Gå til innhold

Hoster fremdeles, når skal antibiotikan virke?


Gjest jeg er lei av å hoste nå

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er lei av å hoste nå

da har jeg kommet halveis i antibiotikakuren, og fremdeles hoster jeg som en gal.. I natt var det skikkelig ille.. Har hostet og hostet og hostet og har nå hostet på med ryggsmerter også. Nå driver jeg å tapper i badekaret for å se om det kan hjelpe på litt. Snisktet mitt ser hjerjet ut.. ser ut som jeg ikke har sovet på 100 år..

merker at det er lettere å få opp slim når man sitter oppe.. når man ligger, som om natten så blir det helt håpløst..

Jeg hadde såååå lyst til å ta Cozylan i natt, men unnlot å gjøre det da mange sier at jeg burde la være fordi da blir bare slimet i lungene..

Men burde ikke snart antibiotikaen begynne å virke ?? har nå kommet halveis i kuren

MÅ bli bedre innen søndag for da skal jeg ut å fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trooghåp

efredin hostesaft er best å bruke nå..den løsner på slimet.bruker 2 ery max om morgen og 2 kvelden.( antibiotika) har hjulpet meg veldig! 3 dagen jeg går på det!

Snakk med legen din igjen))) og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

glemte å si..at legen samtidig tok crp og det viste seg at jeg hadde en infeksjon på 75..hva nå det betyr.,men hosten min ,er nesten borte:0) litt på natta og litt sånn inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si..at legen samtidig tok crp og det viste seg at jeg hadde en infeksjon på 75..hva nå det betyr.,men hosten min ,er nesten borte:0) litt på natta og litt sånn inni mellom.

Crp på 75 betyr bakteriell infeksjon, ikke virusrelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Crp på 75 betyr bakteriell infeksjon, ikke virusrelatert.

OK?? det vil si..at det er noe annet gærnt i kroppen?

trodde det hadde sammenheng med hostingen min,kansje lungevirus eller noe sånt. Glemmer bestandig å spørre legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK?? det vil si..at det er noe annet gærnt i kroppen?

trodde det hadde sammenheng med hostingen min,kansje lungevirus eller noe sånt. Glemmer bestandig å spørre legen!

Det betyr ikke noe annet enn at hostingen din skyldes en bakteriell infeksjon og ikke et virus. Eller det kan ha vært et virus som har utviklet seg til en bakteriell infeksjon. Bakterielle infeksjoner behandles med antibiotika eller penicillin som ikke har noen effekt på et virus (derfor har legen tatt Crp). Ta en ny Crp 1-2 uker etter endt behandling med medisin for å se om du er kvitt basseluskene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trooghåp

Det betyr ikke noe annet enn at hostingen din skyldes en bakteriell infeksjon og ikke et virus. Eller det kan ha vært et virus som har utviklet seg til en bakteriell infeksjon. Bakterielle infeksjoner behandles med antibiotika eller penicillin som ikke har noen effekt på et virus (derfor har legen tatt Crp). Ta en ny Crp 1-2 uker etter endt behandling med medisin for å se om du er kvitt basseluskene :)

takk for svar:o) jeg mistenker at alle baskeluskene kommer fra vårt barnebarn.Vi passer han hvergang han er syk.Han går i barnehage.Og de siste ukene har det vært veldig mye! tirsdag skal jeg på kontroll...også går det rett til himmels og varmen:o)Det gleder vi oss til...med eller uten hoste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er lei av  å hoste nå

glemte å si..at legen samtidig tok crp og det viste seg at jeg hadde en infeksjon på 75..hva nå det betyr.,men hosten min ,er nesten borte:0) litt på natta og litt sånn inni mellom.

Jeg hadde vel en crp på 37 og det er jo ikke så høyt.. ligger i gråsonen omtrent ifht bakterie eller virus tror jeg..

Har nå kjøpt Biosolon HOSTESAFT.. Jeg har tatt disse tablettene, og det har ikke fungert spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:o) jeg mistenker at alle baskeluskene kommer fra vårt barnebarn.Vi passer han hvergang han er syk.Han går i barnehage.Og de siste ukene har det vært veldig mye! tirsdag skal jeg på kontroll...også går det rett til himmels og varmen:o)Det gleder vi oss til...med eller uten hoste!

Ja barnehagen betyr en del sykdom for de små, men takk og lov blir de litt "herdet" etterhvert :) God bedring og en riktig god tur som jeg forstår godt at du ser frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotikaen bør begynne å vise positiv effekt allerede neste dag - i de fleste tilfeller. Om den ikke virker etter såpass mange dager, så ville jeg ha spurt legen om det er aktuelt å prøve astmamedisin og/eller efedrinkur. Men det vil sannsynligvis ikke ha ummiddelbar effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika virker stort sett etter to-tre dager på meg. Det kan hende du trenger en annen type antibiotika. Eller det kan hende du har noe astma-problemer som først har vist seg nå, i forbindelse med infeksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er lei av  å hoste nå

Antibiotika virker stort sett etter to-tre dager på meg. Det kan hende du trenger en annen type antibiotika. Eller det kan hende du har noe astma-problemer som først har vist seg nå, i forbindelse med infeksjonen.

HUFF,., kryper nå til korset og tar cozylan og en innsovningstablett før jeg går og legger. meg. Jeg orker IKKE en samme natt i natt som det jeg hadde i går.. Hostet på meg ryggvondt og halsen vrengte seg..

Kunne ha ringt legesenteret i dag, men min fastlege er ikke der på fredager. Om ikke antibiotikaen tar knekken på hosten - hva hjelper da ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HUFF,., kryper nå til korset og tar cozylan og en innsovningstablett før jeg går og legger. meg. Jeg orker IKKE en samme natt i natt som det jeg hadde i går.. Hostet på meg ryggvondt og halsen vrengte seg..

Kunne ha ringt legesenteret i dag, men min fastlege er ikke der på fredager. Om ikke antibiotikaen tar knekken på hosten - hva hjelper da ??

Det kan hende du trenger mer/annen antibiotika.

Hva som hjelper hvis antibiotika ikke er nok/riktig behandling kommer an på hva som er årsaken til hosten. Jeg har astma, og hoster alltid noen uker etter den minste forkjølelse, og bruker da mer medisiner en periode. Hvis hosten ikke gir seg bør du uansett få legen din til å se på det, og finne ut hva som er best behandling for deg.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er lei av  å hoste nå

Det kan hende du trenger mer/annen antibiotika.

Hva som hjelper hvis antibiotika ikke er nok/riktig behandling kommer an på hva som er årsaken til hosten. Jeg har astma, og hoster alltid noen uker etter den minste forkjølelse, og bruker da mer medisiner en periode. Hvis hosten ikke gir seg bør du uansett få legen din til å se på det, og finne ut hva som er best behandling for deg.

God bedring.

Takk orio....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...