Gå til innhold

små sår og rar i munnen


Gjest p.j.c

Anbefalte innlegg

hei for en tid tilbake (ca 1,5mnd)fikk jeg små sår i munnen både på tunge og i siden og i ganen, ( ikke after),jeg var og litt sår i halsen.tungen kjentes tykk og hoven.rar smak i munnen og . var hos lege som ikke viste va dette var men ga meg tabeletter mot sopp som jeg kunne prøve. disse virket ikke,syntes bare det ble værre så jeg kuttet di ut etter noen dager...(skyller nå med cordysol)etter ca 2uker var jeg hos legen med en av barna så da nevnte jeg dette med tungen min, legen snakket da med en anen lege som mente dette ville gå over av seg selv sakte men sikkert.meen igjenn ikke noe svar på hva dette er.Pr i dag er det noen felt som kjennes"tørre"på tungen vist jeg ikke skyller blir sårheten verre. fremre del av tungen er full av små røde prikker og jeg har en litt rar/ekkel smak i munnen. lurer så på omdu vet hva dette er og hva jeg kan gjøre.legen anbefalte fortsatt å skylle .( en tid før dette hadde jeg nedsatt allmentilstand med kvalme og slapphet vet ikke om det har noe å si men) ellers har jeg ingen medisiner men ammer mitt barn på 7 mnd dag og natt) har nettopp hatt forkjølelse og svelgsmerter+ øyekatar men dette er nå bra. håper du kan svare meg på dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Dette hadde jeg også tidligere i år - ekkel smak i munnen, sår rundtomkring på tannkjøttet og forstørrede papiller / blemmer på tuppen av tunga. Vondt å spise, veldig ubehagelig i det store og hele.

Hadde det i 4 uker. Tannlegen jeg snakket med sa at iblant får man sår i munnen som ikke kan forklares med annet enn en type virus. Det er visst bare sånn man kan få iblant.

Jeg skylte helt sikkert med Corsodyl, og det er nok det eneste man kan gjøre siden vi ikke har så mye som virker mot virus. Obs, du kan få misfarging på tennene av å bruke dette over lengre periode, misfargingen må du gjerne til tannlege/tannpleier for å få pusset vekk.

Du kan også ta c-vitaminer, siden det styrker slimhinnene og virker positivt på immunforsvaret.

Forhåpentlig går det over om en kort stund. Føler med deg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at du bør kutte ut tannkrem med såpestoff. Bruk Zendium eller spør på apoteket.

takk for svar og gode råd;-) bynner nå å bli bra,har sluttet å skylle. tenkte det var best at det ordnet seg av seg selv. mulig at all skyllingen har gjort ondt værre:-/...

igjen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...