Gå til innhold

NHD: Viktig for meg å få svar på


Gjest lurer så fælt på dette

Anbefalte innlegg

Gjest lurer så fælt på dette

Fint om du vil svare meg på følgende:

Hvis en person hadde kommet til deg som psykiater og fortalt at hun ser "skygger" bevege seg rundt henne, hva hadde du tenkt, sagt og gjort da?

Disse skyggene kommer og går. Beveger seg bortover og rundt henne på to-tre meters avstand. har mest sett det her hjemme, men flere ganger sett det borte hos andre. Også ute har jeg sett det.

Dette er ikke et tulleinnlegg, og det handler ikke om du tror på ånder eller ikke. Jeg er bare interessert i om det er normalt eller ikke, eller om det er tegn på psykose? Har forøvrig ikke så mange andre "psykotiske tegn".

Jeg ser dette daglig ved jevne mellomrom.

Takknemlig for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Problemet her er ikke skyggene, men din opptatthet av dem. Kan du ikke bare la være å bry deg om dem? Noen har øresus - andre har "skygger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer så fælt på dette

Problemet her er ikke skyggene, men din opptatthet av dem. Kan du ikke bare la være å bry deg om dem? Noen har øresus - andre har "skygger".

Ok, skal prøve å ikke bry meg om dem. :-)

Men er det å se skygger like vanlig som f.eks øresus? Kunne få inntrykk av at du hadde hørt om det før, at det er et vanlig fenomen hos folk liksom. Er det det?

Takknemlig for svar igjen, hvis du orker og gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ok, skal prøve å ikke bry meg om dem. :-)

Men er det å se skygger like vanlig som f.eks øresus? Kunne få inntrykk av at du hadde hørt om det før, at det er et vanlig fenomen hos folk liksom. Er det det?

Takknemlig for svar igjen, hvis du orker og gidder.

Det er ikke sjelden. Har du noen problemer med skyggene bortsett fra at du bekymrer deg for om det er unormalt/sykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer så fælt på dette

Det er ikke sjelden. Har du noen problemer med skyggene bortsett fra at du bekymrer deg for om det er unormalt/sykt?

Nei, egentlig ikke. De lar meg være i fred, men innbiller meg noen ganger at jeg blir overvåket av dem, he he At de holder øye med meg liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meg med

Nei, egentlig ikke. De lar meg være i fred, men innbiller meg noen ganger at jeg blir overvåket av dem, he he At de holder øye med meg liksom...

Kanskje de passer på deg? :-)

Det gjør lysene rundt meg,det vet jeg. Men kan ikke tenke på lysene hele tiden,må forholde meg til hverdagen også. Det gjelder å holde fokus på det man vil her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurer så fælt på dette

Kanskje de passer på deg? :-)

Det gjør lysene rundt meg,det vet jeg. Men kan ikke tenke på lysene hele tiden,må forholde meg til hverdagen også. Det gjelder å holde fokus på det man vil her i livet.

Ja, enig. :-) Jeg skyver slike tanker fra meg, for å tro slik jeg beskrev i forrige innlegg ER jo sykt... Det vet jeg, derfor gidder jeg ikke å fokusere så mye på det.

Jeg ønsker å fokusere på det som er konkret og virkelig, og det klarer jeg for det aller meste. Så det må jo bety at jeg er ganske så frisk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...