for alle, i hvert fall i byene (repriser).

Man skal vel egentlig være 5 år på 7-årsfilmer, og er h*n ikke 5, så er du nesten nødt til å forklare det. Det kan være fint for den eldste også å få gjøre noe alene som "stor" av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok med 4-åringen vår, og han storkoste seg. Det var litt skummelt, men absolutt ikke veldig skummelt. Han krøp opp i fanget underveis, men det gjør han gjerne ellers også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåfjellmor

Antakelig vil nok 4-åringen si en god del til det...

Men kan du ikke finne noe "barnslig" som bare h*n på 4 er interessert i, og så går dere på det? Ikke nødvendigvis kino, men noe annet? Forresten pleier det komme noen julefilmer litt nærmere jul, som har adgang for alle, i hvert fall i byene (repriser).

Man skal vel egentlig være 5 år på 7-årsfilmer, og er h*n ikke 5, så er du nesten nødt til å forklare det. Det kan være fint for den eldste også å få gjøre noe alene som "stor" av og til?

Jo da, og hvis jeg forklarer at det ikke er LOV for barnet å se filmen, så kan det være det godtas.

Pappaen får finne på noe med minsten, så får eldstebarnet alenetid med mor på kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Greit å få erfaringer fra andre.

Ser ut som den minste bør bli hjemme, spørs bare hva h*n sier til det!

Enig i at minste bør bli hjemme. Vi så filmen her om dagen, og jeg ville ikke tatt med ungen min hvis han hadde vært 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...