Gå til innhold

Vanskelig å komme igjennom på tlf. hos fastlegen


Gjest bølger

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Jeg har ventet opptil 1 time i telefonen for å komme

igjennom hos legen. Dette er en normal ventetid hos

denne legen. Nytter ikke å klage.

Hvem kan sitte på jobb i 1 timer for å komme

igjennom til legen når en bl.annet skal bestille en time. Det er iallefall

ikke populært hos sjefen. Kontoret er

kun åpent i vanlig kontortid når vi også normalt er opptatt på jobb. Jeg

går kun i halv stilling så jeg har anledning til å ringe på fridagene mine,

men likevel gruer jeg meg for å ringe. Noen ganger blir jeg nødt til å

ringe i arbeidstiden.

Det er ikke alle som har anledning til å ringe på fritiden, og det kan heller

ikke være lett for de eldre å vente så lenge.

Hva skal en gjøre? Er det ikke lover for hvor lenge ventetiden er i telefon, slik som det er når vi skal inn til legen? Har lyst til å skifte lege, men det er ikke andre

ledige fastleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes stort sett hele helsevesenet er på trynet både når det gjelder ringing, få timer hos faslegen og flere års ventetid for å få time hos spesialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Har legen nettside? hos min fastlege kan jeg gå inn der og velge meg en tid,og få sms som svar når de har registrert det. Hvis ikke veien er for lang hadde jeg vurdert å dra ned dit selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Er det regler for hvor lenge man skal behøve å vente for å komme inn til legen? Hva skjer hvis man må vente lenger?

Jeg vet at tidligere var det snakk om at hvis en måtte vente mer enn

en time skulle en slippe å betale for timen. Jeg har aldri hørt at det

har vært praktisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det regler for hvor lenge man skal behøve å vente for å komme inn til legen? Hva skjer hvis man må vente lenger?

Om du venter over en time har du rett til å slippe å betale for timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som det er noe i lovverket som kan brukes mot de som har denne håpløse lamge ventetiden. Da ville de vel vært nødt til å forbedre seg.

Selv har jeg gitt opp hle greiene, kunne sitte en time bare for å komme inn på linja for plassering i kø. Hvis jeg da var heldig å komme gjennom etter denne timen, ble jeg satt i et køsystem hvor jeg bare av og til fikk beskjed om tlf. tider o.l. Så ble jeg brutt etter 20 min og så var det på'n igjen.

Jeg ble til slutt så oppgitt over dette at jeg tok en prat med legen om dette, som resulterte i at jeg fikk hans interne/direktenummer. Problem solved. Avtalen er at jeg selvfølgelig ikke misbruker dette tlfnr på noen som helst måte og ringer i tide og utide. Og sitter han opptatt (som han gjør mye av dagen) ringer han meg tilbake når han har 5 min til rådighet. Ved blodprøvetaking som jeg gjør hver 6. uke har vi avtale om at han ringer så snart resultater foreligger og han har 5 min til overs i sitt lille kaos av en hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Sikker på at du ikke kan bestille time på sms eller på nettet da? Er mange leger/legesenteret som har dette nå. Hos min lege har jeg iallefall kunnet bestille time på sms i 2-4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Det virker ikke som det er noe i lovverket som kan brukes mot de som har denne håpløse lamge ventetiden. Da ville de vel vært nødt til å forbedre seg.

Selv har jeg gitt opp hle greiene, kunne sitte en time bare for å komme inn på linja for plassering i kø. Hvis jeg da var heldig å komme gjennom etter denne timen, ble jeg satt i et køsystem hvor jeg bare av og til fikk beskjed om tlf. tider o.l. Så ble jeg brutt etter 20 min og så var det på'n igjen.

Jeg ble til slutt så oppgitt over dette at jeg tok en prat med legen om dette, som resulterte i at jeg fikk hans interne/direktenummer. Problem solved. Avtalen er at jeg selvfølgelig ikke misbruker dette tlfnr på noen som helst måte og ringer i tide og utide. Og sitter han opptatt (som han gjør mye av dagen) ringer han meg tilbake når han har 5 min til rådighet. Ved blodprøvetaking som jeg gjør hver 6. uke har vi avtale om at han ringer så snart resultater foreligger og han har 5 min til overs i sitt lille kaos av en hverdag :)

Du er heldig som har fått til en slik ordning. Jeg tror ikke det

er så mange som har en slik lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...